Stel je persoonlijke vraag #29

Hahaha ik ‘ken’ hem niet echt maar die van vuurwerkje afsteken zat heeeel lang geleden in de vriendengroep van mijn toen-vriend en ik sprak hem destijds wel eens op verjaardagen. Hij is in het echt gewoon normaal trouwens en vindt het ook helemaal niet leuk dat dat filmpje online staat.

4 likes

Haha doet m’n denken aan dat de manager van m’n man ooit viraal ging. Hij probeerde z’n vriendin te zoenen op tv maar ze draaide haar hoofd weg met een vieze blik. Dat heeft hij lang moeten aanhoren. Is wel gek hoe weinig privacy iemand dan eigenlijk heeft.

3 likes

Ik heb zelf net een zwarte keuken en het schoonmaken valt heel erg mee. Ze hebben nu zelfs vlekvrije keukendeurtjes en je ziet er oprecht niks op.
Als je graag zwart wil, gewoon doen

2 likes

Ik denk idd omdat het rommelig oogt, want volgens mij staat nergens dat er alleen gemotoriseerde voertuigen mogen staan. Maar wat @Kauai zegt, allemaal no lifers. Als ze maar met hun tengels van mijn fiets afblijven :bounce:

1 like

Ja, ik ken helaas de Rotterdamse treinrukker

Hmm eerst dacht ik nee maar mijn schoonzus werkt in de media en heeft ooit een nogal bijzonder figuur geïnterviewd en werd toen helemaal afgebrand op dumpert.

Ik gebruik alleen deze in het dagelijks leven maar ik denk nu ook. Wat moet die arme man hier wel niet van vinden.

nou-nee

Ik hou er gewoon zoveel van, nouuuuuuuuuuuuuuuuuuu, neh.

7 likes

Nav dat er vanmiddag hier op een parkeerplaats, een meneer van een autobusje botste op een geparkeerde auto.

Wat zou jij in zo geval doen?

• Achterhalen van wie de auto is en langsgaan.
  • Een briefje achterlaten met mijn gegevens.
  • Anders… (vertel)
  • Nvt/geen rijbewijs.

0 stemmers

Weet jij in je straat van wie van je buren welke auto is?

• Ja
  • hmm, deels.
  • nee

0 stemmers

Hoe goed ken jij je buren?

• Heel goed, ik spreek ze regelmatig.
  • Goed, ik weet wie mijn buren zijn.
  • Mwahh, ik weet deels wie mijn buren zijn.
  • Nee, weinig/geen contact.

0 stemmers

Is wel een verschil waar je woont denk ik. Mijn ouders (waar ik nog tijdelijk bij woon) wonen bijvoorbeeld in een klein dorp, doodlopend straatje/woonerf. Het is best wel ons kent ons hier, behoorlijke sociale controle. Iedereen in het dorp zegt hier elkaar hallo, ook al ken je mensen niet eens. Kan me voorstellen dat dat in een groter dorp of stad wel anders is!

2 likes

Toevallig heb ik sindskort een nieuwe buurman maar hij heeft zich nog niet voorgesteld. Was wel nieuwsgierig en nou zag ik 'm gister toevallig wegrijden in een werkbusje.

Ik weet nu waar die werkt, in welke band z’n vader speelt, dat 'ie in 2014 in Parijs was, hoeveel jaar z’n ouders getrouwd zijn en dat 'ie een seizoenskaart heeft van Feyenoord

44 likes

Ja, ik woon in een doodlopend straatje met 5 schakelden woningen. Al mijn buren zijn gepensioneerd. Dan ken je elkaar echt wel.

Maar wat met auto’s betreft, wordt ons straatje regelmatig gebruikt als een veredelde drop off van ouders met kinderen.
Die kinderen kunnen door een steegje bij de zij/naast gelegen school komen, en zo hoeven die ouders niet hElEMAaL 50 meter om te rijden :face_with_raised_eyebrow:

Zo vaak gezeik hier met parkeren en kleine ongelukken.

2 likes

Ja dit is echt zo. Bij mijn ouders in t dorp ken ik nog steeds veel mensen in de straat en mijn ouders kennen er denk ik nog meer. In de grote stad groetten de buren me alleen in het trappenhuis. Dan ‘moest’ het ook wel omdat je niet kan doen of je elkaar niet ziet. En nu in een woonwijk in een kleine stad groet ik sommige buren. Ik ken ze lang niet allemaal en zij mij denk ik ook niet

1 like

Wij hebben echt de liefste buren. Je kunt altijd bij ze terecht en vise versa. Mijn dochter krijgt een vakantie- of kermiscentje mee en ze passen nu ook op onze hamsters als wij op vakantie zijn.
Dan ruimen ze de post op, doen de gordijnen dicht als de zon schijnt etc.
“Ja dan lijkt het of er iemand woont” :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar we lopen niet de deur bij elkaar plat.

14 likes

En heb je iets per ongeluk geliked uit 2013 of nog verder terug? :joy:

3 likes

Welke ben jij?

• REGGIE :frog:
  • BERRY :strawberry:
  • CHIP :tada:
  • MAY :cherry_blossom:
  • FRED 🪲
  • BUG :butterfly:

0 stemmers

1 like

Heb je als bed een:

• Boxspring
  • Ledikant
  • Luchtbed/pallet etc

0 stemmers

Bij zo’n geval zeker even een briefje achterlaten met gegevens en kenteken van degen die de auto aan reed. Bij mij is dat gebeurd en zo heeft de politie de ‘dader’ kunnen vinden. Het heeft 3 jaar geduurd, maar laatst een brief gekregen dat de aanrijder 500 euro boete heeft gekregen. Het was wat blikschade op een oude auto dus we hebben het niet laten fixen/verzekering ingeschakeld, maar het ging ons meer om het principe dat iemand gewoon doorrijdt na zoiets.

Edit: oh ik las het als getuige zijnde haha. Maar sowieso briefje achterlaten, in mijn geval was er dan echt niets aan de hand geweest :sweat_smile:

2 likes

LAMP ken ik niet?
:open_mouth:

Ik heb dus een keer gezien hoe een voorbijkomende auto een spiegel van een andere auto afreed en weg reed. Heb toen mijn gegevens doorgegeven op een briefje, maar niets meer gehoord.

Jaa maar was er absoluut geen queen in :joy::joy:

11 likes