Ik heb dat destijds nog gepost op egf, waarop njime reageerde. Ik weetniet zeker of ik haar efg naam mag noemen? Iig zij vond dat ook apart. Maar het kan ook zijn dat hij, die huisgenoot/vriend er gewoon vanuit ging van. Ja ik eet geen varkensvlees en dat weten jullie dus er komt ook niks van varken in die pan.
Ohja dat idd. Ik wist dat er iets uit elkaar moest maar wat was ik ff kwijt haha
Het gaat vooral om de combinatie van zuivel en vlees (juist geen combinatie dus), en soms ook om niet gerezen brood volgens mij.
Ik ben ooit in Jeruzalem geweest, een cheeseburger bijvoorbeeld is daar ook heeeel lastig te vinden hahaha. Heel leuk. Je hebt dan ook bij de meeste restaurantjes echt 2 aparte menukaarten met vlees of zuivel.
Oke misschien een hele knullige vraag maar mag dan vlees en zuivel bijvoorbeeld ook niet naast elkaar in de koelkast liggen?
Voor zover ik weet, stel je hebt 2 koelkasten dan is het het beste om apart te bewaren. Maar normale mensen hebben meestal maar 1 koelkast, daar kan je al het eten gewoon bewaren maar wel op verschillende planken.
Wij gooiden eigenlijk altijd alles in die koelkast, chocomel, hamburgers. Totaal niet georganiseerd iig. Maar daar heb ik nooit iig iets over gehoord vanuit hem. Dus ja, soms kan het wel echt lastig zijn als je niet exact weet waar je rekening mee moet houden.
@Nysmn ja islamitisch
Oh was die huisgenoot joods? Ik dacht islamitisch.
Wat @Nysmn zegt inderdaad. Echt ultra-orthodoxe mensen hebben dat wel voor zover ik weet, maar niet iedereen heeft natuurlijk de optie om twee koelkasten te hebben, en dan gebruiken mensen volgens mij vaak aparte planken in de koelkast. Het is vooral belangrijk dat ze niet met elkaar in contact komen, ook niet via ābesmettingā, dus je hebt sowieso aparte bakjes die altijd alleen maar voor zuivel gebruikt worden en aparte bakjes die altijd alleen maar voor vlees gebruikt worden bijvoorbeeld, zelfde geldt voor pannen, messen etc.
Vind jij religie interessant?
- Ja
- Nee niet echt
0 stemmers
Ik geloof niet maar ik vind het wel altijd heel interessant om over geloven wat te leren/lezen. Zoals nu hierboven.
Ik vind het ook altijd wel interessant. Ik ben zelf rooms-katholiek opgevoed. Maar mān ouders zijn er nu een soort van klaar mee? En ja ik heb er nooit echt wat mee gehad. Het is wel typisch dat ik 9 Vd 10 keer mannen datete die ook christelijk waren opgevoed. Maar ik kan niet zo goed meer met mannen die flippen als je zegt niet iets per se iets met jesus te hebben.
Geloof jij in God? In welke zin dan ook
- Nee
- Ja
- Ik weet het niet
0 stemmers
De mensen die in god geloven, zijn jullie met geloof in god opgevoed of later tot dat geloof gekomen?
- Ermee opgevoed
- Later
0 stemmers
Ermee opgevoed en zelf een weg in gevonden. Praktiseer nu eigenlijk niet wbt bidden of naar de kerk gaan, maar vind het een prettig idee. Ben christelijk opgevoed maar vind de Bijbel vooral patriarchische onzin waar wel mooie levenslessen uit te halen zijn als je selectief leest en interpreteert.
Als iemand bidt (dus bv. dingen aan god vragen (in moeilijke tijden)), vind je dat diegene dan ook in god gelooft?
- Ja, als je echt atheĆÆstisch bent bidt je niet
- Nee, en ben zelf ook atheĆÆstisch en ik bid ook wel eens
- Nee, en ben zelf atheĆÆstisch en ik bid niet
- Twijfel
0 stemmers
Ik bid wel eens, of nouja niet zoān standaard in gebogen knieen bladibla voor een altaar. Totaal anders. Maar ik hang geen religie aan.
Ja, ik ook wel eens. Op een soort van mijn eigen manier. Ik zou ook heel graag willen geloven (veel aspecten ervan vind ik ook heel mooi en goed) omdat het je houvast biedt, ik merk om me heen dat gelovigen veel meer kunnen accepteren en er beter mee om kunnen gaan wanneer ze iets moeilijks meemaken etc (spreek nu dus over wat ik in mijn omgeving zie, niet veralgemeniserend). Maarja, twijfel heel veel.
Ik vind het mooi als mensen geloven, zolang het maar niet een opgedrongen religie is. Het lijkt mij bijvoorbeeld kut om te denken dat als je dood bent er helemaal geen ene kut meer is voor je. Wij als mensen weten het allemaal niet zeker, dus ja, je kan beter ervoor kiezen om dat lekker wel te doen. Verrijkt imo ook je geest. Maar ik geloof ook in reincarnatie dus ik ben bang dat ik nu dit forum word afgestuurd hahaha.
ReĆÆncarnatie zou ik ook echt een mooi idee vinden.
Ik heb vooral dat wanneer ik in de natuur ben, op echt mooie plekken, zoān sterk gevoel dat het niet allemaal toeval is en dat het echt gecreĆ«erd is. Maar vaak denk ik ook weer, sure⦠totaal niet logisch