Stel je persoonlijke vraag #29

Ja klopt ik kon zo snel geen normaal donkerblond kapsel vinden, alleen maar geverfde. Het was meer als indicatie.

Ik vind het wel hilarisch dat de meerderheid heeft gestemd voor licht/donkerblond en als het bij de tweede vraag alleen bruin/blond is de meerderheid stemt voor bruin.

14 likes

Maar je kan toch blond en bruin zijn met verschillende ondertonen? Assig bruin of warm bruin, asblond of warm blond? Ik snap juist niet hoe de ondertoon iets uitmaakt over de kleur zelf

5 likes

Ik vind die blond/bruin-discussie altijd heel interessant haha, dat mensen hetzelfde zien als ik en toch totaal iets anders zien blijkbaar

4 likes

Ja ik ook. Ik heb dus zelf die haarkleur en als ik het bruin noem worden mensen boos maar als ik het blond noem ook :sweat_smile: ik wil gewoon weten hoe ik het moet noemen!!

1 like

Rood!! Dat zal ze leren

5 likes

En @Zemraluani heeft hier ook een sterke mening over toch
Maar die noemt alles blond geloof ik

7 likes

Peper en zout kleur

Of melkboerenhondenhaar maar dat is niet zo’n vriendelijk woord haha (“Hiermee wordt bedoeld haar van een vrij onbestemde, vaak bruingele kleur, dat vaak ook nog weerbarstig is bij het kammen”). Probeer dat maar eens naar het Engels te vertalen :stuck_out_tongue:

5 likes

Hahaha ik dacht al, hier komt @Zemraluani met haar blond/bruin overtuiging. Zelf noem ik nogal snel iets blond haar zodra er iets van bleek in zit. Wat vindt @Rozecoupeschaar ??

1 like

Ik wilde naast peper en zout ook zeggen “net niet”. Net niet blond, net niet bruin + ik vind zelf meer uitgesproken kleuren mooier.

3 likes

Kom ik weer met m’n theorie over haarkleuren. Maar zo’n kleur is heel lastig want de lichtste highlights die er in zitten zijn blond, dan nog wat donkerdere tonen en een basis kleur dus lastig om het één kleur te noemen. Ik zou dan toch zeggen donkerblond/bruin. De basis kleur zit op kleurhoogte 6 of 5 een 6 is donkerblond en 5 licht bruin. De highlights lijken een 7 en/of 8 en dat is medium blond en licht blond.

TLDR: Dus donkerblond lijkt me een goede omschrijving. In de spoiler een foto van ons kleurenboek voor degene die dat interessant vinden. Dan kun je even zelf beslissen welke kleur je wat vind.

Kleurenboek met de kleurhoogtes

15 likes

Dit zou ik gewoon lelijk noemen eigenlijk

14 likes

Ja kies iets! Ben blond of ben bruin

3 likes

Ik voel me gesterkt in mijn overtuigingen door dit bewijs dat het meeste “lichtbruin” gewoon donkerblond is.

4 likes

Tis maar goed dat ik geen kapper ben want ik snap hier niks van lol. Of het komt door de foto want ik zie die onderste kleuren als donkerblauw.

1 like

Voor de mensen die koffie drinken dus nee je hoeft niet te reageren met “ik drink geen koffie”

Neem jij eerst je koffie en dan je ontbijt of andersom?

• Eerst koffie, dan ontbijten
  • Eerst ontbijt, dan koffie
  • Tegelijkertijd

0 stemmers

Ligt eraan hoeveel tijd ik heb haha. Op een luie zondagochtend krijg ik eerst een kop koffie op bed van mijn vriend en gaat daarna iemand ontbijt maken, als ik moet werken ontbijt ik thuis en drink ik op werk pas mijn eerste bakkie

Hahaha heel verstandig om dit er even bij te zetten

29 likes

Dat is de belichting denk ik. Heel lastig om goed op de foto te krijgen. De onderste is echt zwart zwart zo donker als kan. Die 3.0 daar boven is al tegen het zwarte aan.

1 like

Ik kan drankjes nooit zo heet drinken, dus ik maak meestal tegelijkertijd ontbijt en koffie. Alleen heb ik mijn ontbijt meestal al op voordat de koffie op drinkbare temperatuur is.

3 likes