Stel je persoonlijke vraag #29

Ja denk ik ook.
Maar goed ik studeer na mijn master ook al 8 jaar en wat wordt mijn startsalaris straks? Evenveel als mijn vriendin die 4 jaar gestudeerd heeft maar een andere richting. Love de sociale sector. Maar zullen vast ook wel mensen zijn die de beslissende factor laten zijn: vind ik dat ik genoeg krijg voor wat ik doe? Je verdient toch hetzelfde, dus kun je beter voor wat makkelijks gaan. Je krijgt wel alleen echt nog intrinsiek gemotiveerde mensen in bepaalde plekken, maar ja creëert wss wel een personeelstekort.

Oh ik dacht aan opgroeien in een wereld zonder verschil. Niet van situatie nu naar dan.

1 like

Nou nee niet dus want ik ben eigenlijk wel voor een gelijk salaris voor iedereen. En als ik dat zo belangrijk vond was ik nooit deze kant opgegaan. Vind het een beetje afhangen van de sector en specifieke baan. Want ja ik vind het wel oneerlijk dat iemand die 4 jaar hbo economie heeft gestudeerd vaak bijna het dubbele kan verdienen van iemand die mwd of social work heeft gestudeerd. En dat ik dus 8 jaar heb gestudeerd straks en nog niet in de buurt kom van hbo economie startsalaris, vind ik wel beetje jammer ja. Maar jammer is wat anders dan dat ik vind dat iets moet.

Oh lekker vaag verwoord dit volgens mij, sorry hoor

1 like

Ja precies!

En helemaal de banen als vuilnis ophalen, schoonmaken, werken in kassen, postsorteerders/pakketbezorgers etc. Die zou ik ook niet uit vrije wil willen doen. Dus stem maar aangepast naar slecht idee.

Maar schoonmaken en werken in kassen is sowieso niet iets waar je veel mee verdient toch? Die salarissen gaan juist omhoog dan, lijkt mij?
Maarja aan de andere kant kassamedewerker dus ook, wat wel minder zwaar is dan vuilnisman. Dus misschien wil iedereen dan kassamedewerker worden ipv vuilnisman/schoonmaker etc.
Ik weet het niet.

1 like

Ja is waar. Oke laat maar, haha.

1 like

Ja dat is dus het ding, ik wil het niet al jaren. Heb het af en toe wel gewild maar niet heel erg. Maar ben iemand die dr haar al niet eens verft omdat ze de verandering eng vind :joy: Maar ben wel 100% zeker over wat ik wil en dat was eerder nooit zo. Ik neig naar ja op dit moment.

Ben jij ook wel eens benieuwd of denk jij na over hoe een stel uit een film/serie het verder vergaat? Bv. aan het eind van de film worden ze een stel. Heb jij dan ook weleens gedachten zoals ‘zouden ze nu getrouwd zijn?’ ‘Zouden ze kinderen hebben nu?’ ‘Zouden ze überhaupt nog samen zijn?’? :joy::rofl:

• Jaa denk ik wel eens over na
  • Nee nooit

0 stemmers

Zolang het geen hakenkruis op je voorhoofd is zeg ik, lekker doen.

3 likes

Nee maar ik heb wel vaak “wat als” gedachten! Hoe het verhaal zou veranderen als er dingen anders waren gegaan enzo.

1 like

Ik heb nee gestemd want ik heb zelf een tattoo waar ik spijt van heb. Ik vind het gewoon vervelend dat er nu iets ‘voor altijd’ zit wat ik er niet zomaar af kan halen. Eerste 5 jaar vond ik hem wel leuk.

Ik moet wel zeggen dat mijn smaak veranderlijk is dus ik kan me niet voorstellen dat er iets is wat ik voor altijd mooi zou vinden. Als jij dat wel hebt of het niet erg vind als je hem niet mooi meer vind moet je het gewoon doen!

4 likes

Ik heb heel vaak dat ik de personages en de sfeer in een serie of film zo fijn/leuk vind dat ik zou willen dat het nog door liep zonder dat er verder noemenswaardige dingen gebeuren, zodat ik gewoon nog verder kan kijken naar het leven van die fijne personages in die fijne sfeer. Haha echt raar denk ik dat ik dat heb :upside_down_face:

24 likes

Nee!

Zelfde reden als @Echo
Heb nu spijt van sommige. Van twee baal ik gewoon echt en een ander had er ook niet hoeven zijn. :sweat_smile:

3 likes

Sorry, even opnieuw, was per ongeluk anoniem.

Baarden.

• Jaaaa :heart:
  • Mwah
  • Nee :weary:
  • Geen mening / weet niet

0 stemmers

Sommige mannen knappen er van op, sommige niet.

17 likes

Maar heb je dan spijt van dat je een tattoo hebt, of die specifieke tattoo?
Want denk dat wat ik wil ik altijd wel mooi zal vinden.

Heb namelijk ook littekens, en daar heb ik ook spijt van maar ja die zitten er ook nou eenmaal dus ergens denk ik van ja al krijg ik spijt erger kan t niet worden😂 Als t goed gezet is tenminste.

1 like

Ik associeer het vooral met geschiedenisleraren die nog een halve lunch in baard- en snorharen hebben zitten. :sob:

Mijn vader heeft een snor en goatee en dat geeft zijn gezicht meer karakter. Maar verder heb ik er helemaal niks mee.

1 like

Ligt eraan. Blonde mannen met baard lijken op kabouters

20 likes

Ooit vond ik alles langer dan een stoppelbaard echt niks, maar mijn vriend heeft echt de mooiste baard die er is (ongeveer 6/7 cm onder zijn kin) :heart_eyes: Ik vind van die rossige baardjes wel minder.

1 like