Prima is voor mij een beetje gelijk aan “kan er mee door”/“was wel ok, niet slecht maar niet goed”
Dat heb je prima gedaan vs. Dat heb je goed gedaan.
Denk jij dat er sneller overdag of Snachts een inbreker zou komen?
- Overdag
- Snachts
0 stemmers
Ik was vroeger snachts wel eens bang voor een inbreker, maar eigenlijk is de kans overdag véél hoger, stom eigenlijk.
Oops ik heb te weinig opties toegevoegd. Dit is ook hoe ik het zeg maar het is dus normaaliter?
Ik hoorde iemand op YouTube normaalitair zeggen dus toen was ik al helemaal in de war.
Wanneer er niemand thuis is.
Alleen werkgerelateerd. Ik krijg bijvoorbeeld info van de politie die mijn collega zonder titel niet krijgt.
Overdag komen ze voor je spullen, ‘s nachts komen ze voor jou.
Dus dan moeten we ‘s nachts alsnog bang zijn😂
Banger!!
Haha nee ik keek net buzzfeed of weet ik veel een of andere expert inbreker die dat zinnetje zei.
En ik vond het best wel geruststellend ergens.
Haha jezus kreeg gewoon een rilling van deze post
Okeeeeeee ik ga de hele nacht rechtop in bed zitten
Ik was altijd bang voor inbrekers in de nacht maar heb een aantal jaar geleden een insluiper betrapt in de ochtend, in mijn woonkamer. Sindsdien denk ik anders over inbrekers. Ze kunnen op elk moment komen.
Forum Feminarum is
- Prima
- Goed
- Gezellig
- Lekker
- Gezellie
- Medium
- Vers
- Gers
- Authentiek
- Toxistisch
0 stemmers
Gers? Als in Pardoel?
Wat een merkwaardige schaal. Misschien moet je Maurice even om advies vragen.
Nee geen fietsenrekfetish
Gers , Rotterdams dialect voor gaaf, in, geweldig. Gras (term), grasachtige begroeiing (verouderd)
Ik heb dit dus per ongeluk gedaan, ik heb bepaalde taaldiploma’s die ik op mijn cv heb staan. Tijdens de sollicitatie vroegen ze wel of ik stukjes tekst kon vertalen en ik dacht dat het van vreemde taal naar NL was dus ja dat lukt wel. Maar toen bleek het andersom te zijn en viel ik gigantisch door de mand. Het erge is alleen dat een collega me een tijdje terug weer mailde met hé wil je dit nog even vertalen van NL naar vreemde taal? En ik nu dus ook niet meer durf te zeggen van ehm lijkt me niet zo’n goed idee. Dus moet nog even zien hoe ik me hier doorheen ga bluffen. Ohja, die taaldiploma’s heb ik inmiddels van mijn cv gehaald haha, never again.
Ik zeg dit wel vaak op een positieve manier als m’n vriend z’n eigen kookkunsten weer eens zit te downgraden. Dan is hij erg kritisch en zeg ik dat het toch prima is. En dat bedoel ik positief. Maar in vergelijking is ‘goed’ wel beter.
Heerlie
Deze zin heeft erg “You wouldn’t download a car”-vibes
Ik vind prima wel positiever dan medium klinken, maar ik zou iets wat ik “prima” vind ook geen tweede keer bestellen maar uit beleefdheid zou ik wel 'oja prima bedankt" zeggen