Stel je persoonlijke vraag #28

In de cao’s waarin ik gewerkt heb, is er een functiehuis en is voor elke functie bepaald in welke schaal die valt. Dus dan kun je nog wel onderhandelen over de trede in de schaal, maar schalen erbij kan dan gewoon echt niet.
Dus als je al meteen bovenaan de schaal zit, dan zit je aan de max en krijg je alleen meer salaris als je een andere functie krijgt.

1 like

Ik denk wel dat Mr Bean een hogere citoscore zou hebben dan Bilal.

27 likes

Kun je natuurlijk ook niet weten als je niet summa cum laude bent geslaagd voor je cito, no worries! :kissing_heart:

De laatste keer dat ik bloed wilde doneren (4 jaar geleden ofzo) mocht het niet omdat ik net een tatoeage had gezet. Moet is kijken of de regels tegenwoordig een beetje versoepeld zijn haha.
Terwijl ik dit type bedenk ik me dat ik afgelopen maand weer een tattoo heb laten zetten dus zal wel nog steeds niet mogen :joy:

Is nog steeds, na een tattoo of piercing moet je vier maanden wachten

Dat zou kunnen, maar ik vind het zo zonde omdat er vaak toch iets mogelijk is als je het maar vraagt! Veel bedrijven gaan het je niet uit zichzelf geven dus daar moet je echt assertief zijn.

Hoe ontbijt jij?

• Niet
  • Altijd
  • De ene keer wel, andere keer niet
  • Ik ontbijt al jaaaaren hetzelfde
  • Ik heb een periode een favoriet en dan ontdek ik iets nieuws wat ik een tijdje eet en vervolgens stap ik weer over op een nieuwe ontdekking etc
  • Ik heb een paar vaste ontbijtopties die ik afwissel
  • Mijn ontbijt is heel afwisselend en ik probeer dan graag nieuwe dingen
  • Ik ontbijt doordeweeks iets simpels en in het weekend uitgebreid
  • Ik ontbijt vaak thuis
  • Ik ontbijt vaak onderweg
  • Ik ontbijt vaak op mijn werk/studie/ergens anders

0 stemmers

Waarmee ontbijt je weleens?

• Fruit
  • Smoothie
  • Yoghurt/kwark
  • Havermout
  • Omelet/roerei/gebakken ei
  • Gekookt ei
  • Cracker
  • Boterham of toast
  • Hard broodje
  • Zacht bolletje
  • Croissant
  • Zoete ontbijtpastries zoals kaneelbroodje, koffiebroodje, chocobroodje enz
  • Zoet beleg
  • Hartig beleg
  • Left overs van gisteravond
  • American pancakes
  • Pannenkoeken
  • Wentelteefjes
  • Tosti
  • Anders

0 stemmers

Had jij relatief gezien veel hoofdhaar of weinig als baby?

• Veel
  • Weinig
  • Iets er tussenin

0 stemmers

1 like

Goh, ik ook niet haha. Tegenwoordig kunnen ze dat al op bepaalde echos zien en misschien dat je het via je ouders hebt gehoord. Ik hoorde namelijk dat ik eruit kwam met gitzwart haar en mn hele hoofd vol, en een paar maanden daarna was dat alweer weg? Heel vreemd.

Ja is waar. Vroeger het vaker laten vragen is ook een matige oplossing voor een veel groter probleem

Dat je meer beloning vind passen bij de verantwoordelijkheden in de functie, dat je een ander aanbod hebt met hoger salaris en daardoor twijfelt, dat je anders je vaste lasten niet kunt betalen, dat je onderzocht hebt dat er meer mogelijk moet zijn qua salaris in die branche, op welke termijn er opnieuw onderhandeld kan worden. Afspraak maken dat je bij goed functioneren na proeftijd of x aantal maanden bijv 100 euro omhoog gaat. Etc. Of onderhandelen in secundaire arbeidsvoorwaarden.

4 likes

Ik had zogezegd tot m’n 2 jaar niks en dat mag ik nog steeds aanhoren :+1: ze zeggen dan gelukkig wel dat nu wel een prachtige haardos heb haha

2 likes

Aangezien het soms zo per sector kan verschillen, zou je ook via een vakbond of vakvereniging kunnen onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. In mijn sector wordt bijv. vaak aangenomen dat je salaris vast samenhangt met je eigen opleidingsniveau en het niveau dat je lesgeeft, terwijl ik zelf ook onder meerdere directeuren heb gewerkt, die dat onzin vonden en vooral wilden kijken naar wat je daadwerkelijk doet.
Mijn hogere inschaling kwam eigenlijk onverwachts, maar ik merk dat het me enorm heeft gestimuleerd om me verder te ontwikkelen. Ik wil m’n salaris als het ware waard zijn en daardoor pak ik makkelijker verantwoordelijkheden op en ben ik zelfverzekerder geworden in m’n werk. Het geld zelf is voor mij ondergeschikt daaraan (en gaat toch linea recta naar de belastingdienst en DUO :upside_down_face:)

3 likes

Mn vader dacht dat ik kaal zou blijven en wilde met me naar de huisarts :joy::joy:

17 likes

Doordeweeks elke dag overnight oats met fruit, in het weekend meer variatie: vaak iets van fruit met yoghurt en een lekker broodje (croissant of chocoladebroodje), heel soms leftovers of zelfgebakken pancakes.

1 like

Ja wel eens gehoord. Iemand zou al wat achteruit gaan op salaris, wel leukere functie, maar zo laag als in de vacature stond kon niet ivm vaste lasten.
Denk niet dat het overal kan werken. Voor jou net zo goed een ander. Maar als je in een krappe sector zit(met veel vraag) of jij bent echt de beste kandidaat, lijkt het me zeker te werken.
(En sowieso is het tegenwoordig met die 4/4,5x de huur als inkomenseis helemaal insane. Als ik dat had geweten had ik ook echt onderhandeld met dit punt in gedachten).

1 like

Hahahaha

Ik vind kale babies altijd wel enger dan babies met haar. Op Twitter volg ik een semi bekende twitteraarster en die post soms foto’s van haar kinderen en eentje is helemaal geen piepjonge baby meer maar wel echt sprékend Ferd Grapperhaus.

16 likes

Haha ik denk dat ik weet wie je bedoelt. Ik vind babies die op volwassen mannen lijken (al dan niet de vader) altijd een beetje freaky. Het haar of gebrek daaraan helpt daarbij niet mee.

3 likes

Ik had lang stijl haar toen ik werd geboren. Mijn moeder zei altijd dat de verloskundige helemaal verbaasd was dat ik zoveel haar had :joy: is ook nooit helemaal uit gevallen, wel heel kort geknipt/geschoren toen ik paar maanden oud was.

1 like