Stel je persoonlijke vraag #29

Ik ontdekte wel pas toen ik 9 ofzo was wat de echte naam van mijn opa is. Hij is namelijk op de dag van de beschermheilige van zijn dorp geboren en is daarnaar vernoemd. Die naam is lang en apart, dus toen mijn opa als jonge man in Venezuela ging werken nam hij een kortere en makkelijkere naam aan. Met die naam leerde hij daar mijn oma kennen en startten zij hun gezin. Pas toen zij besloten te verhuizen naar mijn opa’s dorp werd hij weer bij zijn echte naam genoemd door zijn dorpgenoten, maar voor zijn gezin is hij altijd ““Jan””!

2 likes

Mn dumpen motto komt voort vanuit een slechte vriendschap.

3 likes

Ik heb t net gevraagd en er ging wel een belletje rinkelen. Maar van mn vaders kant weet ze niet. Dus dat zal ik nooit meer weten denk.

Als je hier de naam van je moeder invult of je vader dan kun je verder zoeken

1 like

Ja werkt niet, had ik gister al geprobeerd niet. Niks te vinden :joy:

Nee klopt zie het nu ook. Kan mijn opa en oma wel vinden en verder maar niet mijn ouders….

Maar het is wel te vinden hoor. In de archievendienst van de gemeente van jouw vader of moeder.

Het is de hobby van een vriendin van mij en zij heeft als verjaardagscadeau eens een “verborgen verleden” voor mij gemaakt incl. De plaatsen bezoeken.
Mijn voormoederlijn. Dat was zo leuk! We gingen echten honderden jaren ver. En ze bleven maar in de buurt wonen dus we hoefden niet ver te reizen helaas :laughing:

Een familie naam van mij is Aagje dus zo noem ik mijn dochter nu ook wel eens :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Ik moet donderdag bij een collega die in mei bevallen is spullen gaan ophalen + babybezoek.
Toen mijn collega’s geweest zijn met de cadeau van het werk kon ik er niet bij zijn (ik heb wel bijgelegd).
Nu vraag ik me af of ik nog iets moet meenemen of niet. Ik vind het lastig om daar met lege handen toe te komen maar aan de andere kant is het een gewone collega en heb ik bijgelegd met het werk.

  • Nee niets meenemen
  • Ja iets meenemen voor de baby (knuffel, speelgoed, …)
  • Ja iets kleins meenemen (bloemen, chocolade)

0 stemmers

Iets kleins is gewoon attent joh, bloemetje ofzo. Vind zij vast leuk en het is leuk om te geven. Win-win.

1 like

Ja gewoon iets klein zou ik doen. “Het cadeau voor de baby hebben jullie van x al gehad, ik heb bloemen/chocolade/fles bubbels bij waar jullie nog van kunnen genieten.”

4 likes

Of misschien een knuffeltje van 3 euro ofzo

1 like

@LoLLeKeN Ik sluit me er wel bij aan, goed is goed. Anders blijf je voor elke gelegenheid meerdere keren geld uitgeven

2 likes

Je kan ook een mooi kaartje schrijven met iets kleins erbij als je dat fijn vindt.

1 like

Dat zou ik dus juist niet doen, dat kind heeft waarschijnlijk al genoeg prulletjes. Als je iets wilt meenemen omdat je het überhaupt niet fijn vindt om bij iemand langs te gaan met lege handen zou ik gaan voor iets voor bij de koffie ofzo, dat is vast fijn voor je collega en dan kun je er zelf ook van genieten, maar ik zou me vooral niet verplicht voelen!

9 likes

dit sowieso niet, pasgeboren kinderen komen om in de trash
dan eerder een hemabon van 5 euro ofzo of een reep chocola

2 likes

Met een Hema bon van 5 euro eindig je sowieso in het gierige acties topic. Koop dan een fles bubbels voor dat geld, of een doosje bonbons ofzo.

8 likes

Nu al zin om met kerst deze poll er weer bij te pakken en te kijken wat er klopt

3 likes

Ik zou inderdaad dit doen. Gewoon iets lekkers voor bij de koffie. Geen lege handen en dat wordt altijd gewaardeerd, vooral als je zo geleefd wordt in een kraamperiode.

3 likes

Bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:
Ik ga iets kleins meenemen. Ik ga geen werkgerelateerde spullen ophalen maar iets dat ze gratis op facebook had gezet, daarom ook mijn twijfel.

1 like

ja dan zou ik het echt al helemaal doen

18 likes

Eten!!!

2 likes