Ugh ja. Dat als je verdrietig bent om iets, iemand ipv je te troosten ook gaat huilen en roept: “sorry het raakt me gewoon echt zo erg!!1!1!”
Ik denk dat ik empathischer ben dan gemiddeld, ik ben best inlevend, kan anderen goed op hun gemak stellen en goed aanvoelen wat anderen nodig hebben (en krijg daar ook veel lieve opmerkingen over, het is niet zo dat ik dat alleen over mezelf zeg, haha), maar ik weet niet of ik empathischer ben dan het gemiddelde forumlid!
Ik geloof namelijk dat de meeste forumleden wel meer empathie hebben dan de gemiddelde mens, gevoeliger zijn voor voor andermans stemming en meer betrokken zijn bij hun welzijn. Ik kan me niet voorstellen dat je anders graag langdurig actief bent in een online gemeenschap waar je (in mindere of meerde mate) lief en leed met elkaar deelt!
Word jij wel eens zenuwachtig bij de douane bij het vliegveld of de poortjes bij een winkel ondanks dat je weet dat je niks verkeerds hebt gedaan?
- Ja
- Nee
0 stemmers
ja ben altijd bang dat iemand stiekem iets in mn tas gestopt heeft hahaha
Jaa maar vaak omdat er ook altijd iets is. Dan vinden ze mn camera verdacht. Dan willen ze mn yogurt testen. Ik word ook vaak op de terug weg helemaal gecheckt.
Mijn opa en oma met Griekenland mn opa heeft zelfs Grieks leren spreken en schrijven.
Maar een vakantie huis kopen ho maar
Doet hij azijn in de tzaziki?
Nee natuurlijk niet
Douane in de Los Angeles was echt niet om mee te lachen. Eerst gingen ze door mijn cornrows en dan ging mijn koffer open. Maar ik had koekjes van delacre mee:” Mam, what is this?” “Belgian cookies, sir. I’d give you some if they were open”
“Mam, please take this seriously “
Ja fuck als je amerika binnenkomt voel je je inderdaad echt een crimineel. Gaan ze je hele reis bevragen.
‘Ehm meneer mn vriend heeft dit 1 dag geleden geboekt denk je nou echt dat ik al weet waar ik slaap vanavond???’
Ja vooral als ze allemaal vragen gaan stellen zoals ze in de VS deden.
Ik heb Engels gestudeerd maar kon spontaan geen Engels meer haha
“So what’s the goal of your trip”
“Eeeeeeh for eeh FUN” met zo’n heerlijke Nederlandse U
Ik ging een keer met 2 vriendinnen naar Amerika maar we vlogen alle 3 op een andere dag terug naar huis. De amerikaanse douane was daar zo van in de war op een gegeven moment dacht ik die gaan de FBI er bij halen. We moesten ineens ook allemaal apart worden ondervraagd en toen gingen ze onze verhalen weer bij elkaar checken en weer 100 vragen stellen.
Lach jij wel eens op ongepaste momenten?
- Nee
- Soms
- Regelmatig
- Vaak
- Altijd
0 stemmers
Sorry even poll opnieuw want stond nog op anoniem
Ik heb dat dus echt heel vaak.
Voorbeeld over hartaanval
Bij een van mijn vorige werkplekken was er een afdeling en de mensen daarvan gingen na de lunch altijd naar de bovenste verdieping van het gebouw met de trap (20 verdiepingen) en dan naar beneden naar hun verdieping. En toen had een van hen toen ze boven aan kwamen een hartaanval gekregen. En ik moet daar dan eigenlijk om lachen?? Omdat ik het zo ironisch vind dat je denkt gezond bezig te zijn en dan letterlijk een hartaanval krijgt (ja sorry verder ben ik wel aardig hoor, en het is natuurlijk niet zo dat ik iemand een hartaanval gun of het leuk vind dat diegene dat heeft. Maar gewoon de ironie)
Ja heel herkenbaar dit! Heb het ook als ik iemand anders iets naars vertel. Ik moet dan lachen en kan dat niet tegenhouden.
Waarvoor stuur jij iemand een kaartje?
- Ik stuur nóóit kaartjes
- Verjaardag
- Geboorte felicitatie
- Condoleance
- Zomaar
- Nieuwe woning
- Nieuwe baan
- Afgestudeerd/geslaagd
- Nieuw huisdier
- Beterschap
- Een oppepper
- Valentijn
- Vaderdag
- Moederdag
- Kerst
- Andere feestdagen
- Zwanger
- Huwelijk
- Bedankt
- Liefde
0 stemmers
Ik ben mijn kasten aan het opruimen en kom allemaal brieven tegen van mijn (pen)vriendin tijdens mijn tienerjaren (14 tot 18). Ik wil er 1 of 2 bewaren als herinnering, maar de rest doe ik maar eens weg. Totdat ik me bedacht of ik het soms aan haar zou moeten vragen of zij er nog iets mee wil? Ik zou het best geinig vinden nog eens terug te lezen wat ik toen heb geschreven. Maar ik heb ook al 5 jaar geen contact met haar (wel nog socials).
- Brieven weggooien
- Aan haar vragen of ze ze nog wil
- Anders
0 stemmers
Zoveel en zo vaak mogelijk! Kreeg van een vriend van me een ‘hoera het is lente’ kaartje dus ik begeef me in goede kringen.
Edit: oja, en een ‘hoera gevaccineerd!’ kaart naar m’n moeder
Ik houuu van kaarten en pak het liefst bij elk moment mijn kans. Alleen kerst vind ik niet zoveel aan
Kerst is juist mijn favoriet! Maak dan vaak zo’n verschrikkelijke foto, in outfit, voor de boom. Dit jaar wilde mijn vriend er zelfs bij op, ook al waren we net samen, is echt een topkaart geworden