Stel je persoonlijke vraag #29

O zo haha, ik dacht dat je het over sollicitaties in het algemeen had

2 likes

Ooit eens gedaan, toen ik stage deed in Duitsland. Ik had een Duits gsmnummer genomen en had dat echt wel nodig toen (toen was er nog geen gratis Europese roaming en ik had echt wel 3G nodig om mijn weg te vinden, metro tijden op te zoeken, whatsapp te gebruiken enzv.). Echter kon ik het internet op die kaart niet activeren, geen idee meer waarom, het had iets te maken met iets wat ik niet kon hebben als niet-Duitser (geen Duitse ID of rekeningnummer of iets dergelijks).

Anyway, ik was al dagen naar de klantendienst aan het bellen en werd iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd, als ik al binnen geraakte tenminste. Ik moest steeds heel de uitleg opnieuw doen. Super frustrerend. De klantendienst was betalend en ik had ook al zo’n 40 euro opgebeld daaraan en al veel tijd verloren. Op een bepaald moment was ik zo razend op de situatie dat ik dreigend geroepen heb: “ik zie me genoodzaakt om AL mijn perscontacten in te lichten over deze oplichting!!!” Ik heb er niet bij vermeld dat ik stagiair was in een reisbureau die enkel een paar reisbloggers als perscontacten had :joy:

Magically was het probleem binnen het uur opgelost en heb ik de 40 euro die ik kwijt was aan klantenservicekosten binnen de paar dagen overgeschreven gekregen.

Echt gek dat dit gewerkt heeft trouwens. Als iemand mij nu in mijn job dreigt om de pers te contacteren, dan zou ik zeggen: doe maar, en doe ze de groetjes. Maar ik werk dan ook niet voor een scam-bedrijf :'D

23 likes

Mijn vaders grootste compliment is “niks mis mee” :joy:

13 likes

Jaa, precies! Daar twijfel ik dan ook over inderdaad, maar als afsluiting van een sollicitatiebrief misschien wel een beetje apart als het ook op mijn cv staat natuurlijk.

Ik heb dezelfde titel maar er nooit mee gesolliciteerd. Het werd bij ons ook afgeraden om in je LinkedIn naam te zetten (weet niet meer waarom). Gebruik hem nu alleen op mijn werk en heel soms als ik voor iemand privé een briefje schrijf haha.

1 like

@MACdonalds :smiley:

Qua corona vaccinatie ben ik:
  • Volledig gevaccineerd
  • Deels gevaccineerd
  • Nog niet gevaccineerd, afspraak staat wel
  • Ik ben anti corona vaccin. —> Waarom wil jij niet?

0 stemmers

3 likes

Dank je wel! Ga denk ik inderdaad op LinkedIn zetten bij opleidingen dat ik mijn master heb maar niet in de naam zelf.

1 like

:sunglasses::sunglasses::nerd_face::nerd_face:

1 like

Ja in mijn schoonfamilie is ‘niet slecht’ het meest positieve. Maar dat bedoelen ze dan wel écht positief hahah

Mijn vader zei altijd voor de grap: ‘best binnen te houden’ over het eten

Oh dit vind ik ook zo een struggle :joy: Ik ben begin juli afgestudeerd en heb nu een tijdelijke baan bij de overheid waarbij is persoonsgegevens moest invullen. Hierbij vroegen ze dus ook om titel, maar ik weet niet zo goed of het gericht was op gewoon mevrouw ‘…’ of dat ik daar dus Mr. moest neerzetten haha. Uiteindelijk het maar gewoon gehouden bij Mrs.

Op mijn sollicitatiebrieven/linkedin heb ik het verder niet gezet, geef al aan dat ik net afgestudeerd ben dus lijkt me onnodig.

2 likes

Dit klinkt als het Groningse compliment ‘Kon minder’

10 likes

Haha ik snap die twijfel! Wel fijn en knap dat je zo snel al een baan hebt trouwens!

2 likes

Nu nog deels maar over een paar uur kan ik m’n stem aanpassen naar volledig :raised_hands:t3:

5 likes

Voor de moeders of zwangeren onder ons. Hoe oud was je toen je zwanger was van je (eerste) kind?
Ik had dit weekend een gesprek met vriendinnen erover en besefte dat ik altijd dacht dat ik op mijn huidige leeftijd al een kind zou hebben of zwanger zou zijn, maar uh ben daar nog helemaal niet mee bezig.

• 21-
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40+

0 stemmers

1 like

Ik had een geriatrische zwangerschap. :upside_down_face: Klinkt meteen zo heftig.
Op mijn 35e raakte ik zwanger en ik beviel toen ik net 36 was.

13 likes

Wow ik wist niet dat het zo wordt genoemd! Nouja tegenwoordig veel geriatische zwangerschappen dus misschien verdwijnt dat woord ooit of heb je dat 5/10 jaar later dan nu.

2 likes

Mondkapjes anno zomer 2021…

• Ik draag enkel stoffen mondmaskers
  • Ik draag enkel wergwerp/medische mondmaskers
  • Ik draag beide soorten, at random
  • Ik draag beide soorten, hangt af van de situatie

0 stemmers

2 likes

Naar een festival met vriendinnen. Op de camping…

• Ik slaap liefst alleen in mijn tent
  • Ik slaap liefst met meerdere vriendinnen in een tent
  • Ik slaap liefst met één andere vriendin in een tent

0 stemmers

Ik slaap liever niet op een camping…

75 likes

Wat?? Ik ben richting de 33 en weet geeneens of ik kinderen wil, laat staan kan krijgen. Tegen die tijd heet het dan wss post mortem bevalling.

57 likes