Stel je persoonlijke vraag #29

Zuidoost-Brabant! Ik heb het ook wel snel warm hoor, maar de hele tijd als ze het op de radio hebben over dat het zo grijs en bewolkt is, schijnt hier gewoon de zon. Het is echt plakweer hier, vooral als de zon schijnt, en dat is niet mijn ding.

1 like

Als ik dit vergelijk met afgelopen jaren waarin ik puffend op bed lag vd hitte met ventilators voelt dit iig totaal niet als zomer. Als we helemaal geen seizoenen dit jaar hebben gehad ofzo.

13 likes

Het was wel -15 in januari, dus een winter en voorjaar hebben we sowieso gehad.

1 like

Nee joh! Het heeft flink gesneeuwd maar het is niet onder de -5 gekomen in januari.

Love deze zomer, geen hitte :heart:

17 likes

Een screenshot van mij op 6 februari :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik vind echt dat er te veel veel te warme dagen zijn geweest hier in Zuid Holland.
Ik lees nu dat dit blijkbaar een normale zomer is itt 2018, 2019 en 2020. Nou ik vind dit jaar al te erg. Niet afgelopen zondag maar week ervoor was het ook fckng warm. Ik snap mensen niet die zeggen dat er geen warme dagen zijn dit jaar. Kan me ook teringhete dagen in mei en juni herinneren.
Nu is het hier ook zonnig trouwens. Zie nu wel vanaf morgen hele week regen. Dat is wel jammer met plannen buiten :sweat_smile:

3 likes

Ik kan me herinneren dat we in 2020 een week hadden met 30+ graden waarbij het snachts gewoon niet afkoelde. We hebben dit jaar volgens mij 2 echt warme weken gehad, maar niet boven de 30.

3 likes

Ja klopt! Ik heb toen een hele week buiten geslapen omdat het binnen gewoon niet meer te doen was op m’n zolderkamer.

Maar voor m’n gevoel hebben we wel veel meer ‘vies warme’ dagen gehad dit jaar. Zo klef en benauwd.

1 like

Dat wel, alleen niet zo vies verstikkend als die hitte golven van voorgaande jaren. :dizzy_face:

Ja rond deze tijd sowieso, begin augustus. Toen ben ik naar de airco op kantoor gevlucht ipv thuiswerken. Was niet te doen thuis.
En in 2018 hebben we volgens mij de hele zomer blafheet weer gehad. 2019 weet ik niet zo goed meer

Ja ok, iets overdreven en het was februari, maar wel een koudegolf en echt heel erg winter met flink sneeuw.

@Quinoa Lokaal is het wel boven de 30 geweest, bij mij thuis iig wel, dus ik vermoed in heel Brabant en Limburg wel.

2 likes

Zeer warme zomer met eens 42° eens, de dag dat ik uitgekozen had om naar de Gentse Feesten te gaan. Warme dagen afgewisseld met normale temperaturen.

Ja die mis ik ook wel. Als de zon onder is kun je direct je herfstjas erbij pakken als je op een terras zit of richting huis als je in het park hangt want een koude natte hol als je in het gras zit.
Ik snap dat het voor de horeca kut is. Vaak ook dat het net weekend is, mensen tijd hebben en er regen is, ook shit.
Maar ik kan persoonlijk echt niet meer tegen die hitte. Ik zweet super snel, ik krijg de hitte mijn huis niet uit én ik mag niet in de zon. Dus ik verlang naar zomers zonder invloeden van de klimaatverandering (zoals de drie jaar hiervoor).
En het is btw ook NL waar hitte gelijk staat aan vies plek ranzigweer. Zou echt fijn zijn als we meer droge hitte hebben, dat warmt je lijf tenminste van binnen op, als iemand me snapt.

2018, 2019 en 2020 waren geen gemiddelde zomers. 2021 is dat wel weer. Dus dit is, in het licht van 2017 en eerder wel normaal.
Ik kan niet in shorts ed werken en die zweetsnor, zweethoofd en natte rug is ook niet zo top.
Ik herken wel dat erge gevoelens hebben mbt het weer hoor. Alleen dan de andere kant op :sweat_smile: groetjes vanuit huis met 25,5 graden en dus een zweetsnor terwijl ik niks boeiends doe :+1:t4:

4 likes

Haha, hoe waren de laatste twee zomers normaal??
Die waren buitengewoon abnormaal zelfs.

12 likes

Ja ik vind zelfs dit jaar dus te warm, ook al schijnt het een heel normale, gemiddelde zomer te zijn. Rond 2000 hadden we heel andere zomers (door minder klimaatproblemen)(oh en ook andere winters), geef mij dat maar hoor.

Ik vind het überhaupt knap dat jullie nog weten hoe het weer in de zomermaanden over het algemeen was tot zelfs jaren terug. Ik weet niet eens wat ik vorig weekend heb gedaan.

48 likes

Nog 30 jaar wachten en we hebben zomers van bijna 50°!
:+1:t4:

3 likes

Can’t wait :hot_face:

1 like