Stel je persoonlijke vraag #29

Ja echt nasty al die zuurstof

1 like

Denk niet dat een pannenkoekenplant me daarbij gaat helpen. Daar zijn bomen buiten voor

• Satisfying
  • Echt afschuwelijk dit
  • Neutraal

0 stemmers

Ik ben benieuwd wat de rokers doen. M’n bovenburen tikken hun as af naar beneden, waardoor wij weleens as in ons eten/op ons meubilair hebben gehad. Na aanspreken doen ze 't ff netjes in een asbak, maar de laatste weken zie ik de sigaretten ook weer gewoon omlaag vliegen :triumph:. Poll is anoniemmmmm

Wat doe jij als je een sigaret rookt op het balkon?
  • Ik tik mn as af over het balkon naar beneden.
  • Ik tik mn as af in een asbak.
  • Ik gooi m’n sigaret naar beneden.
  • Ik gooi m’n sigaret in de asbak.
  • Ik rook niet (op een balkon).

0 stemmers

Hahaha ik ben dus eergisteren nog bij een DHL rijder ingestapt nadat hij vroeg of ik een stukje mee wilde rijden! OkƩ eerlijk is eerlijk hij herkende me en wist dat ik in de wijk woon (is al een biecht op zich) en ik herkende hem ook qua gezicht wel. Ik was eigenlijk gewoon aan het wandelen maar vond het zo lief van hem dat ik ben ingestapt. Was heel gezellig voor de 3 minuten die de rit duurde :joy:

30 likes

Ik sprak een tijd geleden een ex van toen ik 17 was en die zei toen dat hij het zo stoer vond dat ik toen altijd uit ging in een andere stad, zonder plan over waar ik ging overnachten. En toen dacht ik echt wtf deed ik??? :eek: kon me dat niet eens herinneren, maar zo dom.

7 likes

Ik weet het niet eens. De laatste keer dat ik met een vriendin op vakantie ging is 2 jaar geleden. Dus niet super lang geleden maar voor zover ik weet betaalden we gewoon altijd apart. Is ook wel het meest handigst vind ik. En als zo’n ober toch al met een pinautomaat aan komt en je hebt beiden een pinpas ja dan in mijn ogen betaal je gewoon allebei voor je gerecht. En na de vakantie het splitten is echt iets waar ik voor zou weigeren.

1 like

Meestal spreken we een bedrag af en dan gooien we al ons geld op 1 hoop (de pot) en betaalt 1 iemand steeds. En we houden wel een beetje globaal bij of het eerlijk is, want soms koopt de 1 dan veel souvenirs of zuipt veel ofzo, maar over het algemeen loopt het heel gelijk op en maakt het niet uit als de ander dan 50 euro meer heeft betaald oid

1 like

Ik bedenk me trouwens nu, ik ben 2 keer met een vriendin en haar gezin op vakantie geweest. Ik was nog vrij jong, 17 en 18 jaar dacht ik. Toen hadden onze ouders afgesproken dat wij een bepaald bedrag mochten uitgeven in die weken. Ik weet zeker dat dit ā€œplanā€ via haar ouders kwam. Dus die vader beheerde dan onze pinpas en wat we uitgaven. Mn ouders hebben toen maar gewoon dat geld in zn hand gedrukt lol. Geen problemen mee gehad ook maar ik weetniet wat ik er achteraf van vind. Misschien ook juist wel weer goed.

Stel je bent ouder van een puber, vind je het dan oke om een bedrag te bepalen wat je kind in die weken uit mag geven?

• Ja goed plan
  • Nee geen goed plan
  • Hmm ik weet het niet

0 stemmers

1 like

Hangt van de leeftijd af! Bij een kind van 12 zou ik dat wel doen misschien, of een bedrag geven wat hij/zij in de vakantie mag besteden. Maar bij een tiener van 17/18 vind ik dat eigen verantwoordelijkheid

1 like

Als het mijn geld is zou ik zeker een budget afspreken met m’n puberkind haha. Als het z’n eigen zakgeld is: prima, jouw geld jouw keuzes

14 likes

Maar een kind van 12 betaald doorgaans nooit iets zelf. Ik denk dat het wel voor ons een goede regel was. Ons zakgeld werd ook niet meegerekent. Het was gewoon 1 vast bedrag en daar hield je je aan. Overigens echt zonder problemen gelukt en anders misschien wat meer prullaria gekocht. Onze grootste aankoop was een ligstoel haha.

Ik zou geen harde controle willen uitvoeren, maar ik vind wel dat het nuttig is voor kinderen om met budgetten te leren hoe ze bewust met geld moeten omgaan.

4 likes

Ligt een beetje aan waar het kind het geld vandaan heeft. Als het een jonge puber is met zakgeld/geld van oma gekregen etc, dan zou ik er misschien wel afspraken over maken. Als het zelf verdiend is met een bijbaantje, vind ik eigenlijk niet dat ik daar iets mee te maken heb.

Ik begrijp niet helemaal hoe je het bedoeld, bedoel je zoals in het voorbeeld dat dus de ouder voor de puber pint bijvoorbeeld voor een maand en zo bepaald wat iemand uitgeeft? Ookal heeft iemand een eigen bijbaantje?
Of bedoel je gewoon het principe zak- en of kleedgeld? Ik kan me bij het eerste eigenlijk niks voorstellen ofzo, maar misschien omdat ik het zelf niet heb meegemaakt.

2 likes

Vind ik echt niet kunnen. Zo komt die geur ook sneller bij jou binnen als je de deur open zou hebben ofzo.

Heb zelf geen bovenburen maar wel veel beneden mij en als ik mijn gasten dat zie doen zou ik zelf al heel kwaad worden.

1 like

Het bedrag wat we konden uitgeven in die weken stond vast. Tijdens de vakantie konden we doen wat we wilden maar wel wetende dat dit dan van ons budget af zou gaan. Die vader in mijn voorbeeld gaf ons dan het geld. Ik weetniet of het nu duidelijker is of juist ingewikkelder haha

1 like

Oh ja ik zag het los van jouw voorbeeld en dacht dat het dus wel over zakgeld e.d. ging. Een kind van 12 gaat toch juist dingen kopen op vakantie met zijn of haar zakgeld? En dan zou ik als ouder wel een beetje opletten dat niet alles in 1 keer op is ofzo haha.

Wij mochten van onze ouders op die leeftijd 1 souvenirtje voor onszelf uitkiezen die zij dan betaalden. Dat vind ik een leuke/lieve optie!

1 like

Oh dat lijkt me wel goed juist. Leert het kind gelijk dat je moet sparen en niet alles in 1x moet uitgeven want dan heb je de rest van de vakantie niets meer

12 likes