Jawel maar voor mij zou dat een van de redenen zijn om het niet te willen, ik kan zelf prima reizen naar een locatie
Ik weet hoe je coeliakie (auto immuun ziekte waarbij men geen gluten verdraagt) uitspreekt:
- Ja denk het wel
- Ja sowieso
- Nee
- Nee denk het niet
0 stemmers
seu-lia-kĂe - wist ik niet tot van de week
- Ik had het goed
- Oh echt? Had ik fout
0 stemmers
Wil jij dat je date/partner je stoel voor je aanschuift in een restaurant?
- Ja dat verwacht ik wel
- Nee kan ik prima zelf
0 stemmers
Niet alleen verwacht/wil ik het niet, zou het best wel cringy vinden ook
Ik heb coeliakie, als ik dit tegen iemand moet zeggen spreek ik het op de goede manier uit. Soms als ze dan verward kijken dan zeg ik het op de foute manier, en dan begrijpen ze het wel!
Ik vertrouw het wel maar heb er gewoon geen behoefte aan en ga liever zelf.
Haha ja snap ik helemaal! Ik dacht ook altijd met de âkoeâ klank
Wat wil je met de rekening doen op een eerste date?
- Ik betaal
- Date betaalt
- We splitten
- Ik bied schoorvoetend aan om mee te betalen maar wil en verwacht eigenlijk dat date betaalt
- Wegrennen
0 stemmers
Dan vind ik het wel weer prima, hoewel iemand je na een date natuurlijk ook nog steeds kan ontvoeren en in een kelder stoppen dus lekker naĂŻef wel
Ligt eraan. Als ik het niet leuk vond betaal ik of we splitten. Vind ik het wel leuk laat ik date betalen (tenzij date graag wil splitten) en betaal ik wel een keer iets anders.
Over in de auto stappen bij je date, ben je wel eens bij een wildvreemde in de auto gestapt omdat je ging liften?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En ben je wel eens in gegaan op een aanbod van iemand die voor je stopte of je mee wilde rijden?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En met iemand meegefietst of achterop de scooter/fiets/oid omdat je ergens naar toe moest en je de weg niet wist?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vind dat toch altijd zo akward. Het liefst betaal ik dan maar gelijk ipv dat je elkaar zo stom aan gaat zitten kijken wie wat gaat doen.
Als je met vriendin/vriend op vakantie bent.
- Split je kosten zoals eten/vervoer op moment van betalen 50/50
- Split je na de vakantie de kosten 50/50 of reken je uit wie wat betaalt
- Betaal je gewoon om en om en maakt het niet zoveel uit als daar na de vakantie wat verschil in zit
0 stemmers
Ben weleens op de bagagedrager van een lieve oudere meneer naar het station gebracht omdat ik de bus had gemist en de laatste trein in een vreemde stad moest halen. Ik was nogal bezopen natuurlijk maar het was wel gezellig en lief van die man dat hij me om 1 uur 's nachts naar de andere kant van de stad bracht.
Soms vraag ik mij af hoe ik tussen mijn 15e-30e heb overleefd. Helemaal met zo een poll
wel eens gehad dat een vriendin en ik ergens op de fiets heen gingen, zij ineens met naar huis gaan riep oh we kunnen met hun mee. Wij hup fietsen achter in een busje gegooid en ons door 4 wildvreemde dudes in een busje naar huis laten rijden
Ahw sweet! Zo heb ik eens een bus gehaald omdat ook een man voor mij stopte met de auto en hij mij wel even wilde afzetten. Hij vond het zo zielig hoe hard ik aan het rennen was, haha. En ook eens na een concert in een auto gestapt. Wat later crew leden bleken te zijn.
@Foefjeisthuis haha wel tof dat je dat gewoon deed! Ik ben dan toch wel een grote schijterd, maar vind het ook ergens wel gaaf om te zien dat het dus ook gewoon heel vaak gewoon goed gaat. Vertrouwen is een groot goed
Rond mân twaalfde liep ik eens met een groepje vriendinnetjes op straat toen er een auto stopte met een man erin die zogenaamd de weg niet wist. Toen hij vroeg wie er even in wilde stappen om hem de weg te wijzen wilde ik gelijk. Maar hij âkoosâ een van de andere meiden (die wat ouder en dus ârijperâ was). Gatver wat vreselijk nu ik eraan terugdenk. Maar ik vind het ook heel schokkend dat ik zo graag wilde terwijl mân ouders me vaak genoeg gewaarschuwd hadden voor âvreemde mannenâ. Maar ik herkende het gevaar niet.
edit: het is goed afgelopen, uiteindelijk kreeg hij koudwatervrees en heeft hij het vriendinnetje weer ergens afgezet
Haha ja speelt dan ook wel mee dat ik dan heb gedronken.
Ik ging een keer solliciteren en het bedrijf was op een bedrijven terrein, onvindbaar en het sneeuwde heel hard. En ook nog voor dat je fatsoenlijk google maps had. Toen zag ik een man in de auto met tomtom. Ik vroeg aan hem of hij wist waar het was. Hij zo oh dat is nog 20 minuten lopen ik breng je wel ff. Toen heb ik in de auto gezeten met mijn ene hand op de deur en mijn andere hand met telefoon waarop 112 klaar stond om te bellen terwijl het een hele aardige man was
Dus mijn vertrouwen is behoorlijk selectief
ja 2 vrouwen van 80 toen er een paar jaar geleden busstaking was en ik op het station stond en niet verder kon
zij kwamen samen van de huishoudbeurs, dat durfde ik nog net aan
ik vroeg of ze wisten waar de taxi was en toen zeiden zei MEID rij maar mee!!!
Ik kan alles betalen, maar zet dan alles wel alles in Splitwise. Vind ik wel eerlijk zo.