Stel je persoonlijke vraag #28

Hoe breng (bracht) jij een tampon in?

• Staand met twee benen op de grond
  • Staand met ƩƩn been ergens op
  • Zittend
  • Liggend
  • Een heel andere manier, namelijk:
  • Ik heb dat nog nooit gedaan

0 stemmers

Ik denk dat de hormonen die bij kinderwens/rammelende eierstokken heel erg moeilijk te negeren zijn, zeker als je redelijk aan de randvoorwaarden voldoet (of die gewoon niet boeit). En zeker met rationele argumenten niet te zijn ombuigen.

Blijft een lastig onderwerp denk ik.

7 likes

Dit klinkt echt alsof ze van binnen wel wist dat je gelijk had maar dat niet goed kon verkroppen en daarom maar vol in de verdediging schoot lol. Hoezo zo aanvallend ook, zelfbedacht martelaarschap???

7 likes

Ja maar ik denk dat mensen ook best mogen accepteren dat ze ā€˜flawed’ zijn. Als ik puur rationeel kon denken was ik ook niet zwanger geraakt, maar dat accepteer ik gewoon. Ik weet puur rationeel ook dat een veganistisch dieet het beste dieet is maar ik volg het zelf niet, puur om egoĆÆstische redenen. Ik vind vooral dat je daar best over mag nadenken en dat je dan iets alsnog doet ook al weet je dat er een ā€˜beter’ alternatief is, lijkt me ook puur menselijk?

13 likes

Om het maar heel hard te zeggen: mijn ouders hadden er verstandig aan gedaan om nog enkele jaren te wachten en als vooraf bekend was wat ik zou hebben/ moeten doorstaan, dan had ik het prima gevonden als ze hadden gezegd adios feutos.

7 likes

Mja bedoel niet perse dat het wel/niet voor kinderen kiezen een goede of foute keuze kan zijn maar meer dat het wel degelijk een relevante overweging is en dat zij dus net deed alsof het dat niet was. Al kan je het daar natuurlijk ook daadwerkelijk mee oneens zijn maar dan snap ik niet waarom je daar zo fel op zou reageren

1 like

Haha, iedereen: waar is de negeerknop?

19 likes

Ken jij Erge Ellie en Nare Nellie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

N.a.v. deze discussie over wel/geen kinderen

Eenkindbeleid in NL:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Tweekindbeleid in NL:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Eenkindbeleid wereldwijd:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Tweekindbeleid wereldwijd:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

ja ik vind eigenlijk de enige legitieme reden waarom je een kind krijgt moet zijn omdat je een kind wil, dus een puur egoĆÆstische keuze.

14 likes

Haha dat was zo’n boek wat ik wel honderd keer leende uit de bieb

5 likes

Ik vind dit echt naar dat hier ja op wordt geantwoord als je weet wat dit allemaal voor mega ellende heeft veroorzaakt in China en wat ook nog generaties lang zijn sporen nalaat.

23 likes

Ik ging stuk toen een vriendin mij een keer een egoist noemde omdat ik geen kinderen wilde. Que?!? Zij heeft er inmiddels drie uitgepoept dus dat compenseert weer voor mij, zullen we maar zeggen.

Anyway, iedere dag blij dat ik geen kinderen heb. Lekker genieten van mijn vrijheid :heart:

20 likes

Ja die vergeet ik ook altijd bij het shoppen, totdat ik dingen bestel/pas want niksss staat leuk (qua pasvorm, ben vrij kort)

2 likes

Echt love weekday mijn halve kast is weekday en heb ook tassen riemen zonnebrillen etc

2 likes

Naja, iemand moet straks ons pensioen gaan betalen. Jij redt de wereld, zij onze pensioenen, prima in balans zou ik zeggen.

2 likes

Eigenlijk moeten die kinderen gewoon allemaal emigreren en zeggen rot op met je pensioen mama ik wilde helemaal niet geboren worden als jouw oudedagsvoorziening, Ciao!!

8 likes

Dat was de grap :frowning:

2 likes

Ik las hier eerst ā€œā€¦ de enige legitieme reden waarom je een kind moet zijn is omdat je een kind wilt zijnā€ en dat zegt alles over hoe ik in deze kwestie sta :thumbsup: don’t grow up, it’s a trap!!!

Ik was een paar jaar geleden echt een enorme Monki fan, maar had het er toevallig pas nog met een vriendin over dat ik vind dat zij echt zo niet vernieuwend zijn qua collectie dat ik er gewoon zwaar op uitgekeken ben. Ze hebben hun kledingstukken standaard in dezelfde modellen, 3 of 4 verschillende materialen die ze gebruiken, en dan gewoon iedere collectie een serie nieuwe printjes (waarvan ze dan een jurk, een blouse, een culotte en een tshirtje hebben). Dit is een klein beetje overdreven want er zitten soms wel net ff wat andere dingetjes tussen, maar dan nog lijkt het allemaal op elkaar. Jammer wel.

20 likes