Stel je persoonlijke vraag #28

Huh waarom had hij dat dan niet in zijn koffer gedaan? Was hij het vergeten of dacht hij gewoon ‘kan wel’?

Als je ooit nog naar Amerika op vakantie wil moet je dit even in een spoiler zetten

18 likes

ik betrap mezelf er vaak op dat ik m’n mond open heb en dan m’n onderkaak/kin naar voren duw, dan krijg ik meer lucht heb ik het idee. doe dat ook altijd met jassen die hooggesloten zijn en sjaals haha

1 like

Ik moet straks wel weer leren om niet uitgebreid te gaan zitten gapen. Jammer wel.

2 likes

Hoogsensitiviteit
oeps sorry hij was anoniem en daar doen we het natuurlijk niet voor

• Ach pleur toch op
  • Ja ik voel hem helemaal, ik ben het
  • Ja ik geloof erin, maar ben het niet
  • Neutraal

0 stemmers

merk altijd dat ik kriebelig word als mensen vragen of mn vermoeidheid komt door hoogsensitiviteit, denk dan altijd ??

hahahaha kut sorry ik zie het

Ja kan me wel voorstellen dat de antwoordopties oordelend overkomen

3 likes

een vriendin van mij woonde een paar maanden in Zuid-Amerika en kwam er na een avondje stappen achter dat ze nog drugs in haar tasje had zitten. Hier kwam ze achter net nadat ze een politie fuik inreden. Die meid is daar echt door het oog vd naald gegaan, want ze hadden ook honden bij zich maar zij hoefde alleen haar paspoort te laten zien.

1 like

Of komen ze alleen oordelend over als je hoogsensitief bent en heb je dus eigenlijk juist een hele goede poll gemaakt? :thinking:

Voor als t niet duidelijk is: flauw grapje.

2 likes

Ik denk wel dat het bestaat, maar de term wordt tegenwoordig overal en nergens gebruikt.
Nee, je bent niet hoogsensitief, je moet gewoon wennen aan de veranderingen die nu spelen. Dat heeft iedereen en daar gaat geen enkele groene smoothie tegen helpen.

2 likes

Zou niet weten waarom. Daarvoor heb ik mijn huisarts als het echt erg is.

Niet echt naar een hokje maar toen ik naar Canada ging mocht ik niet door en werd ik naar een extra tweede controle gestuurd. En daar gingen ze iedereen flink aan de tand voelen, papieren erbij, koffers helemaal open. Toen ik aan de beurt was zat die beambte echt zo van “que?? Wat doe jij hier” en toen mocht ik echt binnen een minuut door maar ik had wel mijn 2e vlucht gemist omdat die rij zo lang was.

En in Amerika een keer doorgestuurd naar de agriculture exam area omdat ik mijn appel uit Nederland was vergeten op te eten, vonden ze niet leuk. En ook wel eens echt 15 minuten heel agressief ondervraagd, niet leuk.

1 like

Maar vanuit m’n beroep dus weet niet of dat telt

1 like

Het wordt nog een groter feest als ze dan ook nog hoogbegaafdheid erbij halen. Natuurlijk is er een groep mensen die hoogsensitief is, maar sommige mensen maken er hun hele persoonlijkheid van of zien het als een aandoening, terwijl het gewoon een karaktertrek is. Ik denk dat sommige mensen gewoon eigenlijk te veel doen naast studie, werken, sporten, tig avonden sociale activiteiten en dan dat label krijgen erop plakken. Terwijl ze de oplossing eerder moeten zoeken in een andere verdeling van hun tijd/energie of soms een baan/opleiding hebben atm die echt niet bij heb past. Het leven omgooien kan effectiever zijn dan iets een naam geven, maar vergt een grotere inspanning.

9 likes

Moest voor mijn studie :upside_down_face:

Ik vind dit ook nogal een lullige poll, zeker gezien het gewoon in hersenen te zien en meten is, dus het is helemaal geen kwestie van geloven in.

Tenzij je ADHD of andere stoornissen waarbij prikkelverwerking een grote rol in speelt ook onzin vind natuurlijk :joy:

4 likes

Wordt deze vraag jou super vaak gesteld dan?

HSP (wat SPS genoemd wordt) is volgens mij allang bewezen dus geen kwestie van geloven. Even los van zweverige types en special snowflakes die zichzelf massaal hoogsensitief noemen.

5 likes

Na ja, als je het echt hebt is het natuurlijk geen karaktertrek, maar wel een soort aandoening

1 like

Oh dat lijkt me zo frustrerend als je zelf al weet at het niet zo is, maar een therapeut daar je klachten aan gaat hangen.
@anon69899736 @Kauai Het gaat me inderdaad om die enorme massa die zichzelf hsp noemt, helemaal prima, maar het is wel irritant als ze dat op andere mensen gaan projecteren. Dat gebeurt bij mij dus wel vaak, terugkomend op jouw vraag Kauai haha. Niet door therapeuten of artsen, maar door mensen die zichzelf zo labelen (wat prima is) maar het vervolgens op mij gaan projecteren

1 like

Het is geen aandoening, ondanks het draait om een andere manier van prikkels verwerken.

2 likes