Ik geniet zeer van muziek en voor mij is live concerten bezoeken daar een integraal onderdeel van. Het argument ‘sommige mensen kunnen nooit naar een festival en zijn gelukkig’ is toch ook gewoon geen vergelijking? Ik ben wel festivals (en die kan ik handiger missen dan concerten want 30+ and dying na een festival) en live concerten gewend en het zou gewoon echt wel invloed hebben op mijn geluksniveau als ik NOOIT meer naar een concert zou mogen? Is dat een first world problem: ja. Is dat een reden om daar zo neerbuigend over te doen: nee.
Wel echt prettig dat we een waakhond hebben die oplet of we wel aan de juiste voorwaarden voldoen om geluk te ervaren.
Niks zo persoonlijk als dat en hoezo is er de noodzaak om dit voor anderen af te bakenen?
Daar wil ik wel een dvd van:
“Meneer, wat komt u doen?”
“Ik ben volledig ingeënt en heb een negatief testbewijs.”
“Dan komt u er alsnog niet in”
“Maar dit is mijn favoriete act!”
“Zet thuis maar een mooi dvdtje op.”
@anon4388265 Mocht je je ooit vervelen en veel energie hebben, schrijf een boek waar natuur/hardlopen/prikkelvrij (en eventueel autisme) bij elkaar komen. Ik denk echt dat het zeer interessant en leerzaam zou zijn voor veel andere mensen om te beleven hoe jij dingen waarneemt en waar jij plezier uit haalt. Zeker ook omdat je verhalen op het foum en foto’s altijd al heel fijn zijn om te lezen.
Hahaha ik ook
Ik zie er nu wel wat meer over op tiktok en laatst in een programma met Raven van dorst.
En ik vind het wel een interesante religie ( als ik het zo mag noemen)
Tof, zal dit even tegen mijn beste vriend met asperger zeggen. Die zit vooral in zijn eigen wereld, is niet zo sociaal maar kan tijdens live concerten zich zo ontspannen dat hij het trekt om met vrienden of vreemden te praten. Niet iedereen heeft genoeg veerkracht om om te schakelen. Voor sommige mensen zijn concerten al ver genoeg uit hun comfort zone
Ik vind dat ik zelf het label ‘pagan’ niet mag gebruiken maar ik sta wel altijd stil bij de zonnewendes, zie de natuur als cyclische systemen en vind het jammer dat veel mensen er zo veel van afstaan. Kan alleen soms iets minder goed uit de voeten met de hernieuwde interesse vanuit vooral feministische of extreem-rechtse hoek die het soms vooral als aesthetic gebruiken. En ja dat is gatekeeping maar ik vind het gewoon raar om alleen dingen over te nemen omdat je het er mooi uit vindt zien of tegen wetenschappelijke dingen ingaat. Dat vikingvrouwen bijv. meer rechten hadden dan bepaalde christelijke vrouwen lang geleden klopt, maar nu worden dingen soms opgeblazen alsof die vrouwen toen echt alles te zeggen hadden. Of extreem-rechtse mannen die denken dat iedereen blond met blauwe haren waren.
Nou dat vind ik echt een onaardige opmerking. Hoezo waakhond? ze legt haar visie uit en of je het daar nu mee eens bent of niet, ze mag dit gewoon plaatsen.
En volgens mij vind hier gewoon een discussie plaats waar ieder zijn/haar mening deelt. En word er ook verder zo goed als het gaat naar elkaar geluisterd.
Als jij letterlijk tikt dat je alleen begrip hebt voor mensen met een depressie en niet voor iets anders, dan was er bij mij niet opgekomen dat andere uitzonderingen daar ook onder vielen.
Ik heb mensen in zien storten omdat ze door corona niet meer naar een concert konden. Iets wat ze misschien voor de lol deden maar waar wel jaren therapie aan vooraf ging. Je opmerking schoot mij ff in het verkeerde keelgat
Maar waarom? Is toch totaal niet inhoudelijk ingaan op de discussie die er speelt. Is gewoon nare opmerkingen maken om het nare opmerkingen maken, lijkt wel een beetje een trend te zijn. Je kan mensen echt kwetsen met je woorden snap je dat?
Oh ja hoor. Had meteen in je eerste post gezegd dat het ging over jezelf en dat jij bepaalde dingen niet kunt en wij wel en dat we daar dagelijks bij stil moeten staan. Net als begin corona
C’monnn waarom is respectvol discussiëren zo moeilijk. Zo niet nodig om mensen op de persoon aan te vallen.
Wat heb jij voor het avondeten gehad?
- Iets met rijst
- iets met pasta
- Soep
- Salade
- Vis
- Vlees
- Groenten
- Nog niks
- Anders
0 stemmers
Wat een sneue poging dit om op een ander onderwerp te komen
Dat is voor mij niet duidelijk dat ze het zo bedoeld. En prima als jij haar goed kent en weet dat ze het niet zo bedoeld, ik heb dat niet en dit is wat ik eruit haal. En andere mensen vast ook.
En @midheavenmoon mag je vinden
Voor mij is het essentieel. Zowel als liefhebber maar ook vanwege mijn beroep. Echter kan ik net zo goed inzien dat het bezoeken van concerten in eerste instantie geen levensbehoefte is. Dat het voor sommige totaal overbodig is snap ik ook. Maar die personen doen zelf ook zaken waarvan ik denk dat het een luxe tijdverspillerij is. Ieder zijn ding.
Een vet lekkere Mexicaanse salade bowl met tortilla chips want chips als avondeten was mijn ultieme kinderdroom die ik nu met alle liefde waar maak.
Sgat, wij zijn dan de mensen die haar een brief sturen waarom dit de domste beslissing van haar leven gaat zijn. Zoals die vrienden van Emmy en Rutger.
Draag jij vaak sieraden.
- Ja altijd
- Nee nooit
- Alleen op speciale gelegenheden
0 stemmers
En wat draag je dan
- Oorbellen
- Ringen
- Armbanden
- Kettingen
- Piercings
- Enkelbandje
- anders? ( it better not be a teenring)
0 stemmers
Draag je liever zilver of goud
- Zilver
- Goud
0 stemmers
Goedkope of dure sieraden
- Duu
- Goedkoop
0 stemmers
Heb dus totaal geen eetlust, beetje ziekig dus ook geen zin om iets te maken. Heb de neiging om gewoon niks te eten want geen trek, maar goed moet gewoon wat eten. Wat kan ik bestellen?
In de Tony’s Chocolonely-winkel in Amsterdam kun je zelf je eigen reep maken. Wat kies jij?
Welke chocola? (Maximaal 2 smaken)
- Puur
- Melk
- Wit
0 stemmers
Welke ingrediënten wil jij er in? (Maximaal 3)
- Hazelnoot
- Amandel
- Framboos
- Kokos
- Speculaas
- Pretzel
- Karamel/toffee
- Discodip
- Knettersuiker
- Muisjes
- Zeezout
- Kaneelsuiker