Oh ja heeeerlijk, zo los een handje van die vette dingen
Kijk jij vast naar 1 of meer vloggers?
- Ja, eentje
- Ja, meerdere
- Mwah soms
- Nee nooit
0 stemmers
Waarom kijk je dit?
- Omdat ik het leuk vind
- Omdat het me inspireert
- Om me te ergeren
- Uit fascinatie
- Uit verveling
- Het is een gewoonte
- Weet ik eigenlijk niet
- Ik kijk nooit vlogs
0 stemmers
Wat zou er gebeuren als iedereen op deze wereld ongeacht beroep hetzelfde salaris verdient? Zou dit overwegend positieve of negatieve gevolgen hebben denk je?
- Positief
- Negatief
- Heb echt geen idee maar klinkt wel goed
- Weet niet zeker maar t klinkt echt dom
0 stemmers
Een (kleine) tattoo nemen omdat de situatie zich voordoet en het gewoon kan?
- Doen
- Niet doen
0 stemmers
Ben ondertussen 30 geweest, heb het wel eens gewild maar nooit echt precies geweten wat. Nu kan ik donderdag wat laten zetten en al het impulsieve in me zegt doen. Mn rationele, twijfelende zelf twijfelt. Enige wat me tegen zou houden is dat als ik m zou laten zien aan mensen dat ze dan de littekens erboven zien. Ja en dat je misschien ooit spijt zou hebben, maar al word ik 100 zou ik nog twijfelen want zo ben ik.
Tuurlijk schat lekker doen
Wij kregen 1x per jaar soepstengels bij de soep: op kerst, luxe hoor!
(Hoe kan ik dit linken naar “dingen die je als kind fancy vond maar het eig niet zijn”? Ik zie ff’ers dit soms doen, of werkt het zo niet?)
Ik kijk dus totaal niet meer naar alle vloggers die worden besproken in de topics hier. Alleen maar vloggers die mij inspireren.
Jan de hoop?
Sowieso.
Hier op dat link ding klikken, kopiëren en dan het topic fancy dingen opzoeken, daar berichtje aanmaken en plakken.
Of als je daar al een berichtje had geplaatst, bovenstaande doen maar dan andersom.
Maar als iedereen evenveel verdient, is het salaris geen bepalende factor. Je weet in dat geval niet beter. Ik denk dat mensen dan eerder kiezen wat bij hun past. Meer een baan gaan zoeken gericht op voldoening en wat ze leuk lijkt.
En gelijkheid qua geld komt ook neer op gelijkheid qua woongenot en het koopkracht. Ik zie dat wel zitten. Minder gekte op de woningmarkt bijvoorbeeld. Minder ongelijkheid qua opgroeien (speelt intelligentie en afkomst en vooroordelen op dat gebied natuurlijk nog steeds een rol, dat besef ik).
Ja denk ik ook.
Maar goed ik studeer na mijn master ook al 8 jaar en wat wordt mijn startsalaris straks? Evenveel als mijn vriendin die 4 jaar gestudeerd heeft maar een andere richting. Love de sociale sector. Maar zullen vast ook wel mensen zijn die de beslissende factor laten zijn: vind ik dat ik genoeg krijg voor wat ik doe? Je verdient toch hetzelfde, dus kun je beter voor wat makkelijks gaan. Je krijgt wel alleen echt nog intrinsiek gemotiveerde mensen in bepaalde plekken, maar ja creëert wss wel een personeelstekort.
Oh ik dacht aan opgroeien in een wereld zonder verschil. Niet van situatie nu naar dan.
Nou nee niet dus want ik ben eigenlijk wel voor een gelijk salaris voor iedereen. En als ik dat zo belangrijk vond was ik nooit deze kant opgegaan. Vind het een beetje afhangen van de sector en specifieke baan. Want ja ik vind het wel oneerlijk dat iemand die 4 jaar hbo economie heeft gestudeerd vaak bijna het dubbele kan verdienen van iemand die mwd of social work heeft gestudeerd. En dat ik dus 8 jaar heb gestudeerd straks en nog niet in de buurt kom van hbo economie startsalaris, vind ik wel beetje jammer ja. Maar jammer is wat anders dan dat ik vind dat iets moet.
Oh lekker vaag verwoord dit volgens mij, sorry hoor
Ja precies!
En helemaal de banen als vuilnis ophalen, schoonmaken, werken in kassen, postsorteerders/pakketbezorgers etc. Die zou ik ook niet uit vrije wil willen doen. Dus stem maar aangepast naar slecht idee.
Maar schoonmaken en werken in kassen is sowieso niet iets waar je veel mee verdient toch? Die salarissen gaan juist omhoog dan, lijkt mij?
Maarja aan de andere kant kassamedewerker dus ook, wat wel minder zwaar is dan vuilnisman. Dus misschien wil iedereen dan kassamedewerker worden ipv vuilnisman/schoonmaker etc.
Ik weet het niet.
Ja is waar. Oke laat maar, haha.
Ja dat is dus het ding, ik wil het niet al jaren. Heb het af en toe wel gewild maar niet heel erg. Maar ben iemand die dr haar al niet eens verft omdat ze de verandering eng vind Maar ben wel 100% zeker over wat ik wil en dat was eerder nooit zo. Ik neig naar ja op dit moment.
Ben jij ook wel eens benieuwd of denk jij na over hoe een stel uit een film/serie het verder vergaat? Bv. aan het eind van de film worden ze een stel. Heb jij dan ook weleens gedachten zoals ‘zouden ze nu getrouwd zijn?’ ‘Zouden ze kinderen hebben nu?’ ‘Zouden ze überhaupt nog samen zijn?’?
- Jaa denk ik wel eens over na
- Nee nooit
0 stemmers