Stel je persoonlijke vraag #28

Ja ahornsyroop inderdaad. Dat + fruit enzo is wel essentieel want gewoon plain havermout is niks.

1 like

Kies je ontbijt

1 like

Ik bak wat ui en groenten in een wok (ik doe gewoon wat ik in huis heb, maar lekkerst vind ik courgette en kastanjechampignons, soms met spinazie daarbij), gooi dan havermout erbij, en dan een beetje kip- of groentebouillon (ik mix een klein stukje van een blokje met wat gekookt water in een mok). En dan nog een gebakken eitje erbovenop, of als ik lui ben mix ik dat er gewoon doorheen :grin: Ook lekker met gerookte pittige paprikapoeder erdoor! Ik eet het inderdaad als (laat) ontbijt maar dat zegt niets, ik kan ook een lasagna of burger als ontbijt eten :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen die havermout smerig vindt, gewoon niet weet hoe ze het lekker klaar moeten maken. Sorry not sorry.

Was zelf namelijk eerst ook anti, nu eet ik het al twee jaar bijna elke dag.

9 likes

Ik heb honger. Mag allemaal wel😍

1 like

Maar hoe dan? Hahah ik heb ook al zo vaak recepten enzo geprobeerd maar ik krijg het echt niet weg. Het beste was nog baked oats maar ook dat vond ik niet geweldig.

Lees/post je wel eens mee in topics die eigenlijk niet voor jou ‘bedoeld’ zijn? Bv. In het kinderentopic terwijl je geen kids hebt, beautytopic terwijl je nooit make-up draagt, plussize kleding topic terwijl je niet plussize bent?

• Nee/zelden
  • Ja weleens, maar alleen lezen en vrijwel nooit posten
  • Ja zowel lezen als mee posten

0 stemmers

Nee dat zou de verkiezingsuitslag ongeldig maken, de eerste stemmen verwijderen

On the bright side is de kans vrij klein dat je ons teleurstelt, want een ruime meerderheid (57%) gaat slechts voor 1 dag

Prove the haters wrong zou ik zeggen

Mijn go-to recept
  • ongeveer 40 gram havermout
  • ongeveer 180-200 ml ongezoete amandelmelk
  • heel veel kaneel
  • 1 banaan, geprakt
  • eventueel nog wat zoetstof of honing
  • toppings naar keuze, zoals een lepel pindakaas, (bevroren) fruit, chiazaad, dot kwark, hagelslag, noten, whatever u want

Doe alles (behalve de toppings) in een steelpannetje op middelhoog vuur, roer totdat de havermout een beetje begint te bubbelen en ingedikt is. Doe het in een kommetje en gooi de toppings erop. Klaar in zo’n 5 minuten, vult als een malle, en your stoelgang will love you #nospon #gewoonfan

3 likes

10 likes

Thanks ik ga dit nog een keer proberen, misschien is dit wel lekker hahah

1 like

Nee deze voor jou

1 like

Vind ik ook prima :kissing_heart::drooling_face:

1 like

Laat maar weten als je het geprobeerd hebt, ben benieuwd!

1 like

Mijn tip is wel om voor zo een rijp mogelijke banaan te gaan, maakt het veel lekkerder.

5 likes

Hahah ja dat is gelijk mijn horror, een hele rijpe banaan. Ik kan dat echt niet wegkrijgen. Maar misschien in een recept is het wel lekker. Ik gruwel alleen gewoon daarvan haha.

1 like

Haha, dan mss toch niet. Het is niet zoals bananencake, hoe rijper de banaan hoe zoeter het wordt. Ik had een x een net niet rijpe banaan en dat was echt niet oké.

Ik doe het fruit, appel dan, wel al in het pannetje. De hoeveelheid melk is echt essentieel. Echt verschil tussen dikke gore stukken of vloeibaar goed wat super lang heet blijft.
Ik at het een jaar lang met water ipv melk, geen idee hoe ik dat volhield. Ik krijg dat nog wel eens bij mijn vriend en zo karig en karton blegh.

2 likes

Eet jij dat elke dag als ontbijt? :drooling_face::drooling_face: Dat is echt m’n weekend ontbijt

Fucking nice

1 like