Stel je persoonlijke vraag #28

Sorry dacht dat middelbaar hier ook bij was. Maar NL hebben we niet gedaan met de basisschool.

2 likes

Zaanse schans was een verplicht uitje op zo wat elke basisschool in Zaandam.
Dusja, ik heb molens gezien van dichtbij en van binnen.
En een reuze klomp waar je in kan.

Ow en op van de drijvende veenplassen ofzo.
Dat je dan met een fluisterboot heen gaat en dan op een drijvend eco systeem een uitje doet met een natuur mannetje

3 likes

Wij gingen met de basisschool echt nergens heen hoor? Niet eens naar kamp Vught of die berg van napoleon.
Op de middelbare wel een keer een excursie naar een andere stad

4 likes

ik krijg een error van zeeklassen en de ijzertoren haha, diksmuide zou willen dat ze een kuststad zijn

1 like

En middelbare scholen ook.

Verder was ons uitje volgens mij alleen naar walibi. En kamp ergens bij castricum ofzo.

1 like

Basisschool gingen wij naar de veluwe en texel op kamp. Middelbare school was wel tof want dan kon je mee op ski reis en rome reis en voor je een na laatste jaar had je een paar suffe opties om te kiezen of Antwerpen of Maastricht die laatste twee waren de party reisjes. Ik zat gelukkig ingedeeld in de Antwerpen groep.

1 like

Wij gingen in groep 8 met twee andere groepen naar een huisje in het bos met verder niks in omgeving. Een van die leerlingen had supererge migraine en zag allemaal gekke spoken zoals dat meisje van The Ring ofzo. 65 12-jarigen helemaal bang en toen moesten we nog 4 dagen. Een grapjas had nog een ruitje ingetikt 's nachts en de spooktocht was helemaal verschrikkelijk. Einde van de week was zelfs de helft van de docenten getraumatiseerd :sweat_smile:

Enige wat ik heb geleerd is dat ook de stoerste sportjongens pussies waren toen het donker werd en spookverhalen werden verteld

3 likes

Oh ipv mn gekke zin aanpassen verwijderde ik mijn post. Maar mijn ouders woonde niet op het platteland maar als kind hebben ze mij vaak uit een weiland moeten plukken omdat ik achter koeien aan ging rennen. Volgens mij zijn hier ook nog foto’s van 🄲

1 like

In heel het verhaal over bos en zeeklassen hierboven mis ik toch echt de sneeuwklassen in het laatste jaar van de basisschool!

2 likes

Deze staat ook in madurodam, heb ik 3 jaar geleden ofzo nog in gezeten :joy:

Wij gingen in groep 8 op kamp naar texel. Was fantastisch, behalve het fietsen van de boot naar den burg. Tering wij hadden tegenwind :sob:

1 like

Ga jij wel eens in je eentje een ijsje halen bij een ijszaak/snackbar oid?

• Ja hoor vaak zat
  • Soms of in ieder geval wel eens gedaan
  • Nee geen behoefte aan
  • Nee vind ik gek/stom/raar/ongemakkelijk
  • Ik haal nooit ijs

0 stemmers

1 like

Ben echt blij dat mijn middelbare school niet te veel kampen deed. Brugklaskamp begon meteen met 40km (enkele reis) fietsen. Je had in een later jaar wel de keuze tussen een sportkamp/geschiedeniskamp. Het sportkamp was weer 40+km fietsen om er te komen, geschiedeniskamp betekende in de avond nog toetsen maken over loopgraven. Topschool.

1 like

Ik kom letterlijk net terug van een ijsje en een vanille milshake halen. Nu ff koffie bij mn milkshake pleuren

12 likes

Ja ben ik ook wel benieuwd naar!

En was bosklas voor alle klassen, of alleen als je in een speciale bosklas zat?(zoals sportklas)

Ik vind het best heftige dingen voor de basisschool, haha wij gingen alleen naar den helder(ja niet eens texel!!) En dan levend stratego spelen

Ja dat vraag ik mijn brein ook vaak genoeg af, maar ik ben een dik jaar geleden verhuisd en heb hier nog niet naar de snackbar gedurft omdat ik dan bang ben dat ik iets geks zeg of het niet goed bestel of dat het ongemakkelijk is ofzo? Zou het met iemand anders erbij wel eerder doen, het slaat ook echt nergens op.

Durf in m’n eentje ook geen eten te bestellen want weet nooit of ik het dan beneden moet gaan halen of dat de bezorger naar boven komt (appartementencomplex) dus dat vermijd ik dan liever maar helemaal. Maar geen zorgen hoor, ik eet alsnog voldoende ongezond :sweat_smile:

2 likes

Dat moet toch bij het restafval? Voor zover ik weet mag je nat/vies papier en karton niet in een papiercontainer doen

9 likes

Ja dat neem ik mezelf ook wel voor steeds, maar ik vind van mezelf ook dat ik gezonder moet eten dus dan kom ik er helemaal goed mee weg om het te vermijden. Maar dan gooi ik een berg patat en snacks in de oven dus dan maakt het ook geen ene hol uit natuurlijk :joy:

Heb wel laatst toen een vriendin hier was pizza besteld, maar de bezorger kon het niet vinden dus ik ben aan de telefoon 5 minuten bezig geweest hem de goede kant op de sturen en die vriendin is toen maar naar beneden gegaan om de pizza in ontvangst te nemen haha, dus ik dacht gelijk “ha, zie je wel, dit is ongemakkelijk!“.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor, gewoon een keer doen en dan merk ik ook wel dat die ā€˜zorgen’ voor niets zijn. Zal het wel posten hier als het gelukt is (en ik vervolgens elke dag ijsjes ga halen :grimacing:)

Net New York Pizza besteld. Wat is het juiste antwoord :exploding_head:?

1 like

bosklassen was voor alle klassen, geen speciaal keuzevak ofzo. Meestal rond 11-12 jaar (zesde leerjaar, geen idee welke groep dat is)

Wat is sportklas? Is dat extra uren sport? Bij ons ziet iedereens basisschool er hetzelfde uit, geen individuele keuzes voor vak x of y

Wij gingen met de basisschool echt nergens heen? Ja een dag naar Hemelrijk ofzo en in groep 8 een dag naar de Efteling…

Met de middelbare ben ik op uitwisseling geweest in Duitsland (woon vlak aan de grens) Cambridge en Ierland. Dat was ā€˜verplicht’ op het tto. Verder nog op optionele reisjes naar Parijs en Rome geweest. Volgens mij wordt er tegenwoordig op mijn oude middelbare wel minder geregeld qua reisjes?