Ik schijn belachelijke hoge eisen aan mijzelf te stellen dat ik dit - hun mening- voor waar moet nemen.
Dat is echt zo’n ding dat ik wekelijks voorbij hoor komen in mijn (werk)omgeving, die zogenaamde verbazing van mensen dat ze blijkbaar zulke hoge eisen aan zichzelf stellen. Vind dat altijd zo’n verkapte humblebrag.
Mijn psycholoog denkt daar anders over.
Maar het is toch ook logisch dat heel veel mensen in deze maatschappij te hoge eisen aan zichzelf stellen? Dat mensen perfectionistisch worden omdat de nadruk tegenwoordig zo erg ligt op succesvol zijn, carrière maken, het goed doen. Ik zie niet in hoe de lat hoog voor jezelf leggen en hoge eisen aan jezelf stellen een humble brag is want eigenlijk zorgt het vooral voor heel veel stress en onzekerheid.
Psychologen zijn net mensen. Maar goed er zijn ook psychologen die hoogsensitiviteit zowat upgraden tot een stoornis.
Dat zijn o.a. de massa mensen die zichzelf veel dingen opleggen en willen meedoen aan de ratrace. Van die types die naast hun studie(s), tig bijbanen hebben, vrijwilligerswerk doen en belachelijk veel sociale afspraken inplannen en daar dan aan onderdoor gaan. Omdat zij zichzelf hebben wijsgemaakt dat ze anders geen flitsende start hebben op de arbeidsmarkt etc.
Ja vet goed idee, problemen van mensen die bij een psych lopen belachelijk maken. Helpt echt goed tegen het stigma.
Ik stel altijd hele lage eisen aan mezelf maar tegelijkertijd hoge aan mijn omgeving
Ik, die niet weet of je iets met d, t of dt schrijft , elk woord verhaspelt en niet weet wat natuurkunde is: een wereldburger met talent.
Mijn vrienden die niet weten wie een obscuur persoon is die ik toevallig ben tegengekomen op Wikipedia: wow, trash.
Dit is de zanger van Bløf
Heh? Ik dacht dat ik hem wel herkend zou hebben! Is hij veel afgevallen/ouder geworden/ baard laten staan ofzo?
Had je hem zelf herkend?
En vind je ons -degenen die nee gestemd hebben- nu trash?
- Paars
- Roze
- Blauw
- Geel
- Rood
- Groen
- Oranje
- Wit
- Zwart
0 stemmers
Ik dacht even Rob de Nijs zonder oorbel.
Kan jij makkelijk afspraken afzeggen? Met vriendinnen ofzo of je partner.
- Nee
- Ja
0 stemmers
Oh, fout. Ik ging voor Frans Timmermans.
Die laat ook altijd alles aanfikken, iig als ik kijk.
Ik vind dit een geweldig programma. Ook altijd van die mensen die in een oude paardenstal wonen en daar dan iets geweldigs van hebben gemaakt.
En een tuinman die overal een magnolia in plant.
Ik heb wel een hekel aan een zon mannelijke kok. Zijn stem kan ik niet aan (Niet alain) Maar hij is veel te blij en arrogant tegelijk
Ja hij! Ik haat hem
Ramon heet hij.
Oh ja ik haat hem ook
Ja, die bedoelde ik ook! Weg ermee. Dumpen!