Hier ook precies hetzelfde. Achteraf heb ik het er nog weleens met mijn ouders over gehad waarom ik ze me hiertoe dwongen. (Zo voelde het echt). Konden ze geen antwoord op geven, het zat er bij hen ook nog zo in vanuit opvoeding/traditie. Heb me paar jaar geleden nog geprobeerd uit te schrijven bij de kerk maar dat schijnt niet te kunnen. Tenminste het is mij nog niet gelukt.
Ik ben gedoopt maar heb nooit geloofd
En dan heb je ook nog overgevoeligheid voor tarwe. Daar heb ik last van. Makkelijkste is dan glutenvrij eten. Maar daardoor kan ik ook niet goed tegen gluten van andere granen. Want gluten zijn gewoon lastig te verteren. Een dag later willen mijn darmen die snel kwijt en is het een dagje toilet.
Er zijn ook producten met glutenvrije tarwezetmeel en daar kan ik ook niet tegen. Ben binnen een uur strontmisselijk en beroerd.
Ik heb veel onderzoeken gehad bij de allergoloog en verschillende diëten. En het is zo moeilijk om alles uiteindelijk vast te stellen.
Sommige etenswaren uiten zich in huidproblemen en andere weer in darmproblemen of anafylaxie
Ik heb mezelf vorig jaar uitgeschreven bij de Rooms-Katholieke kerk. Misschien hangt het van de kerk af, maar bij die kerk kan het in ieder geval.
Ook alles gedaan vanuit niet beter weten en groepsdruk. Ik zat ook op een R-K school en ben geïndoctrineerd. Gelukkig ging daarna de wereld voor me open. Mijn moeder gelooft en wilde ons dat graag meegeven. Mijn vader geloofde niet en die bemoeide zich nergens mee. Achteraf denk ik echt van: had toen even gezegd dat er meer is, pap. Uiteindelijk is mijn moeder de enige die nog gelooft, mijn broertjes en ik niet (meer). Wel sneu, 3/3 fail.
VInd dit echt best heftig. En dit vind ik ook nog steeds bizar:
Edit: kom deze site nog tegen, misschien heb je er iets aan? Uitschrijven.info (bèta) – Schrijf je uit. Het wordt echt tijd!
Nog een keer, maar dan zonder gezondheid:
- Heel knap zijn
- Een bepaalde vaardigheid hebben
- Een bepaalde karaktertrek hebben
- Een heel mooi lichaam hebben
0 stemmers
Als je heel knap bent, maakt het lichaam toch niet meer uit? En als je een mooi lichaam hebt, ben je niet per se knap
Waarom maakt lichaam niet meer uit als je heel knap bent? Als je daarbij een ‘anders dan gemiddeld’ lichaam hebt kan dat heel vervelend zijn, ook al ben je dan knap. En een supergoed lichaam kan ook fijner gevonden dan alleen knap? Ik denk dat best wat mensen liever een heel goed lichaam met een gemiddeld gezicht hebben dan een knap gezicht met een gemiddeld lijf. Maar dat gaan we ontdekken
Ik zou zelf denken dat knap zijn meer in je gezicht zit, dus dan kan je ook een mooi gezicht hebben, maar niet het lichaam waar je van droomt. Daarnaast ga ik er voor de poll maar even vanuit dat je op hetgeen wat je kiest na blijft zoals je nu bent, ik ben heel tevreden met mijn gezicht/vaardigheden/karakter, dus als ik zo zou mogen kiezen zou ik wel zonder moeite het lichaam willen wat ik het mooiste vind.
Als je knap bent maar dik dan kan je alsnog gefatshamed worden, als je minder knap bent maar wel dun is dat niet het geval
@Virago @George Ik heb de poll geïnterpreteerd als in knap = ook het lichaam erbij wat je wil (of dat nou dik of dun is mag jij weten). Gewoon helemaal knap dus
Terwijl een goed lichaam niet per definitie ook een knap hoofd heeft
Ik ben bij geen enkele parochie meer ingeschreven dus die kunnen me ook niet uitschrijven. Heb het bisdom er zelfs over gemaild maar die geven ook aan dat het via de parochie moet. Maar die willen me niet inschrijven alleen vanwege de reden omdat zij me dan weer uit kunnen schrijven. Het is een soort hotel Californië met die lui
En volgens mij blijf je altijd als gedoopt geregistreerd staan.
@Alane, ben je dan ook echt helemaal
uitgeschreven of alleen bij de parochie?
Hebben jullie ook dat je je eigen geboortejaar een ‘mooi’ getal vindt en sommige andere jaartallen juist gek vindt ofzo. Ik heb dat met 1992, vind dat echt een lelijk getal en stom als mensen uit dat jaar komen hahah, alsof er iets niet klopt. Love 1991 wel
- Ja herkenbaar
- Nee heb ik niet
0 stemmers
Maakt echt niet uit
Heb ze beide gehad, merk geen verschil! Ik koop die goedkopere nu altijd.
Ja 1991 is perfect in balans, helemaal Jan des Bouvries symmetrisch.
1992 is gewoon zo’n random getal dat op een Jack&Jones trui staat in een rits niet corresponderende woorden en plaatsnamen.
Vind 1996 dan nog wel iets hebben, maar alle andere jaartallen in de 90s niet, en 2000/2001 en erger ‘00/‘01 en up vind ik echt geen sjeu hebben.
Maar 1991 is ook gewoon een mooi getal. Net als 1989, en 2002
Ik vind die van swiffer wat voller dan die van spargo, blijft wat soepeler ofzo.
Al zie ik dat ik tot nu toe de enige ben, misschien toch nog een keer de spargo proberen dan. Is wel even geleden dat ik die had namelijk.
1992 is veel mooier en je bent nog geen 30 met dat geboortejaar dus wij winnen. Haters