ik denk dat het komt door de activiteit fonduen, wat vaak lang tafelen is. Dan voelt ‘ik blijf maar tot half 8’ wel een beetje als een beperking. Ik snap beide kanten wel, vanuit jou had je het misschien iets anders kunnen verwoorden om het ‘positiever’ te laten klinken of het meer meenemen in het voorstel.
Je voldoet nu niet aan de verwachtingen van jouw vader = een teleurstelling voor hem, waardoor hij wss te snel en te bot reageert (dit herken ik van mezelf, als ik een kleine teleurstelling te verwerken krijg, escaleert het vaak snel als ik direct reageer omdat ik me dan afgewezen voel en vanuit die emotie reageer)
Het beste wat je denk ik kunt doen is over een paar uur (als het weer wat gekalmeerd is) er op terugkomen met iets positiefs: dat je er veel zin in hebt, dat jullie gewoon wat eerder kunnen beginnen/samen de fondue maken om toch lang bij te kunnen kletsen. Of eerst een spelletje doen vooraf. Zo laat je blijken dat je het heel leuk vindt om langs te komen en neem je de afwijzing misschien een beetje weg.