Nu we het toch over foute pretparken hebben. Dit doet me denken aan de gorilla van het Harry Malter park, waarbij de tetten van de gorilla glijbanen voor kindjes zijn Wie verzint het.
Alle volgende polls zijn over kraamvisite in de komende 2/3 maanden. Moeder en partner zijn volledig gevaccineerd tijdens de zwangerschap (of dat de baby ook voldoende beschermd is nog de vraag).
Er van uitgaande dat de baby en jullie gezond en thuis zijn:
- Ja, ik zou wel echte visite toestaan
- Ja, ik zou heel beperkt echte visite toestaan
- Ik zou raamvisite toestaan (blijven dus echt buiten op afstand)
- Ze zien m’n kind wel na de apocalyps, dikke doei
- Weet ik niet
0 stemmers
Ik zou direct (of direct na de kraamweek) bezoek willen van:
- Mijn en/of mijn partners ouders
- Directe familie (broers/zussen)
- Volgende lijn familie (ooms/tantes/opa’s en oma’s)
- Familie nog verder weg
- Beste vrienden
- Vrienden die wat verder weg staan
- Kennissen
- Collega’s
- Iedereen en de groenteboer
- Weet ik echt niet/afhankelijk van andere inschattingen
0 stemmers
Is de keuze wie je op bezoek vraagt afhankelijk van of ze gevaccineerd zijn?
- Ja, alleen volledig gevaccineerd mag komen
- Ja, maar ik vind 1 prik ook prima
- Nee
- Weet ik niet/anders
0 stemmers
Wie mogen je kind allemaal vasthouden als ze langskomen?
- Mijn en/of mijn partners ouders
- Directe familie (broers/zussen)
- Volgende lijn familie (ooms/tantes/opa’s en oma’s)
- Familie nog verder weg
- Beste vrienden
- Vrienden die wat verder weg staan
- Kennissen
- Collega’s
- Misschien mijn partner, maar eigenlijk niemand
- Iedereen en de groenteboer
- Iedereen die gedeeltelijk gevaccineerd is
- Iedereen die volledig gevaccineerd is
- Weet ik echt niet/afhankelijk van andere inschattingen
0 stemmers
Dit zeg ik nu, met 12 weken zwangerschap. Ik vermoed dat ik anders zou antwoorden als ik al een kindje had gehad of als ik verder was geweest.
Wat mij betreft zijn mijn ouders, schoonouders, zus, schoonzus en mijn opa welkom en daarna de beste vrienden. Zijn ze gezond en schoon mogen ze (denk ik) wel even knuffelen.
Ik zou ooms en tantes wat langer laten wachten, maar opa’s en oma’s wel weer snel, en ook vast laten houden.
De antwoorden zijn voor als je over 2/3 maanden een baby krijgt, dus niet aan het einde van de huidige zwangerschap. Ging mij vooral om het limbo in vaccinatieland waar we nu in zitten. Bij m’n centering pregnancy groep waren de meningen namelijk heel fel en verdeeld en we bevallen allemaal binnen 2 maanden.
Ja snap ik maar ik denk dat ik er anders over zou denken. Nu lijkt het een ver van mijn bed-show zeg maar. Mijn beste vriendin kreeg haar dochter midden in coronatijd en wilde dus toen ik op visite kwam niet dat ik echt in de buurt kwam. Daar kon ik me toen niets bij voorstellen maar nu begin ik dat meer te begrijpen. Zo bedoel ik
Waarom zou je überhaupt meteen in de eerste week kraambezoek willen? Lig je daar voor pampus met een gerimpelde aardappel. Nah alleen mn ouders en broer mogen komen. Kunnen ze nuttig werk en mn afwas doen terwijl ik pit
Ik heb nog een cadeaubon liggen die we kregen via de energiemaatschappij. De bedoeling was eerst om deze te gebruiken voor een PS5, maar dat hoeft als het goed is niet meer. Maaaarrrr waar gebruiken we de bon dan voor? Ik zat te denken aan veel te dure apparaten die ik voor de standaard prijs niet of niet gauw zou kopen.
Waar zouden jullie eventueel voor gaan (met als situatie dat je geen van beide hebt)? Oh ik heb trouwens katten, mocht dat voor de keuze nog uitmaken haha
- Robotstofzuiger (iRobot Roomba > een wat duurdere en hopelijk dan goede robot?)
- Steelstofzuiger (Dyson V11?)
0 stemmers
Mocht je de tijd hebben (2x8 nachten), zou je aan dit onderzowk meedoen als je dit zo leest? Je krijgt er 3000 euro voor.
- Nee absoluut niet, ookal kreeg ik er 10.000 voor
- Nee, maar voor 10.000 wel
- Ja hoor zou ik wel doen
0 stemmers
Ik heb een niet fantastische 5 jaar oud robotstofzuiger en hij begint een beetje op te raken, maar ik wil echt niet meer zonder. Hij hobbelt lekker elke nacht rond 4 uur een rondje door de kamer en ik kom in een schone ruimte beneden terwijl hij weer op z’n lader staat. Even legen in de loop van de dag en hij kan weer.
Ik ga hem binnenkort na 5 jaar vervangen voor een duurdere roomba.
Met katten (en plukken haar op de grond overal) is zo’n robot echt handig.
Voor de mensen die tinderen.
Mannen die jou een superlike geven
- Zijn meestal wel mijn tyoe
- Zijn meestal niet mijn type
0 stemmers
Wij hebben sinds kort de ‘Xiaomi roborock S5 max’ en het is echt zalig om thuis te komen na werk in een proper huis. Zeker met 2 katten is het handig dat wij niet elke dag met de stofzuiger door het huis moeten. Hij dweilt trouwens ook (enkel met water, maar het is iets). Wij hebben ook een steelstofzuiger van Dyson, maar ik moet zeggen dat we eigenlijk geen stofzuiger meer hebben aangeraakt sinds die robot in dienst is (3 weken nu) En hij kan ook 2 (of meerdere) verdiepen in zijn geheugen opslaan. Dus soms zetten we hem ook op de eerste verdieping om daar een rondje te doen.
Ik heb eerst een robotstofzuiger gehad en die liep constant vast onder de meubels. Het was een simpel model dus dat had er ongetwijfeld mee te maken maar ik ben er niet zo enthousiast over.
Nu heb ik een steelstofzuiger van Philips en die vind ik heeeel fijn, pak ik er vaak bij om even plaatselijk wat weg te halen zoals rond de kattenbak en onder de tafel na het eten.
Ik denk wel dat dit de nieuwe patat/friet discussie is, ik zie echt een team robot- en team steelstofzuiger ontstaan
Mijn vriend heeft ook een robotstofzuiger gekocht. Hij heeft hem Suckie genoemd
Als je katten schijten op de vloer, dan verspreidt dat ding alles
Haha ja dat horrorscenario heb ik wel in mijn achterhoofd 🥲
Heb je je feestelijk gekleed voor je vaccinatie? Of ben je van plan dat te gaan doen?
- Neuh, normale kleding
- Ja, iets specialer, maar niets extravagants
- Ja, ben helemaal all out gegaan
- Nvt
0 stemmers
En doe je dit / heb je dit gedaan met deze reden?
- Haha, neen
- Jazeker!
- Ik heb me niet opgedoft
0 stemmers
Ik ga vanmiddag in mijn werkkleding, want ik moet naar mijn werk na mijn vaccinatie Misschien dat ik bij mijn tweede vaccinatie wel iets leuks aan doe, maar dat zie ik dan wel weer