Stel je persoonlijke vraag #29

Ik kreeg het 2 keer, eerste keer nauwelijks, de volgende keer niet normaal. Van tenen, kont tot mn hele gezicht. Mn ouders hebben er toen wel foto’s van gemaakt maar wilden die nooit in het fotoalbum plakken, terwijl ik denk, doe juist!!

1 like

Hahah ja ik heb ze wel in m’n album

Heb ook precies tussen m’n wenkbrauwen nog een littekentje zitten van zo’n pok, dus vergeten doen we T sowieso niet :partying_face:

2 likes

Ja het is veel heftiger, mijn vriend kreeg het een paar jaar geleden als volwassenen en hij was echt goed ziek en het deed echt pijn.

De tweede keer gelukkig niet in het ziekenhuis hoor, maar toen wel echt goed ziek van geweest

Ik heb het voor zover mijn ouders weten nooit gehad. Toen ik een paar jaar geleden in de onderbouw op school werkte, was er regelmatig een uitbraak en ik heb het toen nooit gekregen dus ik hoop dat ik het toch gehad heb, maar dan met maar 1 pok ofzo. Ik weet nog dat er een ouder was met een pasgeboren baby die het ook had en die zei dat als heel jonge baby’s het krijgen ze het vaak nog een keer later kunnen krijgen. Ik weet alleen niet of dat klopt.

Ja, dat klopt, volgens mij heeft het ermee te maken dat je afweersysteem dan nog niet volledig ontwikkeld is of zoiets? Ik heb het als baby van 5 maanden gehad, daarna gelukkig niet meer, maar had wel gekund.

1 like

Zelfde reden dat je niet direct na je geboorte gevaccineerd wordt voor kinderziektes, je hebt nog weinig afweer en je bouwt dat geheugen niet op.

1 like

Ik heb het nooit gehad, ik ben er wel ooit in het buitenland voor ingeënt als klein kind. Laatst kwam ik er wel achter dat ik dan waarschijnlijk ook nog een booster shot had moeten krijgen, maar die heb ik dus niet gekregen.

Op mijn kakkermiddelbareschool was alles ‘super vers’, en soms ‘moeilijk vers’.

En dan op z’n Gooisch Verrrrrrrrrrs dus, krijg er nog rillingen van als ik het in m’n hoofd oproep.

3 likes

Ik zeg nooit kanker maar wel kk en heel soms kenker. Ik vind het vreselijk, maar ik kom er gewoon niet van af? Ik vervang het tegenwoordig door covid om toch een iets beter alternatief te hebben met wel dezelfde heerlijke k-klank. Wat een covidlijer!

5 likes

Hahaha ja echt kaa kaa. Wat een kaa kaa lelijk huis, ofzo.

:eagle:

46 likes

Ohh ik vind ‘kanker’ toch zo’n vreselijk bijvoeglijk naamwoord. Toen ik 14/15 was ofzo gebruikte ik het ook veel en nu hoor ik mensen van die leeftijd dat zeggen en denk ik teeering wat lelijk

8 likes
  • Ik haat maandag
  • Ik haat kapitalisme
  • Ik vind maandagen en kapitalisme eigenlijk wel prima

0 stemmers

Kan je kiezen om niet naar je werk te gaan?

• Nee
  • Ja, geen probleem
  • Dat wisselt

0 stemmers

Als je hebt gestemd dat je maandagen haat, zou je die nog steeds haten als er geen kapitalisme zou zijn?

• Sowieso
  • Nee, eigenlijk niet
  • Geen idee

0 stemmers

Ken je iemand die naar Antarctica is geweest?

• Nee
  • Ja
  • Ikzelf

0 stemmers

En de noordpool?

• Nee
  • Ja
  • Ikzelf

0 stemmers

1 like

Een collega van mij beredeneerde dat hij kanker wel als versterkwoord mocht gebruiken omdat zijn vrouw kanker heeft gehad.

• Nee, dit hoort gewoon niemand zeggen.
  • Eens, alleen mensen die kanker van heel dichtbij hebben meegemaakt mogen dit zeggen
  • Iedereen kan dit zeggen

0 stemmers

1 like

Omg heb je iok net A typical gekeken?

7 likes

Neee haha mijn vriendin stuurde me een foto van noordpool rondreis voor 27 k :rofl::joy:

@Kauai jij echt zowel noordpool als zuidpool geweest?

1 like

Echt m’n lievelingsnummer

3 likes

Het probleem met je baan is dat je niet vrijwillig gaat

3 likes