Stel je persoonlijke vraag #29

Toevallig heb ik sindskort een nieuwe buurman maar hij heeft zich nog niet voorgesteld. Was wel nieuwsgierig en nou zag ik 'm gister toevallig wegrijden in een werkbusje.

Ik weet nu waar die werkt, in welke band z’n vader speelt, dat 'ie in 2014 in Parijs was, hoeveel jaar z’n ouders getrouwd zijn en dat 'ie een seizoenskaart heeft van Feyenoord

44 likes

Ja, ik woon in een doodlopend straatje met 5 schakelden woningen. Al mijn buren zijn gepensioneerd. Dan ken je elkaar echt wel.

Maar wat met auto’s betreft, wordt ons straatje regelmatig gebruikt als een veredelde drop off van ouders met kinderen.
Die kinderen kunnen door een steegje bij de zij/naast gelegen school komen, en zo hoeven die ouders niet hElEMAaL 50 meter om te rijden :face_with_raised_eyebrow:

Zo vaak gezeik hier met parkeren en kleine ongelukken.

2 likes

Ja dit is echt zo. Bij mijn ouders in t dorp ken ik nog steeds veel mensen in de straat en mijn ouders kennen er denk ik nog meer. In de grote stad groetten de buren me alleen in het trappenhuis. Dan ‘moest’ het ook wel omdat je niet kan doen of je elkaar niet ziet. En nu in een woonwijk in een kleine stad groet ik sommige buren. Ik ken ze lang niet allemaal en zij mij denk ik ook niet

1 like

Wij hebben echt de liefste buren. Je kunt altijd bij ze terecht en vise versa. Mijn dochter krijgt een vakantie- of kermiscentje mee en ze passen nu ook op onze hamsters als wij op vakantie zijn.
Dan ruimen ze de post op, doen de gordijnen dicht als de zon schijnt etc.
“Ja dan lijkt het of er iemand woont” :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar we lopen niet de deur bij elkaar plat.

14 likes

En heb je iets per ongeluk geliked uit 2013 of nog verder terug? :joy:

3 likes

Welke ben jij?

• REGGIE :frog:
  • BERRY :strawberry:
  • CHIP :tada:
  • MAY :cherry_blossom:
  • FRED 🪲
  • BUG :butterfly:

0 stemmers

1 like

Heb je als bed een:

• Boxspring
  • Ledikant
  • Luchtbed/pallet etc

0 stemmers

Bij zo’n geval zeker even een briefje achterlaten met gegevens en kenteken van degen die de auto aan reed. Bij mij is dat gebeurd en zo heeft de politie de ‘dader’ kunnen vinden. Het heeft 3 jaar geduurd, maar laatst een brief gekregen dat de aanrijder 500 euro boete heeft gekregen. Het was wat blikschade op een oude auto dus we hebben het niet laten fixen/verzekering ingeschakeld, maar het ging ons meer om het principe dat iemand gewoon doorrijdt na zoiets.

Edit: oh ik las het als getuige zijnde haha. Maar sowieso briefje achterlaten, in mijn geval was er dan echt niets aan de hand geweest :sweat_smile:

2 likes

LAMP ken ik niet?
:open_mouth:

Ik heb dus een keer gezien hoe een voorbijkomende auto een spiegel van een andere auto afreed en weg reed. Heb toen mijn gegevens doorgegeven op een briefje, maar niets meer gehoord.

Jaa maar was er absoluut geen queen in :joy::joy:

11 likes

Die van mij ligt nog bij mijn ouders. Ik vond altijd zo fantastisch om te doen. Hele kunstwerken mee gemaakt

3 likes

afbeelding

Ik heb deze! Jaa of dat je pen halverwege je kunstwerk op was :sob:

34 likes

Dit verkopen ze nog steeds! Bijna meegenomen voor mijn nichtje toen ze laatst jarig was, maar toch niet gedaan omdat ik bang was dat niet hip genoeg zou zijn😂

2 likes

Deze zag ik laatst bij de kringloop liggen. Ik heb nog even getwijfeld om 'm mee te nemen. :smiley:

3 likes

Deze had ik ook ja!
Ik drukte ook wel eens te hard op mijn pen of ging te vaak over hetzelfde stuk papier, waardoor het papier kapot ging :sob:

1 like

Heb jij vroeger waterpokken gehad?

• Ja
  • DENK het
  • Nee
  • Ja maar als volwassene

0 stemmers

Heb je daar nog littekens van? (Van die oppervlakkige cirkels bijvoorbeeld?

• Ja
  • Nee
  • Nee want ik heb t nooit gehad
  • Allicht

0 stemmers

Heb jij t gekregen omdat een ander kind het had en je ouders je toen expres met dat kind lieten spelen?

• Jup
  • Nee
  • Weet ik niet
  • Ik heb het nooit gehad

0 stemmers

Als baby mee in het ziekenhuis gelegen, en op mijn 26e weer toen mijn kind het ook had

Kan je het twee keer krijgen?

Ik kreeg het als kind dus ‘expres’ zodat ik dat niet op oudere leeftijd kon krijgen want dan schijnt het veel heftiger te zijn?

Wat kut twee keer mee in y ziekenhuis joh.

1 like

Ik heb het nooit gehad, terwijl ik drie jongere broertjes heb die het allemaal niet tegelijk gehad hebben. Genoeg kans om het te krijgen dus, maar nooit gebeurd.

1 like