Ik heb vrijdag op werk steeds de website in de gaten gehouden en na een kwartier dat het kon direct de afspraak gemaakt!
Snap wat je zegt en bedoelt, maar ik denk dat die twee wel enigszins met elkaar in verband staan ook! Als een heftig verhaal je niks doet, maar je wel de juiste dingen weet te zeggen is dat ook niet echt oprecht inleven in de ander, vind ik. Denk wel dat ergens mee zitten en dat verhalen je raken een logisch gevolg is van je echt inleven in de ander en diens situatie begrijpen.
Oh irritant
Op tinder moet je idd ook alle mannen mijden die zichzelf: oprecht, eerlijk en authentiek noemen
Het zit misschien in mijn hoofd, vond raar dat we altijd genegeerd werden en toen we weg gingen het ineens jammer was. Waar ik ben op gegroeid is ook een stad en daar hield de hele wijk elkaar in de gaten, buren ruzies. Nu wonen wij in een dorp en heb ik geen last van geroddel misschien komt het omdat wij buitenstanders zijn? De negatieve punten van een dorp ken ik dus niet. Vandaar mijn beeld, kan best begrijpen als iedereen elkaar in de gaten houdt dat je liever hebt dat ze je met rust laten.
Authentiek en inspirerend mogen sowieso geschrapt worden uit het woordenboek.
Ja, klopt ook wel weer. Maar aan de andere kant, gaat empathie per definitie volgens mij alleen om het inlevingsvermogen (correct me if I’m wrong) en niet per se om het zeggen van goede dingen. Zou fijn/handig zijn wanneer je als empathisch persoon wel de goede dingen kunt zeggen, maar sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo goed met woorden. Ik heb ook een vriendin die zich wel echt inleeft, echt wakker kan liggen om dingen die in haar omgeving gebeuren, maar zij is gewoon niet zo heel handig in de sociale omgang. Ze kan zich inleven in de ander, maar lastig daarop reageren. Ligt er natuurlijk wel aan hóe dom en onbegripvol die uitspraken zijn geweest natuurlijk.
Interessant onderwerp wel, empathie.
Ik vind sommige mensen die zichzelf als empathisch zien meer gewoon gevoelig en soms een soort gevoelsparasieten. Dus dat ze de emotie van de ander gebruiken om daar heel erg in mee te gaan, misschien meer omdat het lekker is voor zichzelf om zo te ontladen ofzo. Soms bij iets vertellen hoe het is heb je namelijk dat mensen de emotie voor jou veel heftiger gaan maken ofzo, terwijl je hem zelf helemaal niet zo ervaarde.
Denk juist dat het soms heel handig is als je meer afstand hebt waardoor je de zaken van een ander helderder kan bekijken en niet invult.
sentimenteel is misschien dan een beter woord bedenk ik me
Wow ik raak helemaal in de war over de betekenis van empathie door deze pol
Sta jij ergens bij een topic als ‘frequente schrijver’?
- Nee voor zover ik weet niet
- Ja 1
- Ja meerdere
0 stemmers
Nja elke x als ik ging opzoeken of ik boven aan stpnd in zon lijst stond ik helemaal niet zo hoog als ik dacht. Wat mij ook verbaasde
Wandel jij het liefst in dit weer met muziek/podcast of zonder geluid?
- Muziek
- Podcast
- In dit weer niks, wil van de natuurgeluiden genieten, in de winter enzo zet ik wel iets op
- Wandel nooit met iets op
- Wandel sws nooit
0 stemmers
Dit doet me denken aan een mortuarium
Betaald worden als je zit te schijten is toch goud?
Hahha ik zie het altijd als een soort middelvinger naar de baas.
Een aantal jaar geleden was het ook nog normaal om na veldwerk naar huis te zwemmen vanaf de andere kant van het eiland. Toen was ook iemand onderweg nog in z’n been gebeten. Daarna is het echt helemaal verboden geworden om in het kanaal te gaan zwemmen, maar ik heb het toch gedaan op m’n laatste dag. Bucket list dingetje. Er zat er ook altijd standaard eentje onder mijn boot te chillen als ik ging werken in de ochtend haha. (@anon50301661 P.S. ga mijn PhD daar doen )
Wie hebben van het volgende rijtje volgens jou de meeste empathie?
- mensen die twee konijnen hebben
- mensen die in zo’n ‘oranjestraat’ wonen waar alles is versierd
- mensen met een e-bike en een abo op de Kampioen
- mensen die vroeger in Kinderen voor Kinderen zaten
- mensen die sociologie hebben gestudeerd
- mensen die hun dochter(s) een bloemennaam hebben gegeven
- mensen die een logeerkamer hebben
0 stemmers
Welke mensen zijn het meest degelijk?
- Mensen die hun Nordic Walk-stokken hebben verkocht op de vlooienmarkt
- Mensen die twee huizen verderop wonen van een van hun ouders
- Mensen die al 15 jaar hetzelfde kapsel hebben en naar dezelfde kapper gaan
- Mensen die voor de top 2000 altijd stemmen op acts uit hun studentenjaren
- Mensen die zelfs wattenstaafjes online laten bezorgen
- Mensen die hun caravankeuze hebben gebaseerd op een onderzoek van de consumentenbond
- Mensen die nog steeds een @dolfijn.nl e-mailadres hebben
0 stemmers
En welke mensen hebben het beste seksleven?
- Mensen die alle Zeven Zusters-boeken in een ruk hebben uitgelezen
- Mensen die Grease rekenen tot een van de beste films allertijden
- Mensen die altijd hun auto zo dicht mogelijk bij de supermarkt parkeren
- Mensen die gratis meeliften op andermans Netflix-abonnement
- Mensen die altijd spierwitte enkelsokjes dragen in hun sneakers van een bekend sportmerk
- Mensen die hun hele vriendengroep uitnodigen voor hun verhuizing
- Mensen die hun haar altijd in een middenscheiding dragen.
0 stemmers
Ben wel benieuwd hoe de poll is als hij anoniem is!