Stel je persoonlijke vraag #29

Ongeveer overal ter wereld behalve in Nederland en Duitsland zijn we lange vrouwen met 1.65+ :joy:

1 like

Volgens mij zijn volgens een onderzoek de vrouwen in Estland? Het langst en bij mannen de Nederlanders. Ik vind Duitse vrouwen juist vrij klein! Iig ik voel me in duitsland vrij gemiddeld qua lengte in het ov. Een andere vriendin van mij werkte een tijdje in Madrid en ze zei dat iedereen haar aanstaarde in de metro en dat ze telkens te horen kreeg hoe enorm lang ze was. Nou die is misschien 172 ofzo haha

Ik dacht dat in Denemarken de vrouwen ook gemiddeld 1.70+ zijn. @Ovenschaal klopt dat?

Wat is dat toch ook met die fascinatie voor iedereen z’n lengte en om dat dan uit te spreken. Kan me niet voorstellen dat ik tegen iemand zeg oh wat ben jij lang, of oh jij bent wel klein he hihi? En al helemaal niet tegen een onbekende

Benoem jij weleens iemands lengte
  • Ja als het mij opvalt benoem ik dit wel tegen een onbekende
  • Ik zeg dit alleen tegen bekenden
  • Nee ik benoem dit nooit

0 stemmers

Ik had een collega die hier vrij grenzoos in was en niet aanvoelde dat het niet gepast is (zeker de vragen waar zij dan mee kwam). Ik negeerde dat, ga echt niet op m’n vrije dag met werk bezig zijn.
Is sowieso tegenwoordig echt kut dat de drempel met appen zo laag is, mensen denken echt dat ze gemakkelijk van alles kunnen sturen.

2 likes

Een jongen waarmee ik op de middelbare school in de klas zat en die destijds klein was kwam ik jaren later weer vaak tegen tijdens het uitgaan. En toen zei hij letterlijk ‘ja sorry maar je bent bestwel klein’. Haha oke. En hij was natuurlijk lang inmiddels.

Oja ik kan wel onder de indruk zijn als iemand heel lang is en dan flap ik dat eruit en dan wil ik daarna toch ook weten hoe lang precies :sweat_smile:

Ja, ik was benieuwd nadat dit probleem veel in het werk ergernissen topic voorbij kwam. Mijn collega’s appen echt alleen als het echt niet anders kan.

3 likes

Was wel door iemand die zelf heel klein was :laughing:

Oh lijkt me echt kut als je zó lang bent dat iedereen je als zo’n attractie ziet en er wat van moet zeggen

Mja ik vind zelf iemand z’n lengte totaal niet interessant

Heb ooit een collega gehad die mijn lengte niet geloofde. Want zijn vrouw was even lang (klein) en ik moest echt langer zijn. Werkte toen bij een gemeente dus kon direct bij burgerzaken even onder de meetlat staan. Maar hoezo twijfel je dat ik mijn eigen lengte niet zo weten :joy:

1 like

Oja als puber vond ik het ook ontzettend cool om lang te zijn (waarom?). Ik was al uitgegroeid in groep 8 (1.78) en mijn beste vriendin ook (1.82) dus toen wij als brugpiepers door de gangen liepen hoorden we echt regelmatig ‘wow die brugklassers worden ook steeds langer he?’. Dat vond ik toen heel stoer đŸ„Č

5 likes

Ik ben 1.67 en regelmatig vertellen mensen in Hongkong me hoe lang ik ben :sunglasses: :sunglasses:

15 likes

Hahaha omg dat was mijn puberdroom. Ik kwam echt als een kind op de middelbare school. 1.45 cm, niks geen vorm, en mijn beste vriendin was gelukkig ook zo lang. Die is inmiddels boven de 1.80 en een hele mooie lange vrouw. Wij begrijpen niet dat we ooit even lang waren. Ik heb ook nooit een groeispurt gehad.

2 likes

Ik ben 1 keer iemand tegengekomen op een feestje die echt heeel lang was. Als in: meer dan 2.10 ofzo. Toen was ik wel echt shook en heb ik dat ook wel gezegd in mijn dronken/no-filter staat.

Ben jij gegroeid vanaf het moment dat je naar de middelbare school ging en totdat je er weer af ging?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

1 like

Ik was 1.40 in de brugklas haha, mn andere 2 kleine klasgenoten waren 1.46 en 1.47 dus ik was wel écht het ukkie.

Ben nu ‘gewoon’ 1.63 dus niet eens echt heel klein

5 likes

Of misschien 1 cm ofzo haha, maar ik was in groep 8 en de brugklas veruit de langste en dus zo goed als niet meer gegroeid (terwijl ik niet uitzonderlijk lang ben)

1 like

Aahw, 1.40 klinkt nu ook zo klein en het is zo verschillend hoe dat bij die brugklassers is. Ik zei 1.45, want dat was waarschijnlijk afgerond. Met gym qua lengte stond er maar 1 naast mij die kleiner was. En die is nu zeker 185+! Het is bijzonder hoeveel cm mensen kunnen groeien in een korte tijd echt wow. Ik ben blijven steken op 1.62. En 3 millimeters haha. En 163 vind ik nou een prima en mooie lengte!

Lol, alsof niemand het in het echt ook meer door zou hebben dat jullie even lang zijn/jij met hakken langer bent als hij op een doosje was gaan staan tijdens de foto’s :joy:

4 likes