Stel je persoonlijke vraag #28

Haha ik krijg een déjà vu van deze discussie

Ene helft vindt het stom/gierig

Andere helft vindt een verlanglijstje prima

4 likes

Heb je weleens van LOA gehoord? Als je maar hard genoeg gelooft…! :face_vomiting:

2 likes

Nu is de circle rond hahaha. Deze discussie hebbrn we idd eerder gehad en toen heb je die quote ook gepost. En ik ben er nog steeds mee eens.

4 likes

Niemand

44 likes

Hahaha en diegene die dat doorstuurde was de jarige?!

1 like

??? wat???

7 likes

Ehm wat, lol? Hoe belangrijk vind je jezelf als je een hele week je verjaardag viert en ook verwacht dat mensen daar steeds bij zijn. Als je 9 wordt en je bedenkt dat heb je een excuus, anders heb je gewoon grootheidswaanzin.

7 likes

Overweeg jij vegetariër te worden n.a.v. situatie bij slachterij in Epe?

• Ja, ik eet geen vlees meer
  • Ja, ik overweeg dit
  • Nee, ik wil/kan dit niet
  • Ik ben al vegetariër
  • Anders…

0 stemmers

Maar dit is toch al heel lang gaande, denk niet dat mensen nav deze situatie ineens denken oh ik ga geen vlees meer eten hoor (als ze dat eerst ook niet van plan waren)

4 likes

Niet helemaal waar, ik eet heel weinig vlees maar af en toe heb ik er dusdanig veel zin dat ik het wel eet. (Meestal rond mijn menstruatie.) Maar dan wel biologisch. Ik wilde dat er ook een keurmerk voor slachterijen was, niet dat het de uitkomst veranderd (je maakt het beest dood) maar de weg er naar toe kan dan meer ‘humaner’ verlopen.

5 likes

Ik dus wel! Ik dacht altijd, het zal wel een eenmalig iets zijn. Iets met oogkleppen op hebben. Maar ik ben er nu zo klaar mee. Ben eigenlijk op zoek naar een goede biologische slager. Betaal graag een paar euro meer als ik weet dat er goed met de dieren omgegaan wordt. En anders eet ik het liever niet

4 likes

Mijn vriend is wel gestopt met vlees eten naar aanleiding van een dergelijk nieuwsbericht, dus er zullen er hopelijk altijd wel een paar bij zitten die na dit soort berichten ermee stoppen

5 likes

Het is bij mij wel een proces dat al jaren gaande is. Ik eet al steeds minder vlees, en na dit soort dingen word ik wel weer steeds iets meer de vegetarische kant op geduwd.

5 likes

Die sterren van beter leven gaat over het leven totdat ze “klaar” zijn voor de slacht, ze komen gewoon bij hetzelfde slachthuis terecht.

3 likes

Wat voor oordopjes gebruik je?

Dat zou wat zijn een slachthuis met twee ingangen, een voor de ‘normale’ dieren die bij binnenkomst worden mishandeld doordat mensen met voorwerpen op ze gaan rammen en een ‘premium’ behandeling voor de Beter Leven-dieren. Dan wordt je als een filmster onthaald maar eindig je alsnog aan een vleeshaak.

10 likes

Lol wat mensen zichzelf wel niet vertellen om hun verrotheid mee goed te praten.

We martelen en vermoorden maar we draaien wel klassieke muziek erbij hoor dus ze zijn heel gelukkig!!

20 likes

Ik ben twee weken geleden bevallen en heb een los kaartje bij het geboortekaartje gedaan. Hierop stond een link naar het lijstje en de tekst ‘Voel je absoluut niet verplicht om een cadeautje te kopen. Vind het al super leuk als je op kraambezoek komt. Mocht je iets willen geven is dit S. haar verlanglijstje!’

Voelde heel dubbel, inderdaad een beetje hebberig. Maar heb er echt alleen maar positieve reacties op gehad. Iedereen vond het super handig. Moet ook zeggen dat ik de eerste ben in mijn vriendenkring met een kindje en ook in de familie. Ondanks het lijstje toch ook wat cadeautjes gehad die er niet op stonden en echt persoonlijk waren. Ook super leuk. Maar gelukkig over het algemeen dus wel echt nuttige cadeaus en niet 1000 prullen en kleertjes in maat 50.

4 likes

Maar geen enkel dier wil dood toch

Dat soort slachthuizen en biologisch vlees is er toch alleen om mensen zich goed te laten voelen, niet omdat dat het beste is voor een dier

21 likes

Anders. Ben al pescotariër, niet vegetariër. En elke x na zo’n docu denk ik ja, goede keuze en ik ben op de juiste weg.

2 likes