Stel je persoonlijke vraag #28

Voor de zure kantoor trutten, wat heb je na de versoepelingen het liefst:

Ik heb het liefst:
  • Fulltime thuis
  • Fulltime kantoor
  • 50/50
  • 60/40
  • Net wat die dag het beste uitkomt
  • Anders

0 stemmers

En wat zijn op dit moment de verwachtingen van je baas:

Mijn baas heeft het liefst:
  • Fulltime kantoor
  • Fulltime thuis
  • 50/50
  • 60/40
  • Net wat die dag het beste uitkomt
  • Anders

0 stemmers

Bij de 60/40, wat is dan de 60 en wat de 40?

2 likes

Mijn werkgever wilt het liefst ook gespreid op kantoor en hybride vergaderingen. Weet nog niet wat ik van hybride vergaderingen vind.

1 like

Bij ons is de wens 60% kantoor, 40% thuis. Maar andersom is voor de poll ook prima!

@Quinoa Wat is dat dan?!

1 like

Ze overwegen hier ook minder plekken beschikbaar te stellen in de toekomst. Maar ik denk alleen maar ja minder kosten en dus lekker besparen voor die bedrijven. Ik hoop dat er vaker een thuiswerkvergoeding wordt gegeven.
Ik wil trouwens het liefst 60/40. En dan als ik 5 dagen werk 3 thuis, 2 op kantoor.

1 like

Liefst fulltime als het aan m’n baas ligt, maar we hebben sinds kort geen vergaderruimte meer die groot genoeg is voor iedereen (zeker niet mét afstand) dus de wekelijkse teammeeting wordt een soort hybride toestand ook. Halve team vanuit kantoor, halve vanuit huis, maar wel iedereen op camera. Ofzoiets

Wij hadden op kantoor al 50/50 met goede thuiswerkregeling en het wordt wss 1 dag op kantoor en 3 thuis. Dikke prima voor mij!

2 likes

Ja dat is zo fijn!
Iedereen zit in een grote zaal, maar ik en mijn collega (administratie) hebben ons eigen kantoortje. Plantjes eigen keus kunst aan de muur, eigen muziek. Heerlijk!
En 50% van de tijd zit ik alleen.

4 likes

Even anoniem gemaakt - Als je wasmachine nu kapot gaat, zou je dan meteen een nieuwe kunnen kopen? (als je liever een tweehands koopt, maar wel een nieuwe zou kunnen betalen dan kan je gewoon de eerste optie kiezen)

• Ja hoor dat zou ik kunnen
  • Ja maar wel een tweedehands
  • Nee zou ik niet meteen kunnen betalen
  • NVT/geen wasmachine/woon thuis oid

0 stemmers

2 likes

Nou misschien vinden sommige mensen het niet fijn om openbaar aan te geven dat ze niet zomaar een nieuwe wasmachine kunnen betalen? Lijkt me niet heel gek

13 likes

Betere reden nog wel

Ja als je het echt niet wil delen stem je toch gewoon niet? Ik vind echt dat we niet bij moeten dragen aan dit taboe

4 likes

Als huisartsen en zo moeten betalen dan zij ook. Heel stom wel maar ja

Maar is dat redelijk?

De regels moeten aangepast worden. Ik vind niet dat medische beroepen dit moeten betalen. Ik ben het eens dat zij het moeten betalen zolang huisartsen dat moeten doen.

3 likes

Wel kut voor ze, maar artiesten moeten ook gewoon betaald worden en het is niet dat ze anders in doodse stilte moeten zitten, er is ook (saaie) rechtenvrije muziek

5 likes

Daklozen kunnen als ze willen wel een bankrekening openen, meeste hebben dat wel omdat ze daar ook de uitkering en andere inkomsten op ontvangen. :grin:

2 likes

Als ze het doen dan snap ik het wel. Maar geen idee of ze het ook doen?

1 like

Omdat alles dan makkelijker te herleiden is (dus hoef je dat niet op andere manieren te doen) dus voor de overheid minder moeite om haar uit te oefenen.

Dus stel je hebt 100000 contant in huis liggen dan kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om dat niet aan te geven, maar als je het op de bank hebt staan dan zien ze dat vanzelf.
Ook bijvoorbeeld met zwartwerkers, of witwassen en wat @Eddie zegt dat je dan wel een keertje 50 euro toegestopt kan krijgen zonder gezeik.
Niet dat ik het daarmee eens ben, maar ik voor de overheid natuurlijk ideaal.

Ik weet ook niet of de overheid hiervoor zorgt of dat wij gewoon zelf ook veel minder cash gebruiken. Ik zou graag willen dat het blijft bestaan, maar ik gebruik het zelf echt heel weinig.

1 like

Sabam zelf is ook niet helemaal zuiver dacht ik? Kan me vaag iets herinneren met fictieve artiesten en Basta/neveneffecten?

2 likes