Stel je persoonlijke vraag #29

Over in de auto stappen bij je date, ben je wel eens bij een wildvreemde in de auto gestapt omdat je ging liften?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En ben je wel eens in gegaan op een aanbod van iemand die voor je stopte of je mee wilde rijden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En met iemand meegefietst of achterop de scooter/fiets/oid omdat je ergens naar toe moest en je de weg niet wist?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Vind dat toch altijd zo akward. Het liefst betaal ik dan maar gelijk ipv dat je elkaar zo stom aan gaat zitten kijken wie wat gaat doen.

2 likes

Als je met vriendin/vriend op vakantie bent.

• Split je kosten zoals eten/vervoer op moment van betalen 50/50
  • Split je na de vakantie de kosten 50/50 of reken je uit wie wat betaalt
  • Betaal je gewoon om en om en maakt het niet zoveel uit als daar na de vakantie wat verschil in zit

0 stemmers

1 like

Ben weleens op de bagagedrager van een lieve oudere meneer naar het station gebracht omdat ik de bus had gemist en de laatste trein in een vreemde stad moest halen. Ik was nogal bezopen natuurlijk maar het was wel gezellig en lief van die man dat hij me om 1 uur 's nachts naar de andere kant van de stad bracht.

13 likes

Soms vraag ik mij af hoe ik tussen mijn 15e-30e heb overleefd. Helemaal met zo een poll :joy:

wel eens gehad dat een vriendin en ik ergens op de fiets heen gingen, zij ineens met naar huis gaan riep oh we kunnen met hun mee. Wij hup fietsen achter in een busje gegooid en ons door 4 wildvreemde dudes in een busje naar huis laten rijden :laughing:

12 likes

Ahw sweet! Zo heb ik eens een bus gehaald omdat ook een man voor mij stopte met de auto en hij mij wel even wilde afzetten. Hij vond het zo zielig hoe hard ik aan het rennen was, haha. En ook eens na een concert in een auto gestapt. Wat later crew leden bleken te zijn.

@Foefjeisthuis haha wel tof dat je dat gewoon deed! Ik ben dan toch wel een grote schijterd, maar vind het ook ergens wel gaaf om te zien dat het dus ook gewoon heel vaak gewoon goed gaat. Vertrouwen is een groot goed :smiley:

4 likes

Rond m’n twaalfde liep ik eens met een groepje vriendinnetjes op straat toen er een auto stopte met een man erin die zogenaamd de weg niet wist. Toen hij vroeg wie er even in wilde stappen om hem de weg te wijzen wilde ik gelijk. :flushed: Maar hij ‘koos’ een van de andere meiden (die wat ouder en dus ‘rijper’ was). Gatver wat vreselijk nu ik eraan terugdenk. Maar ik vind het ook heel schokkend dat ik zo graag wilde terwijl m’n ouders me vaak genoeg gewaarschuwd hadden voor ‘vreemde mannen’. Maar ik herkende het gevaar niet.

edit: het is goed afgelopen, uiteindelijk kreeg hij koudwatervrees en heeft hij het vriendinnetje weer ergens afgezet

5 likes

Haha ja speelt dan ook wel mee dat ik dan heb gedronken.

Ik ging een keer solliciteren en het bedrijf was op een bedrijven terrein, onvindbaar en het sneeuwde heel hard. En ook nog voor dat je fatsoenlijk google maps had. Toen zag ik een man in de auto met tomtom. Ik vroeg aan hem of hij wist waar het was. Hij zo oh dat is nog 20 minuten lopen ik breng je wel ff. Toen heb ik in de auto gezeten met mijn ene hand op de deur en mijn andere hand met telefoon waarop 112 klaar stond om te bellen terwijl het een hele aardige man was :sweat_smile:
Dus mijn vertrouwen is behoorlijk selectief :joy:

3 likes

ja 2 vrouwen van 80 toen er een paar jaar geleden busstaking was en ik op het station stond en niet verder kon
zij kwamen samen van de huishoudbeurs, dat durfde ik nog net aan
ik vroeg of ze wisten waar de taxi was en toen zeiden zei MEID rij maar mee!!!

33 likes

Ik kan alles betalen, maar zet dan alles wel alles in Splitwise. Vind ik wel eerlijk zo.

Oh brr ja dat is dan wel echt creepy. Gelukkig is het goed gegaan! Ik moet ook ineens denken aan dat ik ook ooit eens bij een man in de auto zat dat was na afloop van een cursus. Voelde eerst prima en op den duur kreeg ik toen ook paniek. Volgens mij was dat nergens echt op gebaseerd, maar meer het idee van fuck wat doe ik hier?! Beetje wat jij ook zegt, dat je gewoon wilde helpen en je dan denkt huh? Why?

Edit: oh haha nou precies dat @foefjeisthuis! Ik heb ook ooit eens een fiets mogen lenen van bouwvakkers voor een sollicitatie die ik ook niet kon vinden en nog heel ver lopen was en ik was al te laat. Veel te hoog die fiets, met mijn hakken en helemaal opgedoft :laughing:

3 likes

Ah dat is wel echt heel aardig.

Ik bedenk nu ook dat ik wel eens bij een ups busje ben ingestapt op weg naar een bruiloft die ook verder lopen was dan ik dacht :joy::joy::joy: ik stap echt te veel bij vreemden in :rofl:

2 likes

Ha hier ook. Zo vaak met uitgaan halve stad door mee met onbekende jongens. Die achteraf gezien vast gezopen/gesnoven hadden. :laughing:
Je wordt wel verstandiger als je ouder wordt :crazy_face:

2 likes

Hahaha ja oooh gezellig ik loop wel mee hoor :joy: en dan thuiskomen en denken ok dat was net echt geen plan :joy:

Bedoel auto! Dat je op de tram aan het wachten was en er dan gare jongens je een lift aanboden en die gewoon aannemen :sweat_smile:

2 likes

Bij mijn (studenten)sportvereniging werd altijd een liftwedstrijd georganiseerd dus ben vaak genoeg bij vreemde mensen ingestapt haha. EĂ©n keer zijn met -waarschijnlijk- drugsdealers meegereden. We vroegen of we een lift konden krijgen en dat was okĂ©, maar we moesten wel even 10 minuutjes wachten. In die tijd zijn er minstens 2 mensen achterin die auto gestapt en vrij snel er weer uitgegaan. Nja ze waren op dat moment de enige op het station dus we gingen maar mee. Toen ze onderweg ook nog begonnen te blowen zijn we bij het eerstvolgende tankstation uitgestapt :grimacing: Dat we daar ĂŒberhaupt ooit bij zijn ingestapt verbaasd me nog steeds, het leuke is dat mijn liftpartner echt helemaal niets doorhad haha

2 likes

Ohja dit had ik vroeger heel vaak, ik ging altijd met 1 vriendin uit en altijd naar dezelfde tent. Daar kwamen leuke mensen, maar ook wel veel twijfelachtig publiek. Als het dicht ging, gingen we altijd nog ff op de parkeerplaats rondhangen, kletsen, ruzie maken, nieuwe vrienden maken, net hoe het uit kwam wat we deden.
Heel vaak zei zij dan opeens, hey luipaard, we kunnen bij deze mensen in de auto stappen en dan brengen zij ons thuis/gaan we met hun naar hun huis. En ik was dan altijd ‘de verstandige’ die zei laten we dat maar niet doen, want we hebben die mensen de hele avond niet gezien, dus geen idee of ze wel/niet wat gedronken hebben enz. Dus dat deden we vaak niet.
1x gingen we met een groep jongens wel mee met de taxi naar hun huis. Waren we daar, vonden we het eigenlijk weinig aan, dus wij wilden weg. Iemand zei ik breng jullie wel. Toen riep degene waar we thuis waren ‘dat gaan we niet doen, want wij hebben allemaal gedronken. We leggen allemaal wat geld in en dan kunnen ze met de taxi’ dus zij legden geld in en wij hadden uiteindelijk nog wat geld over haha! Dit is denk ik al 20 jaar geleden, maar altijd als ik die gast zei die het initiatief nam om geld in te leggen moet ik eraan denken

Edit: nu klink ik heel verstandig en dat vind ik mezelf over het algemeen ook wel op dit gebied. Maar een paar jaar geleden ging ik dus wel bijna de mist in. Ik was alleen met de nachtbus en ontmoette daar een jongen die vlakbij mij woonde en ook vlakbij de bushalte. Dus we gingen er bij dezelfde halte uit. Mijn vriend zou mij ophalen bij de bushalte, omdat het net ff te ver was om te lopen in de buurt waar we woonden. Dus die jongen zei oh je mag wel bij mij thuis wachten op je vriend. En ik hobbelde zo achter hem aan richting dat huis. Was al bijna binnen toen mijn vriend ook voor die deur stond. Die zei achteraf dat dit toch niet zo verstandig was om bij een wildvreemde thuis te gaan zitten wachten in m’n eentje

3 likes

Ooh jij moet echt met mij en mijn vriendinnen mee met uitgaan. Wij missen altijd de verstandige :joy:

Wel super lief dat ze allemaal geld hebben ingelegd zodat jullie veilig naar huis konden.

3 likes

Hahaha nou zie mijn edit :joy: maar meestal kan ik op dit gebied nog wel redelijk helder nadenken wat verstandig is.
En wij waren ook wel heel blij idd dat zij allemaal geld inlegden, want wij hadden natuurlijk al ons geld opgezopen :joy:

1 like

Fuck kamerplanten. Nasty troep in je huis

1 like