Hoezo kom je met dit oddly spefic voorbeeld?
Lekker melodramatisch dit, maar niet meer verwacht, wel gehoopt. Of dat misschien ook niet echt meer? Ik weet het niet haha. Ik vind ouders maar ingewikkeld.
Herkenbaar, alleen dan bij mijn vader.
Mijn schoonouders passen al 4 jaar lang elke week op voor mân schoonnichtje (heet dat zo?) en dan wordt ze al gebracht vanaf 6:30 s ochtends. Ze vinden het heel leuk maar volgens mij ook steeds vermoeiender worden naarmate het kindje meer aandacht vergt. Volgens mij is het alleen geen optie in hun ogen om aan te geven dat ze het minder willen, want dan gaat schoonzus flippen.
Kan best goed functioneren op relatief weinig slaap, maar als ik zou kunnen kiezen zou ik graag 7/8 uur per nacht slapen. Maar het is eerder 5/6 helaaaasch.
Ik heb het gevoel dat ik nooit écht goed ben uitgerust. Kan altijd wel op de bank gaan liggen en een dutje doen, gaap altijd, wil altijd terug naar bed. Echt geen idee hoe je je voelt als je goed bent uitgerust. 
Mijn schoonouders passen 1 x in de 2 weken op. Dit willen ze enorm graag zelf. Elk schooljaar opnieuw vraag ik of ze echt zeker weten of ze nog willen oppassen omdat ze het zeker niet als een âverplichtingâ moeten gaan zien. En als het niet meer lukt of ze niet meer willen is dat ook echt geen probleem.
Ik heb tegen hun ook echt duidelijk aangegeven dat ze het moeten zeggen als ze ermee willen stoppen. Lijkt me zo sneu als ze dat dan niet durven ofzo, of zich verplicht voelen.
Nee niet jaar in jaar uit een vaste oppasdag. Was niet nodig want mân moeder werkte niet. Maar mijn opa en oma hebben wel een heel grote rol gespeeld in mijn opvoeding en vooral in de zomer (door topsport van mân zus) was ik heel erg veel bij ze. Zij hebben me ook echt super veel geleerd.
Mân opa is vorig jaar overleden, oma leeft nog en zie ik ongeveer 1x per maand (ze is erg slecht, woont nog thuis maar met heel veel extra hulp van zowel ons als familie als professionele zorg).
Zeg jij wel eens ârekenschap houden metâŠâ
- Nee man raar
- Ja echt leuk woord
0 stemmers
Nooit
Ben jij morgen al vrij van je werk vanwege Keti Koti?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Vind jij dat dit een vrije dag moet worden?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Voor wie ook vindt dat het een vrije dag moet worden: teken de petitie!
Ik vind niet per se dat het een vrije dag moet worden, maar dat mensen gewoon een aantal vrije dagen moeten krijgen voor feestdagen e.d. die ze naar eigen vulling mogen inzetten. Dan kan de een vrij nemen met het Suikerfeest en de ander met Kerst, net wat je zelf prettig vindt.
Ik vind het eigenlijk allebei: dat Keti Koti een officiële feestdag moet worden, en dat we dan ook een aantal Christelijke feestdagen als Hemelvaart en Pinksteren kunnen opgeven als vaste vrije dagen in ruil voor een systeem waar mensen inderdaad op de feestdagen die voor hen belangrijk zijn vrij kunnen nemen. Voor mij is het erkennen van ons slavernijverleden belangrijk genoeg om 1 juli als feest- en herdenkingsdag aan te wijzen, maar feestdagen als Hemelvaart, Pasen en Pinksteren zijn wat mij betreft minder belangrijk en dus inwisselbaar. In een systeem met eigen te kiezen feestdagen zou ik namelijk ook graag zien dat 5 mei een vaste vrije dag wordt, want ook dan vieren en herdenken we een belangrijke gebeurtenis in onze geschiedenis.
op mijn werk hebben we een vrij in te zetten âdiversiteitsdagâ maar die plak ik altijd gewoon achter mn vakantie aan 
Ja ik bedoelde inderdaad ook dat je Hemelvaart/Pasen/Pinksteren e.d. mag inwisselen, maar wat mij betreft mag alles inwisselbaar worden. Ik kan me voorstellen dat een expat bijvoorbeeld niets heeft met bevrijdingsdag, maar misschien wel graag een feestdag uit zijn/haar thuisland zou willen vieren. Mocht een van mijn collegaâs op die manier een dag willen omwisselen vind ik het in ieder geval prima, maar dat is tot nu toe nog niet voorgekomen.
Het lijkt me eigenlijk ook best praktisch, dan hoeven we als kantoor niet per se dicht omdat we allemaal met Pinksteren vrij zijn, want dan zijn er vast wel mensen die een dag hebben gewisseld.
Bij het woord rekenschap zie ik echt zoân schap voor me met cijfers, %, -, + etcetera. Volgens mij uit een schoolprogramma (huisje, boompje, beestje oid)
Bij mijn Lidl staat sinds kort een automaat om je winkelwagen en handen te desinfecteren, maar ik zie eigenlijk nooit iemand dat doen.
Desinfecteer jij je handen en winkelwagen/winkelmandje voordat je een winkel binnen gaat?
- Ja
- Nee
- Dit heb ik wel gedaan, maar nu niet meer
0 stemmers
Niet bij elke winkel als ik naar meerdere winkels ga, maar eigenlijk ga ik bijna nooit naar winkels, behalve naar mijn werk dan. Als ik naar 1 winkel ga desinfecteer ik wel mijn handen, maar het karretje/mandje alleen als hij er vies uitziet