Eigenlijk helemaal eens met wat @Jumpsuit zegt. Er gaat ook zoveel mis met de doodstraf, mensen die een dodelijke injectie krijgen terwijl ze later onschuldig blijken te zijn. Natuurlijk is dit de minderheid van het aantal uitgevoerde doodstraffen, maar als je alleen al naar Amerika kijkt dan zie je dat er een hoop zorgvuldigheid mist (kijk alleen al naar code rood, of deal met de dood van Jessica Villerius) bij zo’n thema van letterlijk levensbelang. Gelukkig heeft Biden alle federale executies voor dit jaar on hold gezet, maar alle staatsexecuties gaan wel nog door. Wat mij betreft mogen dit soort mensen wegrotten in een cel
Ja dat weet ik! Thanks voor het alert maken dat ik het verkeerde woord heb gebruikt. Gelukkig gaat niet elke pedofiel over op pedoseksualiteit inderdaad. Heb ook heel wat interviews gekeken met pedofielen, zijn vaak gewoon ‘normale’ mensen en ik geloof eigenlijk ook dat het een seksuele geaardheid is ipv ziekte (heb dit ooit eerder ergens gezegd en kreeg toen een hoop gezeik over me heen). Al valt het natuurlijk wel onder parafilie in de dsm.
Pedofilie, geaardheid ja of nee?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja, maar wel één waar je niks mee moet doen
Doet me denken aan die aflevering van danny op straat met Nelson dat is zo’n gast waarbij mn gevoel dus kan zeggen kogel door de kop.
Misschien niet prettig voor mensen om te lezen dus spoiler:
Samenvatting
Hij is van mening dat meisjes van 5 gewoon kunnen laten weten dat ze seks willen net zoals dat ze kunnen laten weten dat ze een ijsje willen.
Ja sowieso en het lijkt me echt enorm rot en verschrikkelijk. Ik had het er al wel eens met mn vader over, het is gewoon nooit wederzijds. Dus diegene moet dan denk ik daarover praten en mee om leren gaan? Maar lijkt me heel lastig en ook gepaard gaan met veel schaamte.
Ja, heel naar.
Hmja wel een vage grens. Pedofilie wordt dus niet gezien als ziekte of als stoornis, behalve als je er naar gehandeld hebt maar óók wanneer je moeilijkheden ervaart bij het niet toegeven aan je fantasieën. Dus in dat tweede geval zowel geaardheid als ziekte?
Denk overigens dat het ook per onderzoek verschilt. Heb in mijn studietijd ook wel onderzoeken gelezen volgens mij die anders beweerden! (Ong 4 jaar geleden).
Het is meer laden/lossen dan echt parkeren maar ja, ik zet mijn auto weleens op een mindervaliden parkeerplaats op het moment dat ik m’n kind naar de opvang breng.
Hij komt wel bijna terug met een nieuw seizoen
De mensen die hier nee op stemmen. Hoe vind je dit bij tbs?
- Hetzelfde, ook nee
- Vind ik wel iets anders, misschien daar wel
0 stemmers
wel euthanasie bij een levensbeëindigende ziekte maar niet op psychische gronden.
Euthanasie kent hartstikke strenge regels, dat zal in de gevangenis niet anders zijn. Als je kanker of een andere vorm van ondraaglijk lijden krijgt in de gevangenis vind ik het wel heel inhumaan om te zeggen lijd jij maar lekker ondraaglijk tot je eindelijk een langzame en pijnlijke dood sterft. Dat is pas middeleeuws. Ik ga er niet van uit dat elke veroordeelde die gewoon ff geen zin heeft in z’n straf dan maar denkt laters doe mij de easy way out en dan een spuitje krijgt.
Ik vind van wel, iedereen moet in mijn optiek recht hebben op het beëindigen van zijn eigen leven op een humane manier wanneer hij/zij ondraaglijk lijdt.
Nouja die mogelijkheden zijn er wel en dat gebeurt ook vaak genoeg. Of pogingen tot. En dan vindt een medewerker opeens iets wat die niet had willen zien.
misschien iets te snel gereageerd maar ik ben tegen de doodstraf ik denk dat je nooit een ander mens mag doden. En eigenlijk zou het me niet verbazen als dit een glijdende schaal vormt waarbij tot levenslang veroordeelde delinquenten euthanasie als een uitweg gaan zien. Dan krijgen we alsnog een vorm van de doodstraf.
Ik denk dat wordt overschat hoeveel levenslang veroordeelden echt een einde willen maken aan hun leven. Mensen hebben toch best een sterke overlevingsdrang. Ik zie euthanasie of zelfdoding dan ook niet echt als het ‘ontsnappen aan de gevangenisstraf’
in hoeverre is dat dan een vrije keuze? Maar ik denk eigenlijk dat op psychische gronden ook moet kunnen. Wat ik al zei ik reageerde iets te snel.
Anoniem:
Zou jij vaker een biecht in het opbiechttopic zonder omg-reacties plaatsen als dat volledig anoniem kon?
- ja
- nee
0 stemmers
Voor de ja-stemmers: waarom?
- Omdat ik me schaam tegenover andere forummers/bang ben om gejudget te worden
- Omdat ik me zou schamen mocht mijn identiteit hier ooit ‘uitlekken’ bij mensen die ik IRL ken
- Omdat ik hier sowieso niet anoniem zit en sommige dingen zijn nu eenmaal privé
- Omdat ik niet helemaal eerlijk ben op mijn hoofdaccount en ik bang zou zijn dat dat dan uitkomt
- Anders (vertel?)
0 stemmers
Zoals deze hoogspringen. Ik zou het delen als ik met de andere persoon bevriend zou zijn.