Dit inderdaad. Bij mij thuis ging het kostgeld 3 maanden nadat je begonnen was met een fulltime baan in. Mijn broer is eind twintig en heeft een dikke spaarrekening omdat hij nog steeds in hotel mama woont en maar een paar honderd euro aan vaste lasten heeft. Ik woon op mezelf en ben mijn halve salaris eraan kwijt.
Eet jij elke dag groenten? En kom je aan de benodigde hoeveelheid?
- Ik eet vrijwelelke dag genoeg groenten
- lk eet vrijwel elke dag groenten, maar niet genoeg
- Ik eet niet elke dag groenten
0 stemmers
Ik had tijden gespaard in zoān doorzichtige spaarpot. Toen ik eindelijk die spaarpot vol had gaf mijn opa mij een briefje van 100, net zoveel als wat er in zat, en dan zou hij de munten krijgen. Was zo trots op mijn gespaarde geld dat ik daarna drie dagen moest huilen omdat āal mijn muntjesā werden ingeruild voor maar 1 briefje. Het is nooit meer goed gekomen met mijn doorzettingsvermogen
Omg en nogmeer door dit alles. Ik sliep in een 2 persoons tentje op een luchtbedje met haar. Op 1 nacht hoorden we duidelijk iemand naast ons tentje lopen in het midden van de nacht. Wij vonden dat natuurlijk dood en dood eng. Mn vriendin zei dat we niets moesten laten horen, mijn gevoel zei van wel. Als in, laten weten dat je er ook bent. Toen heb ik met mn stijltang de rits van het tentje opengedaan met een huilende vriendin naast me. Echt onvoorstelbaar wat voor angst een mens kan hebben. Het hele park lag onder wc papier. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het zo onveilig is helaas.
Lol dit was in kroatie op een soort van camping.
Vandaag nog een stuk of 6 kersenpitten doorgeslikt. Had geen prullenbak in de buurt en op de grond spugen kon ook niet, dus ik heb ze maar doorgeslikt. Ik kreeg de kersen trouwens van iemand.
Snap ik maar helaas doe ik daar niks op uit.
Haha ik ben echt zo gefascineerd door de werking van jouw brein, je posts verwonderen me echt vaak.
Ik had zoān spaarpot waar alle munten op elkaar lagen. Volgens mij was dat ook het begin van mijn lichte ocd. Met de waarde van geld kwam het wel een klein beetje goed toen dat briefje weer bijgeschreven werd op mijn rekening. Vind het heel erg goed dat je je dochters dit leert.
@Jumpsuit haha ik vind t ook zo grappig alsof we ineens meegezogen worden in jouw herrinneringen.
Lekkerste vleesvervanger?
- Tofu
- Tempeh
0 stemmers
Lekkerste kaas?
- Mozzerella
- Burrata
- Halloumi
- Gorgonzola
0 stemmers
*mozzArella forgive me
Vind die 2e poll echt moeilijk love ze allemaal. gorgonzola kan ik wel zonder leven.
Ik doe niks bijzonders met de bijslag. Komt gewoon op de rekening binnen en dat gaat dan naar onze eigen spaar als het overblijft.
Kind komt niks tekort hoor, maar die uitgaven doen we gewoon op andere momenten.
Ik was eens met mān ouders in Parijs, we gingen naar een museum maar liepen blijkbaar de verkeerde kant op. Een Parisienne heeft toen aangeboden om ons te brengen met haar auto want ze moest er toch in de buurt zijn, heel lief!
Krijg jij van jouw werkgever een Individueel Keuze Budget?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat kopen zij die het krijgen met dat geld? Of laat je het uitbetalen? Ik laat het niet uitbetalen bij mān salaris en ben van plan er dit keer een fiets ervoor te kopen en vrije dagen. Ik vraag me nu af welke fiscaal-voordelige opties er ook bij horen waarvan je het niet zou denken. Zou zo chill zijn als ik het kon gebruiken om mijn studieschuld af te lossen maar dan moet mijn werkgever het netto uitbetalen zonder belastingvoordeel, dat schiet niet op.
Ik vond het geweldig als de kinderbijslag kwam, dan gingen we winkelen bij de c&a en mocht ik 2 of 3 complete setjes uitzoeken!! Heimwee naar die tijd
Ik laat een deel uitbetalen als vakantiegeld en koop er vakantiedagen voor, verder niks eigenlijk.
Koop er uren van en de rest laat ik uitbetalen
Scheten laten in bad:
- Ja love it
- Nee echt niet gewoon
0 stemmers
Maar jongens wat is dit, jullie krijgen gewoon bovenop je salaris geld van je werk om leuke dingen van te doen?
Geldt dat alleen voor ambtenaren?