Stel je persoonlijke vraag #28

Ik raak nu echt door de war door mensa en bmi. Ik dacht even dat ze bij de mensa je ook uit konden sluiten Ivm te hoog bmi. :sweat_smile:

3 likes

Ik moest toch wel even lachen. Zit ie te graven in zo’n enorme bult zand:

En daar is de veenmol, echt vet klein :rofl:

11 likes

Kunnen we hier niet aanhouden ‘als een veenmol in een berg zand’?

7 likes

2 jaar geleden al eens een registratiesetje aangevraagd maar nooit opgestuurd. En het daarna eigenlijk vergeten. Dus nav deze poll net een nieuwe registratieset aangevraagd.

3 likes

Nee, daar kwam ik net pas achter.
Dus die moet ik maar eens gaan proberen!

1 like

Ja de mijne ligt hier ook te verrotten,zo dom. Ga het ook opnieuw aanvragen - en dit keer wel terugsturen

2 likes

Zou jij nog dingen kopen van problematische designers zoals YSL / Coco Chanel etc?

• Zijn zij problematisch? Wat?
  • Ja, doe ik gewoon
  • Ja maar alleen tweedehands
  • Nee, zou ik niet meer doen
  • Nee, maar draag sowieso helemaal niks van designers en wil ik ook niet

0 stemmers

Nee maar omdat ik deze 2 qua stijl ook niks vind.

1 like

Maar stel dat vond je wel?

Dan had ik er alsnog het geld niet voor

1 like

Wat is er problematisch aan YSL / Coco Chanel?

Chanel zou een nazi spion zijn geweest

2 likes

Ok dankje. Misschien een domme vraag, maar maakt een boycot iets uit aangezien Coco Chanel al 50 jaar dood is, dus ze wordt er zelf niet rijk van, of gaat het meer om de associatie dat je dan zgn. nazi’s zou steunen?
Want heel veel merken hebben gewerkt voor de nazi’s, al dan niet onder dwang. Achteraf is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat het onder dwang was, maar ik vraag me ook af in welke mate je in die tijd een keuze had. Hier een snelle lijst: List of companies involved in the Holocaust - Wikipedia
En wat met de merken die hiervoor gestraft werden? Als je hiervoor geboet hebt, moeten ze dan nog geboycot blijven worden? En wat met de merken die hun excuses hebben aangeboden?

Ik vind dit een interessant onderwerp.

6 likes

En dan met name als er zo’n vent naast je zit die de helft van jou stoel in beslag neemt/wil nemen. Pleur op, kan ik ook.

6 likes

Ik kan soms niet lekker zitten waar andere mensen dat wel kunnen omdat de stoeltjes te klein, krap of smal zijn en dan zit ik soms wellicht wat asociaal, maar dat doe ik niet om te ‘loungen’ maar gewoon om fatsoenlijk te zitten

4 likes

Ik denk dat het ook is omdat Chanel (het bedrijf) het nooit bevestigd heeft en er nooit verontschuldigingen zijn geweest? Terwijl de bij Hugo Boss bijvoorbeeld wel zo was in 2011.

En @Nysmn waarom is YSL problematisch? Cultural appropriation?

2 likes

Zou het zelf niet doen maar die onderste is echt zo’n ongemakkelijk net te smal bankje dus ik snap wel dat ze niemand naast zich wilt hebben hahaha

1 like

Ik doe dit met m’n tas naast me in de trein. Denk dat 70% van de mensen dit doet. Wel weghalen als het druk wordt obvs.

1 like

Ja in de trein, want de stoelen zijn net te hoog voor m’n korte beentjes. Van lang zitten krijg ik dan pijn in m’n benen en dat leg ik ze wel eens languit op de stoel naast me (en dat past prima, want korte benen)

Mooie voor een analogie bij de Nationale IQ-test: speld staat tot hooiberg als veenmol staat tot zandhoop :smile:

3 likes