Ik dacht dat dit over de planner of het flapjesboek ging 
Zo’n uitspraak is natuurlijk goed bedoeld maar er zit alsnog wel een verwachting in die pijnlijk kan zijn, namelijk dat je uiteindelijk altijd wel met iemand thuis zult komen. En dat is ook niet voor iedereen zo (niet iedereen wil dat überhaupt, sommige mensen zijn bv aseksueel).
“als je maar gelukkig bent” is er ook zo een. Of je gelukkig bent of niet heeft er niets mee te maken op wie je valt of niet en of je daarover uit de kast durft. Je kunt ook uit de kast zijn en alsnog ongelukkig.
Niet als reactie specifiek op jou hoor, maar mensen bekijken het vaak vanuit hun eigen perspectief waarin ze denken dat bepaalde opmerkingen alles heel open laten of geen druk opleggen maar dat is vanuit een ander perspectief soms helemaal niet zo.
mmmmm tja, maar soms neem je uitspraken toch niet helemaal naar de letter maar ook naar de achterliggende intentie?
een uitspraak als ‘we zien wel waar je mee thuis komt, alles is goed’ kun je toch ook veel meer interpreteren als we accepteren welke keuze je ook maakt.
of ‘als je maar gelukkig bent’ als in, we vinden het meest belangrijk dat jij doet waar jij aan denkt goed te doen voor jezelf?
Wat @Janniebeton zegt. Het gaat eerder over dat het niet uitmaakt, dat ik ook met niemand mag thuiskomen als ik dat zelf niet wil.
Als het je niet bevalt verkoop je hem gewoon door tijdens de eerstvolgende hittegolf
Ik kan echt niet zonder. Qua energiekosten valt het ook wel mee
Ik kon vorig jaar echt niet zonder. Vond het heerlijk. Moet hem nu nog ophalen (staat in de stalling). Qua kosten geen idee want ik huur inclusief haha.
Dat is echt het punt niet.
Het gaat er niet om of de intentie waarmee het gezegd wordt goed is (daar lijkt me geen twijfel over), maar dat er wel degelijk alsnog uitgesproken verwachtingen in schuilen die pijnlijk of moeilijk kunnen zijn als de vork voor jou anders in de steel zit.
Dat moet je niet wegredeneren met 'interpreteer het gewoon anders, de bedoeling is goed".
Mensen zeggen dit soort dingen natuurlijk niet omdat ze het verkeerd bedoelen of die verwachtingen uit WILLEN spreken, maar het zit gewoon zo ingebakken in onze maatschappij dat niemand erbij stilstaat dat die verwachtingen er überhaupt in zitten. Het is daarom misschien heel logisch dat mensen daar niet bij stilstaan, maar dat is ook precies waarom het vervelend kan zijn.
Hou jij van snitchen?
- Ja heerlijk
- Nee niet per se
- Af en toe een goede snitch op z’n tijd
0 stemmers
Wie vindt havermout wel lekker?
- Ik! Lekker
- Nee iew wtf is mis met jou
- Mwah is wel OK, niet lekker niet vies
0 stemmers
Heb de laatste maanden/jaren in een soort rare wereld geleefd waarin ik dacht dat iedereen havermout lekker vond behalve ik hahahaha. Veel blogger/vloggers/fit girl/influencer pronken altijd met hun havermout ontbijtje terwijl ik bijna niks viezer vind dan havermout. Misschien tijd om wat minder influencers te volgen.
Ik eet elke dag havermout met matcha en appel. Zonder iets (of zonder matcha of cacaopoeder ofzo) zou ik er ook weinig aan vinden
Ik eet sinds een jaartje hartige havermout en dat is zo lekker!! Ik zorg er wel voor dat de vlokken niet te zacht worden dus doe er zo min mogelijk bouillon bij. En het appeltaart recept uit de oven vind ik ook wel goed te eten maar lukt me nooit zelf om lekker te krijgen.
Random havermouttip: als je de havermout eerst bakt (voordat je er water of melk bij doet) geeft dat een beetje een nootachtig smaakje.
Mijn huidige favoriet: overnight oats met sojamelk, zout, kaneel, appel, rozijnen, pindakaas en lijnzaad/chiazaad.
@Jalapeno hoe maak je die hartige versie? En eet je dat dan als ontbijt?
Is er al een havermouttopic? 
(Ik klink echt als een irritante blogger zie ik nu ik dit teruglees, maar ik houd gewoon van havermout.
)
Hoelang gaat @Zemraluani het volhouden om havermout als ontbijt naar binnen te harken?
- 1 dag
- 2 dagen
- 3 dagen
- 4 dagen
- 5 dagen
- 5 dagen, in het weekend nie, dan weer wel
- 6 dagen
- Een hele week
- Langer dan een week she’s a die hard
0 stemmers
Een alternatief op de EK poule!
Ps. O oeps lekker anoniem
Ik vond appeltaart havermout echt de grootste leugen ooit. Het klinkt lekker, toen het in de oven stond rook het super lekker, maar het smaakte nog steeds naar nat karton. Ik heb de appel er maar tussenuit gegeten haha. Voor mij blijven het lekker crackers voor ontbijt.
Je kunt wel echte appeltaart maken met havermout. Dat is echt superlekker!
Heeft niet zoveel met havermout te maken haha, maar dit raad ik iedereen die havermout ging proberen maar daarna nog een hele zak over heeft aan.
En zo’n smoothiebowl die je overal ziet met dat gepureerde bevroren fruit en allerlei toppings?
- Nooit gehad, wil ik ook niet proberen
- Nooit gehad, zou het wel willen proberen
- Gehad, erg lekker
- Gehad, smerig
- Gehad, mwah
0 stemmers
Dit gaat echt ontzettend dom klinken want ik wist dat het bevroren fruit was (ik had een acai bowl maar volgens mij is dat gewoon een smoothiebowl met acaibessen) maar ik was verbaasd over hoe koud het was
veel te koud voor ontbijt, het is gewoon een soort ijs.
Ik vind havermout echt chill. Het kost een euro per kilo, het is gezond, mijn stoelgang wordt er direct fantastisch door en je kunt er eindeloos mee variëren. Het smaakt een beetje naar karton maar ik vind dat niet zo erg, goede ontbijtsmaak. Pindakaas en ahornsyroop maken het mijns inziens wel echt superlekker!