Stel je persoonlijke vraag #28

Maar de mensen die denken dat niemand 100% hetero is, denken jullie dan ook dat niemand 100% gay is? Ik ben er namelijk wel van overtuigd dat ik niet op een man kan vallen hahaha

Ik denk overigens wel dat er veel mensen biseksueel zijn zonder het door te hebben, alsin dat ze een crush op iemand van hetzelfde geslacht zien als iets niet serieus wat alle hetero’s wel eens hebben terwijl het niet zo is

14 likes

“In dat fietsenschuurtje moest ik maar een uurtje
Goed naar Flappie zoeken”

Ik herken dat wel. Toen ik halverwege twintig was, had ik ook zo’n periode. Mij heeft therapie heel erg geholpen. Niet zozeer om te kijken wat ik wilde/belangrijk vond, maar meer om daar ook echt voor te kiezen. Ik heb verder geen concrete tips, want heb gemerkt dat het een kwestie van tijd is. Op een gegeven moment ontdek je het (vaak) vanzelf

2 likes

Ik geloof ook wel dat er altijd een uitzondering is. Een hetero vriendin (ja nu dus niet helemaal meer) van mij nu samen is met een vrouw terwijl ze dus niet op vrouwen valt. Zij ziet, mocht deze relatie uitgaan, zichzelf niet met een andere vrouw. Dus dan denk ik wel dat er ook gays zijn die hun uitzondering tegenkomen van het andere geslacht.

Ik denk wel dat voor iedereen die uitzondering bestaat.

Ik denk dat ook jij wel op een man zou kunnen vallen. Mensen zijn veel adaptiever dan we denken.

Njaa dat niet 100% hoeft niet te betekenen van iedereen is 50/50 bi.
Niet iedere bi is ook 50/50 bi. Ik “label” mezelf hetero maar mocht er nou een vrouw of non binair of trans iemand op mn pad komen waar ik zo verliefd op zou worden sla ik dat niet af “want ik ben hetero!!”.
En ik denk dat zoiets ook een gay persoon zou kunnen overkomen.

1 like

Ik heb op ‘Anders’ gestemd omdat ik als tiener naast jongens óók echt verliefd was op meisjes en me tot hen aangetrokken voelde, maar sinds ik ouder ben heb ik dat niet meer. Ik heb het daar niet vaak met mensen over omdat het een beetje klinkt alsof ik denk dat biseksualiteit een fase is en dat is niet zo.

4 likes

Dit klinkt alsof ik mezelf hoor.

Ik ben verloofd met een man, maar waarom? Omdat hij leuk en lief is etc. maar als het een vrouw geweest was was dat misschien ook wel gebeurd?

1 like

Hm dat is wat anders denk ik. Ik sta meer op een soort crossroad in mn leven waar ik keuzes wil gaan maken. Ik weet wel wat ik belangrijk vind, maar daar passen allerlei verschillende opties bij :slight_smile:

Ik denk eigenlijk ook niet dat het echt een spectrum is. Voor m’n gevoel benadrukt een spectrum juist weer allemaal labels. Als je 60% hetero en 40% gay zou zijn, impliceert dat dat je zoveel % hetero-kenmerken en zoveel % gay-kenmerken zou hebben. Alsof er zoiets is als de stereotype hetero en gay persoon. Ik weet niet of ik me zo helder uitdruk, maar ik geloof zeker dat iedereen zijn seksualiteit verschilt. Maar ik zou dat niet uitdrukken op een spectrum van hetero naar gay zegeaar.

Oh ik interpreteer het niet als dat het iets met hetero/gay-kenmerken te maken heeft (die zijn er namelijk inderdaad niet), maar meer dat bijvoorbeeld van alle mensen waar je verliefd op wordt/zou kunnen worden, 60% man is en 40% vrouw. Zoiets.

5 likes

Ja zo zie ik het ook alleen dan zonder piemel hahaha

Als het ooit gebeurd so be it, maar ik heb nog nooit enige aantrekking tot mannen gehad dus ik verwacht ook niet dat het nog komt

1 like

Wow ik dacht ff dat dit advies was aan @soy.peor over hoe ze met ‘flapjes’ om moet gaan

8 likes

Ik ging door bovenstaande berichten nog even wat googlen en kwam erachter dat je een soort confetti met allerlei vlaggetjes over je scherm krijgt als je googelt op de verschillende seksuele voorkeuren, echt leuk :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Hahaha nee met flapjes, behalve die van mij zelf, heb ik geen ervaring. En ik denk niet dat een passion planner @Soy.peor daarbij gaat helpen :joy: Je kan het altijd proberen Soy!

1 like

Ik zie wel waar ik mee thuis kom :woman_shrugging:

2 likes

en het klonk nog wel zo handig! :joy:

1 like

Dat zeiden/zeggen mijn ouders ook altijd. Vond ik wel fijn. Geen druk of verwachtingen, we zijn dan wel

1 like

Haha ja er zitten wel genoeg blanco pagina’s achter in waar je tekeningen en aantekeningen over flapjes kan maken. Desnoods fotos inplakken :joy: dus opzich wel een optie :joy:

2 likes

Ik krijg een beetje een identiteitscrisis door deze discussie :exploding_head:

6 likes