Vind het wel een lastige vraag dit hoor! Want aan de ene kant is mijn instinct dat ik graag zou willen dat mijn partner terugkomt als een van mijn ouders echt ernstig ziek is. Aan de andere kant, ik heb nu ook geen partner en ik zou dat proces nu ook doormoeten en m’n steun bij andere familie of vrienden zoeken? Waarom is dat dan gevoelsmatig zo anders dan het zonder partner doen als je er wel eentje partner hebt?
Mag je over alles grappen maken?
- Ja
- Ja, maar alleen als cabaretier bijvoorbeeld
- Bijna, maar er zijn wel grenzen (bijvoorbeeld racisme, rapejokes, vul zelf in)
- Nee, over een aantal onderwerpen moet je gewoon je mond houden
0 stemmers
Ik vind dat je over veel dingen grappen mag maken. Maar als er ook maar 1 iemand zich (nederlands) gekwetst voelt, moet je niet komen met “Was maar een grapje”
Als dichtbijstaande familieleden doodziek zouden zijn, zou ik geen 1 twijfelende gedachte hebben en direct terugkomen. Andersom verwacht ik dat ook. Als er op zulke momenten geen fysieke steun is… dat zou voor mij niet werken. Al tellende gaat het dan maar om 8 familieleden in beide families en we voelen ons ook verbonden met ze allemaal.
Voor goede vrienden zou ik ook direct terugkomen eigenlijk, als zij die steun zouden waarderen.
Maar ruzies op de socials knallen? Onvergeeflijk haha
Ohja nog over die gast die op vakantie ging: als ze korter dan 3mnd een relatie hebben snap ik wel dat je gaat, maar anders eigenlijk niet
Vind ook wel dat er onderwerpen zijn waar anderen geen grap over mogen maken en ik wel.
Mijn moeder maakte voor het laatst een grap over mijn autisme en toen heb ik gezegd dat ze dat nooit meer mag doen.
Mag ik zeggen dat ik gestoord ben? Yes.
Mag een ander dat zeggen? Nee bye.
Toen mijn vader een hartinfarct kreeg was mijn vriend uit eten met een vriendin en toen wist ik echt even niet of ik dat wel kon maken? Achteraf snap ik daar helemaal niks van, maar ik voelde me op dat moment bezwaard omdat zij daar dan alleen zou zitten (wtf). Heb hem overigens wel gebeld en hij is direct in de auto gevlogen natuurlijk
Stel je woont echt ver weg (reis van 24u) en je opa overlijdt. Je wist dat dit zou kunnen gebeuren toen je vertrok en je hebt toen al een beetje afscheid genomen. Kom je dan terug voor de begrafenis? Dit kost je relatief veel geld wat je eigenlijk niet hebt.
- Sowieso
- Alleen als mijn ouders bv me kunnen helpen met de financien
- Waarschijnlijk niet
0 stemmers
Ik zou niet gaan als ik het geld niet zou hebben om voor onvoorziene zaken terug te kunnen komen. Of dat nou m’n opa is of wat dan ook. Vind het een heel slecht idee om op vakantie te gaan met m’n laatste geld. En als ik een buffertje heb zou ik het dus waard vinden om dat uit te geven aan bij de begrafenis kunnen zijn.
Ik wilde eerste zeggen: ik zou het mezelf nooit vergeven dus ik zou zeker weten terug gaan, zou waarschijnlijk niet eens op vakantie gaan als iemand zo kritiek ligt maar dat terzijde.
Maar toen las ik dat je daar woont ipv op vakantie bent, dan zou ik alsnog terug gaan en ik weet ook dat familie me zou kunnen/willen helpen met een vliegticket als ik dat geld zelf niet zou hebben. Zou het heel verdrietig vinden als ik hem niet meer levend zou kunnen zien, maar vind het net zo belangrijk om je familie te steunen en om met een uitvaart toch nog afscheid te kunnen nemen.
Dit heb ik meegemaakt! Toen mijn oma een paar jaar geleden op sterven lag was ik snel gekomen om afscheid te nemen, maar de vlucht was duur (last minute geboekt natuurlijk) en ik kon het me niet veroorloven om een paar weken later ook naar de begrafenis te gaan. Ben wel heel blij dat ik haar nog heb kunnen zien en met haar heb kunnen praten.
Ik heb dit een paar jaar geleden gehad en ben gegaan. Was duur, maar kregen avhteraf alles terug van de verzekering
Mijn moeders Australische vader overleed toen wij met het gezin op vakantie waren in Turkije. Ze was een maand daarvoor in haar eentje al overgevlogen omdat het slecht ging en had dus wel al een soort van afscheid genomen, maar ze wilde wel heel graag naar de begrafenis. Maar alle vluchten zaten bomvol middenin de zomer en dus moest ze hem missen, zit ze tot op de dag van vandaag nog mee.
Ik kan het me niet zo goed voorstellen, maar ik zou geen geld dat ik niet heb uitgeven voor een uitvaart, tenzij die heel belangrijk is voor de stervende persoon/de naasten. Ik zou het veel belangrijker vinden om afscheid te nemen wanneer iemand nog leeft, dus in dat geval mijn best doen om mijn grootouder voor die sterft nog op te kunnen zoeken.
Als jij hier dingen op 't forum post ga je er dan vanuit dat mensen de basisinfo over jou al wel weten? Zoals:
- Nee allemaal niet
- Waar je woont (bijv buitenland)
- Waar je werkt
- Wat je beroep is
- Wat je gezinssituatie is
- Wat je studeert
- Hoe oud je bent
- Welke bepaalde hobby’s je hebt
- Nog iets anders?
0 stemmers
Ja dit wilde ik ook zeggen, ik wil uiteraard mijn partner steunen maar mijn schoonfamilie is ook mijn familie dus wil er ook voor hen/voor mezelf bij zijn
Ik heb dit gehad en ik heb dit van tevoren besproken met mijn vader en toen had ik al gezegd dat ik niet terug zou komen. Had alleen niet verwacht dat m’n oma ook daadwerkelijk zou overlijden, maar ik ben dus niet teruggegaan (en ik had geen goede band met m’n oma).
Vriend en ik willen over 2-3 weken een paar dagen weg. Willen met de auto dus niet te ver. Welke stad zouden jullie nu kiezen?
- Brussel
- Parijs
- Berlijn
- Wenen
- Praag
- Een andere leuke stad nl
- Helemaal niet in deze Corona tijden
0 stemmers
Ik zou wel Duitsland doen want dan ben je maar 1 land verderop en Duitsers hebben de shit altijd goed geregeld mocht er iets zijn met nieuwe regels.
Love Berlijn maar is wel druk denk ik, dus je zou ook bijvoorbeeld Dresden+Leipzig kunnen doen, is lekkere rustige maar mooie omgeving. Of Müchen is ook qua omgeving leuk. Hou ook van Basel Maarja is wel Zwitsers duur.
Ben alleen niet in wenen geweest van dit lijstje, schijnt ook erg leuk te zijn, maar mijn favoriet is Praag! Je hebt echt een duidelijk stadscentrum, wat ik heel prettig vind in tegenstelling tot allemaal plekjes verdeeld over de stad. Eten is supergoed. Veel plekjes met mooie uitzichten.
Ik heb op vakantie eens iemand ontmoet die in die situatie zat, hij was een aantal maanden weg toen zijn opa overleed. Uiteindelijk is hij niet naar huis gevlogen maar heeft hij de begrafenis via een livestream gevolgd (dit was nog voor corona, geen idee hoe gebruikelijk livestreams bij uitvaarten toen al waren). Hij heeft geen spijt gehad van die beslissing omdat hij de herinneringen aan zijn levende opa het belangrijkst vond en de uitvaart bijwonen zou daar niet heel veel aan veranderen. Ik weet niet of ik dat zelf ook zo had gedaan maar vond het wel mooi om te zien dat je zo ook een waardig afscheid kan hebben, voor iedereen is dat natuurlijk anders.