Stel je persoonlijke vraag #28

Vinden jullie dat wanneer je solliciteert voor een nieuwe baan je het zou moeten zeggen als je persoonlijke problemen hebt, psychische problemen hebt, als je een bepaalde diagnose hebt die je leven beïnvloedt en/of als je een verslaving hebt?
Ik had hier laatst een discussie over met iemand dus ik ben wel benieuwd naar jullie mening.

  • Gewoon nee.
  • Ligt aan in welk vakgebied je werkt. (Bijv. als je in de zorg werkt met cliënten is het misschien eerder van belang het te zeggen)
  • Ligt aan of deze ‘problemen’ in het huidige leven nog spelen of in het verleden liggen.
  • Ligt aan de soort ‘problemen’.
  • Altijd ja.
  • Anders namelijk…

0 stemmers

Als ik meerdere keren ergens heen ga zijn dat voornamelijk citytrips.
Ik vind sommige steden leuk genoeg om meerdere keren heen te gaan en ben bijv 3x in Berlijn geweest, 3x met ander gezelschap en de 3e keer nog steeds dingen gedaan die nieuw waren voor mij.
Ik reis ook soms Ajax achterna met europese wedstrijden, dus dan ga ik ook wel eens meerdere keren naar steden. Zo’n voetbaltripje doe ik meestal 3 dagen, waarvan 1 volledig in t teken van de wedstrijd staat, dus dan zie je niet veel. Als een stad me dan leuk lijkt, ga ik zo nog een x om wel de toerist uit te hangen.

1 like

Ik werkte een keer op een ggz-locatie en een medewerker daar kreeg wel eens psychoses, zulke dingen lijken me wel handig om te bespreken tijdens het solliciteren of als je net aangenomen bent (dus voornamelijk vanwege de doelgroep waarmee hij ook werkte).

7 likes

Tijdens het solliciteren niet. Maar stel je hebt de baan en je loopt tegen dingen aan dan kan je het aangeven.

12 likes

Hahah ik moet nu denken aan dat leuke vakantiehuisje(?) dat je laatst postte :cry:

3 likes

Een vriendin van mij was hier (te) eerlijk over en was na een dik jaar (pre-coroniaal tijdperk) nog steeds baanloos. Ik had door een samenloop van omstandigheden een gat van 4 jaar op mijn cv en heb mijn bek gehouden over de daadwerkelijke reden en had na 2 weken een baan.

Zelfs bij burn-outs hebben werkgevers vaak vooroordelen waardoor je bij open kaart spelen vaan 1-0 achterstaat. Ze zijn bijvoorbeeld bang dat het weer voorkomt of dat je helemaal niet meer om kunt gaan met stressvolle situaties / snel overbelast bent.

4 likes

Vind ik juist helemaal niet gek, want in het Engels is het gewoon tsjerrie (cherry), maar tjips zou patat zijn. Dus ik zeg ook altijd tsjerrie en sjips.

1 like

Ik vind het echt heel fijn om vaker terug te gaan naar bepaalde plekken! Ik ga nooit heel lang op vakantie, en heb zelden wanneer het tijd is om terug naar huis te gaan het idee dat ik op een plek uitgekeken ben. Ik zou niet zo snel naar dezelfde bezienswaardigheden, restaurants etc teruggaan, maar dezelfde plaatsen: jaaa!

2 likes

Jaa, en ik zou het juist in de zorg en vooral in de psychiatrie al helemaal niet willen zeggen, zoveel vooroordelen en angsten die mensen dan meteen over je hebben.

2 likes

Huh Angeles sur mer ligt toch in Frankrijk! Ik ben daar als kind ooit geweest, kan me voorstellen dat het het Scheveningen is van het zuiden

Haha omg ja de deceptie is dodelijk wanneer iets niet is wat je kinderbrein er van gemaakt heeft en je volwassenbrein over de jaren heen geromantiseerd.

@Soy.peor Ohja Parijs, Barcelona en Berlijn ben ik ook wel vaker geweest (zowel als kind als volwassene). Vooral Berlijn zal ik vaker blijven bezoeken denk ik, en Parijs wil ook nog minstens een keer heen om naar het Louvre te gaan en een ondergrondse tocht te doen.
@Luipaard Ja same dus met steden. Berlijn heeft zoveel eetplekjes, en musea met telkens weer wat andere collecties, en uitgaansgelegenheden natuurlijk. Dat is elke keer leuk. Voel me daar ook super erg thuis, als ik met vrienden daar ben heb ik het gevoel dat we in onze eigen stad zijn maar dan daar.

1 like

@Soy.peor Oh had mn bericht niet helemaal afgemaakt zie ik maar woww dan ben je er echt superlang niet geweest! Je moeder ook niet of is die wel vaker teruggegaan? Hoop dat je/jullie dat snel kunnen doen.

Als je een vloer hebt gelegd (bv. met kliklaminaat, zoals ik in dit geval) en je hebt nog een paar planken over.

Bewaar je die dan?

  • Ja, want je weet nooit of je 't nog nodig heb
  • Ja, want (anders)
  • Nee, want dat ligt alleen maar in de weg
  • Nee, want (anders)

0 stemmers

Er liggen hier al vijf jaar plinten die over waren in de schuur. Denk dat ze nu wel wegkunnen

4 likes

Oh plinten zou ik juist wel altijd bewaren haha, die krengen laten altijd los op een gegeven moment (vooral in combinatie met uitharende katten) :upside_down_face:

2 likes

Ik heb de westkust een paar jaar geleden gedaan heb ook nog wel wat leuke tips voor je!

1 like

Je gaat ze nooit nodig hebben, maar op het moment dat je ze wel weggooit maak je een kras of deuk in je vloer. Zo werkt het universum

22 likes

Mn vader is grieks en die woont daar. Ik wou eigk vorig jaar gaan mja corona… haha dus als die covid eindelijk weg is ga ik mn fam wel weer bezoeken.

2 likes

Mwa, het zijn niet van die plakplinten (niet te doen idd), maar wat hogere die verder aan de muur zijn gelijmd/gekit. Iig die zitten echt wel vast haha

2 likes

Lol ja, ik heb echt fantastische herinneringen aan een vakantie in Griekenland op Kreta van 20 jaar geleden, heeeeeel mooie tuin met fruitbomen en super idyllisch en alles…

We zaten in Chersonissos
:joy:

32 likes