Stel je persoonlijke vraag #29

:neutral_face:

51 likes

Ja precies, hetzelfde met een sport. Maar als het om festivals/concerten/feestjes gaat is het ineens fragiel.

8 likes

Maar niemand zegt " Als je niet nasr concerten kan , dan kan je absoluut niet gelukkig zijn"
Er zijn alleen mensen die zeggen ik zou ongelukkig zijn als ik bepaalde dingen niet meer kan om welke reden dan ook.
Ik kan me best voorstellen dat als bepaalde muziek jouw levensstijl is en dat je dan iets overkomt waardoor je niet meer naar die feesten/concerten enzo kan gaan en heel je leven eigenlijk om moet gooien dat je dan best even ongelukkig kan zijn. Maar om dan te zeggen dat diegene fragiel is…

30 likes

En een leven zonder muziek, zou je dat trekken?

• Ja
  • Eerder wel
  • Eerder niet
  • Nee

0 stemmers

De oorsprong van muziek is natuurlijk concerten, technologie heeft dat verschoven denk ik zo. Maar de energie die ik ervaar bij live muziek is wel echt no way te vergelijken met even een plaatje of playlist opzetten.

1 like

Oh ja ik zal even tegen een van mijn beste vriendinnen zeggen dat ze maar geen kanker had moeten krijgen en dood had moeten gaan…. Dan had ik geen depressie gehad :roll_eyes:

Edit: mijn reactie was fel naar Penny omdat ik haar bericht anders las dan dat zij bedoelde. Maar ondertussen is het opgehelderd en uitgesproken.

6 likes

Uiteindelijk vast wel. De meeste mensen zijn heel veerkrachtig, maar dan zit t ‘m in een verschillende interpretatie van de poll denk ik. De mensen die nee hebben gestemd bedoelen vast niet dat ze permanent ongelukkig zullen zijn, en de mensen die ja hebben gestemd zouden het misschien een tijdje lang ook wel vrij kut vinden.

3 likes

Zeer zeker wel, maar ik kijk wel door de ogen van een immigrant. Dat helpt denk ik, haha.
Ik vind Nederland enorm divers.

Van oude steden, tot schattige dorpjes, prachtige natuur (jongens, de Biesbosch en de Veluwe zijn zo mooi), tot prachtige stranden in Zeeland en onze waddeneilanden. En dan ook nog eens op elke 20 kilometer een ander accent/dialect en andere gebruiken.

Dat allemaal op zo’n klein stukje land is best uniek hoor :heart:

19 likes

Ik woon op een plek waar veel boomers op vakantie gaan en ik snap het wel. Heb als ik hier in de omgeving fiets of rij ook de hele tijd een vakantiegevoel. Woon er pas drie maanden wel, dus vast ook nog de nieuwigheid haha

1 like

Lees je opmerking nog een keer. ‘Oh ja de depressie uitzondering’, en nu zeg je juist dat je het wel begrijpelijk vindt, maar zo kwam je opmerking echt niet over hoor, juist tegenovergesteld.

8 likes

Toen het met mij behoorlijk slecht ging, is het mij enkele keren gelukt om een klein uurtje van een concert mee te pikken. Dit was haalbaar omdat ik dicht bij een concertzaal woonde en snel een tweedehands, goedkoper kaartje kon scoren toen het eigenlijk al begonnen was,
Ik stond er alleen en als een stijve hark maar het was mij geestelijk ontzettend waard, ook het feit dat ik erna enkele dagen nog meer pijn dan gebruikelijk zou hebben. Muziek doet leven, kan geen dvd van Hugo tegenop. :stuck_out_tongue:

17 likes

ik denk dat jullie allemaal langs elkaar heen praten in de fragiel discussie. Deel geeft aan dat het heel waardevol voor ze is, Penny geeft aan dat als je geluk in het leven van een ding afhangt, dat erg fragiel is (niet dat de persoon zelf fragiel is, tenminste dat las ik er niet in). Dat is toch ook gewoon zo, nog los van of iets heel belangrijk voor je is, als dat ene wegvalt en jij niet meer gelukkig kan zijn, dan hing de hele boel toch met een zijden draadje aan elkaar

6 likes

Je zegt tegen mij

Ik snap niet waarom je mijn depressie een uitzondering noemt. Ik heb daar niet voor gekozen of zo.

Niets engs aan, gewoon leven met de natuur.
Zeker de moeite waard om meer over uit te zoeken.

3 likes

hmm dat vind ik wel wat kort door de bocht. Mijn vader bijvoorbeeld heeft jarenlang voor festivals gewerkt en werkt nu nog steeds voor muziekclubs. Pre-corona ging hij bijna 1x per week naar een concert. Voor hem is dus dit heel belangrijk. Zelfs moest het zijn werk niet zijn, zou het nog steeds een heel groot deel van zijn leven zijn. Hij is door corona heel ongelukkig geweest en struggled nu nog steeds heel erg. Ik kan mezelf niet erg herkennen in zo’n grote passie voor festivals en concerten, dus ik snap dat jij het niet snapt, maar voor sommige mensen zijn dit soort dingen wel echt heel belangrijk.

9 likes

Het kwam eerder sarcastisch over door de manier waarop je het formuleerde. Maar goed, gelukkig is dat niet het geval dan.

1 like

Jaa ik bedoelde meer de energieen enzo. Niet de een heks maakt enge soepjes vooroordelen haha.

1 like

Jaa precies! En erna helemaal gesloopt van alle emoties en prikkels. Maar de tijd dat je weer die geluksprikkel voelt is dan zoveel waard.

Misschien moeten we Hugo gewoon bannen van concerten

2 likes

Zo kwam het niet op mij over dat je het zo bedoelde! Dus excuses voor mijn felle reactie. Ik dacht dat je het bedoelde dat iedereen het maar als excuses gebruikte.

3 likes

Ja, uiteindelijk is alles energie.
Ik ben niet echt een heks, maar heb er wel wat dingen uitgepikt die ik in mijn leven toepas.
Maar de vooroordelen over heksen en de negatieve connotaties vind ik heel erg jammer en zo onnodig.

5 likes

Ik denk wel dat je gelijk hebt dat als je echt zo’n ontdekker bent (zoals jij die heel veel buiten is tov hoe ik in NL ben) je in Nederland nooit uitgekeken raakt. We hebben heel veel mooie maar wat meer dagelijkse schoonheid dingen.

Maar ik zou die WAUW achtige dingen missen: heel hoge bergen, watervallen!!! Echt van die dramatische landschappen en overweldigend. Maargoed ik hou dan ook heel erg van drukke steden, veel nieuwe mensen en heel veel indrukken tegelijk en kan me voorstellen dat dat voor veel mensen weer verschrikkelijk klinkt. Kan ook heel erg genieten van snikhete bussen die er uren over doen en echt het reizen an sich, lekker oncomfortabel in een bus of vliegtuig gevouwen, love it.

13 likes