Vind het overigens pijnlijk dat je dit zo benoemt, aangezien het wel een officiële diagnose is en ik er zo enorm veel hinder van heb in mijn dagelijks leven en daar ook echt veel verdriet van heb.
Oh door je poll kreeg ik het idee dat je het sowieso onzin vindt en er niet in “gelooft”. Terwijl het in mijn ogen in de zelfde lijn als de diagnose cvs ligt.
Edit: ik zie nu je tweede post pas. Maar toch vind ik je post over Hsp zelf ook nogal oordelend overkomen en snap dat dan niet echt.
En in navolging van een latere post: cvs werd eerst toch ook niet serieus genomen (en er is nog steeds veel discussie over onder artsen) , daarom “diagnose”. Hsp wordt nu niet serieus genomen, maar dat kan in de toekomst toch ook? Nouja snap niet zo goed als je zelf serieus last van iets hebt, om dan een ander iets waar schijnbaar ook veel mensen last van hebben, dan af te doen zoals je in de poll. En misschien bedoelde je dat wel niet oordelend, maar zo las ik hem wel.
Diagnose benoemen als “diagnose” maakt het er niet beter op
Ik heb 10 weken intern gerevalideerd voor cvs en dat was echt loeizwaar. Ik vind het echt raar dat je diagnose tussen aanhalingstekens zet. Dit is echt precies waarom ik me dood schaam als ik op scholen of werkplekken moet vertellen dat ik cvs heb, omdat mensen het niet serieus nemen en jij bent nu zo’n voorbeeld met je aanhalingstekens. HSP kan je niet op diezelfde lijn plaatsen en ja ik kwam oordelend over en dat heb ik ook toegegeven.
Wil overigens echt niet zielig doen hoor, alles behalve
Dit bestaat echt hoor, HB-kinderen kunnen zich vaak nou eenmaal niet goed identificeren met kinderen met een gemiddeld IQ. Wat zou er raar zijn aan zo’n kamp?
Goede zaak
Is er op het forum een soort reclame maak topic?
Ik wil namelijk reclame maken voor het donor worden van stamcellen. Misschien dat er op het forum iemand is die match met een vriendinnetje van mij en haar kan helpen met de strijd tegen leukemie.
Ik heb gestemd op minst serieus omdat er staat ‘wat denk jij dat er in Nederland het minst serieus wordt genomen’ en niet ‘ik neem het niet serieus’.
Ben jij stamceldonor?
- Ja
- Nee, maar ga ik wel worden
- Nee, durf ik niet
- Nee, wil ik niet
- Nee, kan ik niet
0 stemmers
All I want for Christmas is dat iedereen autisme snapt en goede represenatieeee~~~~
En de rest ook. Cito-score moet natuurlijk op mn CV kunnen
Dit heb ik ook gedaan.
Doen alsof alles wat we niet begrijpen in de medische wetenschap, niet bestaat is echt een overschatting van de kennis die we op dit moment van het lichaam hebben. Zo arrogant.
Mijn bmi is er helaas te hoog voor.
Kill it with fire
Ik ben/was stamceldonor, maar zal waarschijnlijk vanwege mijn Auto-immuunziekte nooit mogen doneren. Aldus een van de hematologen die ik tijdens m’n opleiding heb gesproken. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe mijn jonge neef van 17 plots is overleden aan leukemie, dat was de trigger om mij aan te melden (helaas voor niks). Daarnaast ook omdat in Europa tekort is aan stamcel donoren van Aziatische afkomst.
Aan de rest. Doe het! Je hebt je zo aangemeld en kans dat je opgeroepen wordt is heel klein. Maar voor diegene die het nodig heeft soms de enige kans op overleving.
Ja de poll was ‘grappig’ bedoeld. maar ik sloeg de plank behoorlijk mis. Ik zal er in de toekomst beter op letten, maar ga nu geen sorryverhaal ophangen als menig influencer want daar schieten we ook niks mee op. Evenmin dat er ook dingen tussen stonden die ik zelf heb, maar dat maakt de situatie er niet minder erg op.
Ik vind ‘mensa’ sowieso een raar woord/afkorting alsof het woord ‘mens’ niet goed genoeg is.
Rotterdam?
Ik heb ook wel eens medelijden met mensen die in omgeving opgroeien waarin gezegd wordt dat dit soort dingen SUPER belangrijk en indrukwekkend zijn. Is een exclusief clubje van mensen die zichzelf heel cool vinden, sorry, geen interesse.
Oke dus VEENmollen vind je in een berg zand?!
Eh hallo… copyrights
Nee volgens mij niet. Duitse uni’s wel.