Stel je persoonlijke vraag #29

Ik heb jaren in de bibliotheek gewerkt! Begonnen op mijn 15e en moest op een gegeven moment even weg vanwege het maximale aantal tijdelijke contracten maar ben daarna gewoon weer teruggekomen haha. Was echt leuk werk wel! En in één van de filialen zat ook het theater van mijn dorp dus daar stond ik op een gegeven moment ook achter de bar en in de garderobe enzo. Was ook leuk altijd, soms als het druk was werd je ook bij de kaartjes controle neergezet of werd gevraagd of je bloemen aan de optredende artiest wou overhandigen.

Verder heb ik als schoonmaakster in de thuiszorg gewerkt en dat was superleuk ook, met de stofzuiger en een sopje dat huis doorknallen, vervolgens theedrinken en verhalen luisteren, en dan 20 minuten voor tijd ‘oh ga maar lekker naar huis hoor meisje, het ziet er weer keurig uit’ :relaxed: Oh en ook nog bij de Kruidvat gewerkt, was matig.

12 likes

1000 euro dokken p/m voor een gloednieuwe studio van 35 vierkante meter in de randstad zonder echt balkon etc.

Situatieschets: ik ben pas 1,5 week serieus op zoek en kan tot ongeveer dat bedrag in de vrije sector iets zoeken. Heb totaal geen kaas gegeten van de vrije huurmarkt anno 2021 en sociale woningbouw sta ik wel voor ingeschreven maar 8-9 jaar is te kort.

  • doen beter iets dan niets
  • doen en na een jaar verder kijken
  • alleen nemen als je al maanden op zoek bent
  • alleen nemen als je al minstens een jaar op zoek bent en je huidige woonsituatie onhoudbaar is
  • anders…
  • alleen nemen als de locatie geweldig is (bijv. midden in een bruisend centrum / dichtbij meerdere vervoerders)

0 stemmers

Ik vreees dat dat geen uitzonderlijke huur is tegenwoordig in de randstad… als je alsnog goed kunt rondkomen en het is verder fijn wonen en je hebt niet het idee dat je op korte termijn iets veel beters zou vinden, dan zou ik het maar gewoon doen.

1 like

Mijn Limburgse dorpsbrein krijgt hier een error van. 35 m2 zou ik niet op kunnen wonen… Maar dat is een zeer gekleurde mening uiteraard.

3 likes

Er staat niet echt een antwoord tussen die ik wil kiezen. Is het een leuke studio waar je wil wonen? Dan doen. Wat is het probleem? De prijs, het missende balkon, of dat het een studio is?

1 like

Haha zo klein is dat toch niet?

6 likes

Excl? Het is veel geld, maar ik denk niet dat het super veel goedkoper wordt?

Weet dat wij zo’n 6-7jr geleden in Amersfoort centrum huurden voor 900€ excl. Ook nieuwe (toen 2jr oud) studio van 35/40m2 en zonder buiten. Dus met oog op de huidige huizenmarkt vraag ik me af of het goedkoper kan? Maar ken jouw regio natuurlijk niet!

1 like

Sorry dat ik het hier in de groep gooi maar ik kan in mijn directe omgeving hier niet zo 123 even met iemand over praten. veel mensen om mij een hebben of een koopwoning (startend gezinnetje etc.) of bijv. wajong en minder mogelijkheden. Mijn leven heeft een beetje on hold gestaan en nu ben ik een beetje verdwaald.

Nadelen:
Locatie is niet geweldig maar de reistijd naar mijn werk is goed te doen.
Dicht bij ouderlijk huis en dat is misschien niet zo handig met mijn achtergrond.
Ik denk dat het mentaal te klein voor mij is, dat ik het gevoel heb opgesloten te zitten en ga ijsberen.
Er is ook geen tuin of direct park en ook niet bijvoorbeeld een zeer gezellig pand. (Dit is een omgebouwd kantoorgebouw maar wel instapklaar.
Mijn huisdieren kunnen niet mee en zou ik achter moeten laten.

Ik heb de hele corona-periode bij 1 van mijn ouders gebivakkeerd.

@fishing dit is in :rice: (r = z).

1 like

Met al deze nadelen zou ik verder kijken!

23 likes

Daarom zeg ik: mijn Limburgse dorpsbrein. Ik werk ook thuis en zou het oprecht mega shit vinden als ik dat aan de keukentafel moest doen (2 beeldschermen, laptop etc.). Heb nu een verwende 80 m2 en een berging en daarin past de zooi net 🥲 maar ook daarvoor heb ik 8 jaar inschrijftijd en een gelukje gehad.

3 likes

Ik lees eigenlijk geen pro’s afgezien van dat je er snel in kunt. Maar wel shit gewoon, weet dat je al een tijdje zoekt.

2 likes

Ik blokkeer echt bij huisdieren kunnen niet mee :sweat_smile: heb je zicht op iets beters denk je?

6 likes

Ik heb zelf in een kleine en dure studio gewoond maar ik vond die wel gelijk heel leuk (en modern) tijdens de bezichtiging en het was op een hele leuke plek midden in het centrum. Dat helpt wel. Als je er niet enthousiast over bent en zoveel nadelen ziet dan zou ik er niet aan beginnen.

1 like

@Echo als deze studio op een (leuke) locatie in Utrecht of Amersfoort was was het voor mij denk ik wel een ja. De plaats waar ik nu ‘woon’ en waar ook dus die studio’s zijn associeer ik met veel negatieve dingen uit het verleden (dingen waar ik o.a. voor naar de psycholoog ben geweest). Ik heb geen herbelevingen of zo, maar ik heb mij hier nooit thuis gevoeld. En ik heb al jaren geen echt ‘thuis’ dus misschien dat ik het daarom ook niet moet doen. Je kan iets nog zo leuk aankleden en veel geld ertegen aansmijten qua nieuwe meubels etc denk ik maar als ik eenmaal buiten ben ben ik nog steeds ergens waar ik niet zo graag ben.

@EllaFitzgerald

Mijn katten kunnen wel bij mijn ouder blijven. Hij zou ze nooit wegdoen en ik blijf dichtbij.

Ik vind dat dus erg lastig in te schatten hoe de markt doordat ik een lange tijd een beetje geïsoleerd leven had waarin alles stil leek te staan en daarna kwam covid-19.

@mikselke ik vind het dus ook lastig inschatten wat ik minimaal nodig heb zodat ik niet het gevoel heb dat de muren op mij afkomen. Misschien maar eens wat ikea showrooms binnenstappen daar staan wel de vierkante meter erbij.

Ik waardeer het heel erg dat jullie meedenken en mij aan het denken zetten. :slight_smile:

1 like

Als ik dit zo lees zou ik nog even verder zoeken, als de situatie dat toelaat

3 likes

Ohh als het lukt ga dan naar een andere plaats voor een nieuwe start! Ik had ook veel negatieve associaties op de plek waar ik ben opgegroeid en toen ik daar weg was voelde ik me opeens zo vrij en gelukkig, dat besefte ik me toen pas.

Dus als het kan, ga er weg! :heart:

3 likes

In de dierentuin ijsjes verkocht (“vandaag sta ik bij de Flamingo’s”) en als receptioniste/gastvrouw bij de balie etc

2 likes

@Dazed en @Bergamot Jullie hebben wel een beter zicht op de huizenmarkt in Utrecht. Ik ga met ingang van september weer veel meer werken en vooral op locatie, dan heb ik ook minder gevoel dat de muren op mij afkomen. De lockdowns en avondklok waren voor mij lastig vol te houden.

@Bergamot Ik hoef niet zsm. weg (reistijd tussen huidige locatie en werk is prima te doen). Maar als dertiger baal ik als ik een stekker dat ik geen eigen woning heb. Ik heb zo hard gewerkt om beter te worden en weer te kunnen werken. GEEF HUIS. :angry:

@Echo Utrecht (mijn geboorte- en studiestad) en Amersfoort associeer ik vooral met positieve dingen.

Ik denk dat ik diep van binnen nu wel weet waar ik verstandig aan doe. Dank jullie wel :slight_smile:

@fishing. Als bijbaantje bouwde ik websites en was ik grafisch vomgever.

8 likes

Kan jij dit

uitspreken zonder te klinken als een asshole?

  • Ja
  • Nee ik klink echt kut als ik dat zeg

0 stemmers

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Stel je persoonlijke vraag #29 (Deel 10).