Stel je persoonlijke vraag #29

Mijn grootouders hadden alle drie hun kinderen verloren en dat doet heel veel met een mens. Ik vond het een wonder dat ze nog redelijk functioneerden.

9 likes

En bij 1 keer mogen ze nog blijven leven? Ik snap de woede van mensen wel maar iemand zelf vermoorden is nooit een oplossing.

1 like

Er zit toch wel een verschil tussen 1 keer een misdrijf en 2 keer datzelfde misdrijf?

Ja zeker, maar ik ben gewoon zo tegen de doodstraf dat ik het lastig vind voor te stellen dat iemand dan bepaald ok, nu moet hij/zij dood. Ik vind dat wij als mens daar nooit over hebben te beslissen. Geen uitzondering.

4 likes

Wanneer ik eindelijk als dictator aan de macht kom in dit land is het wel verleidelijk om het weer in te voeren. Maar dan alleen op mijn persoonlijk bevel.

6 likes

BogusAshamedDotterel-max-1mb
Belgiƫ klinkt nu toch aantrekkelijk

5 likes

Is ook zo. Vind ook niet dat t daadwerkelijk in de wet moet gaan staan ofzo want veel meer nadelen dan voordelen. Maar heeeel soms denk ik wel van wereld zou beter af zijn zonder jou (pedoseksuelen die geen ziekteinzicht hebben en continue nieuwe slachtoffers maken). Of ze moeten echt levenslang krijgen maar dat gebeurt niet zo snel hier.

2 likes

Ik ben het ontzettend met je eens. Een van mijn vriendinnen is ook vermoord. Ik vraag me af of dat er iets mee te maken heeft. Omdat je dan zo sterk het onrecht voelt. Niemand zou ooit de macht moeten hebben om te bepalen over de dood van een ander. Ik voel dat zo sterk dat ik me niet eens voor kan stellen dat je iemand dan wel de doodstraf toe zou wensen.

11 likes

Ja alleen zijn de wegen in BelgiĆ« in zo’n slechte staat dat Forest binnen 5 meter van de grens op zijn snufferd gaat.

8 likes

Wat ontzettend rot en heftig! Ja ik snap werkelijk mensen niet die het oke vinden te beslissen dat iemand dood gaat? Echt WHAT the fuck. Wat voor mens ben je dan zelf. Sta boven die mega achterlijke zieke zielen die mensen vermoorden. Het is NOOIT je recht om iemand te vermoorden. Bleh ik merk dat het helemaal nu op komt zetten maar een mens vermoorden schiet je dus geen ene flikker mee op. Ik schrik ook dat mensen denken dat dat wel zo is.

3 likes

Ja, idem dito. Als ik denk aan iets van misbruik bij mijn kind ofzo dan moet diegene sowieso levend in de fik gestoken worden.

2 likes

Eigenlijk helemaal eens met wat @Jumpsuit zegt. Er gaat ook zoveel mis met de doodstraf, mensen die een dodelijke injectie krijgen terwijl ze later onschuldig blijken te zijn. Natuurlijk is dit de minderheid van het aantal uitgevoerde doodstraffen, maar als je alleen al naar Amerika kijkt dan zie je dat er een hoop zorgvuldigheid mist (kijk alleen al naar code rood, of deal met de dood van Jessica Villerius) bij zo’n thema van letterlijk levensbelang. Gelukkig heeft Biden alle federale executies voor dit jaar on hold gezet, maar alle staatsexecuties gaan wel nog door. Wat mij betreft mogen dit soort mensen wegrotten in een cel :+1:t4:

Ja dat weet ik! Thanks voor het alert maken dat ik het verkeerde woord heb gebruikt. Gelukkig gaat niet elke pedofiel over op pedoseksualiteit inderdaad. Heb ook heel wat interviews gekeken met pedofielen, zijn vaak gewoon ā€˜normale’ mensen en ik geloof eigenlijk ook dat het een seksuele geaardheid is ipv ziekte (heb dit ooit eerder ergens gezegd en kreeg toen een hoop gezeik over me heen). Al valt het natuurlijk wel onder parafilie in de dsm.

2 likes

Pedofilie, geaardheid ja of nee?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ja, maar wel ƩƩn waar je niks mee moet doen :slight_smile:

20 likes

Doet me denken aan die aflevering van danny op straat met Nelson :nauseated_face: dat is zo’n gast waarbij mn gevoel dus kan zeggen kogel door de kop.
Misschien niet prettig voor mensen om te lezen dus spoiler:

Samenvatting

Hij is van mening dat meisjes van 5 gewoon kunnen laten weten dat ze seks willen net zoals dat ze kunnen laten weten dat ze een ijsje willen.

1 like

Ja sowieso en het lijkt me echt enorm rot en verschrikkelijk. Ik had het er al wel eens met mn vader over, het is gewoon nooit wederzijds. Dus diegene moet dan denk ik daarover praten en mee om leren gaan? Maar lijkt me heel lastig en ook gepaard gaan met veel schaamte.

3 likes

Ja, heel naar. :sleepy:

Hmja wel een vage grens. Pedofilie wordt dus niet gezien als ziekte of als stoornis, behalve als je er naar gehandeld hebt maar óók wanneer je moeilijkheden ervaart bij het niet toegeven aan je fantasieën. Dus in dat tweede geval zowel geaardheid als ziekte?

Denk overigens dat het ook per onderzoek verschilt. Heb in mijn studietijd ook wel onderzoeken gelezen volgens mij die anders beweerden! (Ong 4 jaar geleden).

1 like

Het is meer laden/lossen dan echt parkeren maar ja, ik zet mijn auto weleens op een mindervaliden parkeerplaats op het moment dat ik m’n kind naar de opvang breng.

2 likes