Stel je persoonlijke vraag #29

Maar als het niet echt werkt, dan alsnog recht voor z’n raap hoor.

Edit: eigenlijk wat ovenschaal zegt.

Wat ik een verschil zou vinden is of het echt of het kind gaat of dat het eigenlijk over het gedrag van de ouders gaat. Als die moeder elke keer snot- en eetfoto’s stuurt dan kan je best zeggen dat dat niet schattig maar vies is. Maar als een kind niet goed kan praten terwijl je dat wel had verwacht (ik zeg maar wat) dan zou ik niet zomaar zeggen joh dat kind van jou praat echt slecht.

8 likes

Ik vind dat mensen (vooral vaak moeders) soms zo ontzettend overtrokken reageren als het om hun geweldige koters gaat. Ik erger me daar zo erg aan. Dus als iedereen gewoon zoals altijd zou praten dan reageren ze misschien eens wat minder heftig en kan je op een normale manier dingen aankaarten zonder dat sommigen zich gelijk tot in hun ziel gekwetst voelen. Oke je gaat niet zeggen “tering wat een lelijk kind heb je gebaard” als niemand om je mening vraagt, maar als je steeds van die ranzige foto’s onder je neus gedrukt krijgt dan vind ik het best normaal om te zeggen dat je die smerige foto’s niet hoeft te zien

11 likes

Wat ik altijd lastig vind met mensen met kinderen is bepalen of je met of zonder kinderen erbij afspreekt. Ik heb het pas meegemaakt dat ik dacht dat we zonder kinderen zouden afspreken omdat er bij de vorige keer afspreken gezegd was ‘oh dan brengen we de kids naar opa en oma kunnen ze daar logeren en wij gewoon lekker wijntjes/biertjes drinken’. Toen we uiteindelijk een datum vastlegden werd dat een zondagmiddag+eten, maar ik ging er nog steeds vanuit dat ze zonder kids kwamen want er werd niks over gezegd verder. Ik denk omdat het een zondag was en dus weer werken maandag maar toen ik de avond ervoor vroeg naar eet-wensen kreeg ik ook ineens de eet-wensen van de kinderen te horen. Toen vond ik het dus echt kut van mezelf om dan te gaan zeggen ho ho dat was niet de afspraak, uiteindelijk zeg je dan dat iemands kinderen niet welkom zijn ofzo en dat ligt dan misschien toch gevoelig? Terwijl je zo’n enorm andere sfeer hebt als er kinderen bij zijn, maar vind het zo lastig in te schatten of de ouders dat dan ook zo ervaren of dat begrijpen.
Ok sorry enorm verhaal maar vind dit echt een struggle altijd.

27 likes

Ergens tussen de 27 en 30ste iedere maand.

2 likes

Ik vind het altijd heel fijn om hier meteen heel duidelijk over te zijn (heb zelf een kind), dus zeg altijd dat we of met z’n drietjes komen of ‘lekker’ zonder kind. Ook als anderen komen kan je het gewoon direct vragen! Gewoon iets als: hebben jullie zin om binnenkort weer es lekker een middag met z’n tweeen te komen eten? Dan is het gewoon duidelijk wat jij wenst voor de middag :slight_smile: kan echt gewoon!

5 likes

Nouja ik weet nu dat ik daar voortaan veel duidelijker over ga zijn ja, dit gaat me niet nog een keer gebeuren. En als je het er wat verder vooraf over hebt kan dat ook gewoon wat subtieler hè, zoals jij het ook benoemt. Als het de avond van tevoren ineens pas duidelijk wordt ligt het net ff anders.

Ja dat lijkt me ook irritant als je het zo kort vantevoren hoort

Maar dit is ook zo als een partner opeens meekomt, ook ongemakkelijk om te zeggen!

6 likes

Ik heb nog nooit geklaagd over buren, maar als mijn hypothetische onderburen op het balkon onder mij uitgebreid zouden gaan BBQ-en, zou ik echt bok chagrijnig worden.
Rook gaat omhoog en het dwingt je buren om op een warme dag alle ramen/ balkondeur dicht te doen, want anders stinkt je hele huis naar BBQ. Een BBQ recht onder een andere woning is totaal niet vergelijkbaar met een tuin, waar de rook vervliegt

Ik heb in m’n oude huis eens zo’n geintje aan de hand gehad, en ik kon letterlijk niet eens in m’n slaapkamer slapen, zo blauw stond het. Mijn slaapkamerraam( recht boven hun balkon) stond wagenwijd open terwijl zij lekker die BBQ stonden op te fikken.

7 likes

Al zou ik Hans wel graag een klus verbod willen geven maar goed.

5 likes

Ik kreeg meteen het Mega Mindy lied in m’n hoofd bij deze vraag :grimacing::sweat_smile:

2 likes

Mwah, een beetje wietlucht overleef ik wel, maar mijn slaapkamer rook alsof hij in brand stond toen mn buren op het balkon aan het barbecuen waren met een houtskool bbq. Ik klaag echt nooit bij mn buren, muziekje en feestjes moeten ook kunnen, maar toen stond ik wel in mn badjas over de reling te tetteren. Is gelukkig ook niet voor niks verboden in ons pand. Er zullen vast appartementencomplexen zijn die zo gebouwd zijn dat het geen kwaad kan, maar dit was echt niet te doen gewoon.

Dus voor mij echt compleet afhankelijk van de situatie en het soort bbq/ overlast. Beetje grilllucht dikke priem, rookwolken en een lucht alsof ik mn bed in de fik heb gezet, nein. (Het hielp overigens niet dat dit om 1 uur snachts was op een random dinsdag).

15 likes

Bij veel overlast zou ik gewoon dit naar huis klikken:

en het past zeker ook wel op een balkon.

Waar heb jij meer last van gehad (als buren)?

• Jonge schreeuwende/huilende kinderen
  • Tieners die voor geluidsoverlast zorgen

0 stemmers

Zou jij een emmer water naar beneden gooien als men tegen jouw woning aanpiest?

• ja
  • nee
  • geen idee

0 stemmers

Ik zie zoveel dezelfde “batches” mensen rondlopen. Niet alleen van die celebrity look-a-likes maar ook in mijn omgeving. Van, aha jij bent de zeer goed gelukte tot aan hmm iets minder.

Heb zelf ook best vaak gehad dat mensen vonden dat ik op iemand leek. Tot aan dat ze me gingen groeten (en ik hen niet kende) dus vind mezelf verre van semi uniek hehe

4 likes

Als je een vrije dag hebt, hoelaat sta je dan doorgaans op?

• 6 uur
  • 7 uur
  • 8 uur
  • 9 uur
  • 10 uur
  • 11 uur
  • 12 uur
  • Later dan 12 uur

0 stemmers

Ja ik heb het in uren verdeeld, als je halve uren opties wilt moet je maar zelf een poll aanmaken. :laughing:

Hoe noem je deze haarkleur?

• Blond
  • Donkerblond
  • Lichtbruin
  • Bruin
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

En als je alleen uit deze twee opties kan kiezen?

• Blond
  • Bruin

0 stemmers

Dit noem ik mooi

5 likes

Dit is toch gewoon bruin haar met wat soort van highlights erin? Ik snap niet hoe mensen dit blond vinden.

Ik vind dit zoiets donkerblond, misschien nog ietsjes donkerder maar daarna is het gewoon bruin:

19 likes

Maar dat kapsel van jouw voorbeeld heeft ook highlights