Zeer warme zomer met eens 42° eens, de dag dat ik uitgekozen had om naar de Gentse Feesten te gaan. Warme dagen afgewisseld met normale temperaturen.
Ja die mis ik ook wel. Als de zon onder is kun je direct je herfstjas erbij pakken als je op een terras zit of richting huis als je in het park hangt want een koude natte hol als je in het gras zit.
Ik snap dat het voor de horeca kut is. Vaak ook dat het net weekend is, mensen tijd hebben en er regen is, ook shit.
Maar ik kan persoonlijk echt niet meer tegen die hitte. Ik zweet super snel, ik krijg de hitte mijn huis niet uit én ik mag niet in de zon. Dus ik verlang naar zomers zonder invloeden van de klimaatverandering (zoals de drie jaar hiervoor).
En het is btw ook NL waar hitte gelijk staat aan vies plek ranzigweer. Zou echt fijn zijn als we meer droge hitte hebben, dat warmt je lijf tenminste van binnen op, als iemand me snapt.
2018, 2019 en 2020 waren geen gemiddelde zomers. 2021 is dat wel weer. Dus dit is, in het licht van 2017 en eerder wel normaal.
Ik kan niet in shorts ed werken en die zweetsnor, zweethoofd en natte rug is ook niet zo top.
Ik herken wel dat erge gevoelens hebben mbt het weer hoor. Alleen dan de andere kant op groetjes vanuit huis met 25,5 graden en dus een zweetsnor terwijl ik niks boeiends doe
Haha, hoe waren de laatste twee zomers normaal??
Die waren buitengewoon abnormaal zelfs.
Ja ik vind zelfs dit jaar dus te warm, ook al schijnt het een heel normale, gemiddelde zomer te zijn. Rond 2000 hadden we heel andere zomers (door minder klimaatproblemen)(oh en ook andere winters), geef mij dat maar hoor.
Ik vind het überhaupt knap dat jullie nog weten hoe het weer in de zomermaanden over het algemeen was tot zelfs jaren terug. Ik weet niet eens wat ik vorig weekend heb gedaan.
Nog 30 jaar wachten en we hebben zomers van bijna 50°!
Can’t wait
Als je met een paar vrienden op vakantie bent met z’n allen in een auto en één iemand rijdt 5 km te hard en krijgt een boete, wat vind je dan dat moet betalen? Volgens mij is deze discussie hier al vaker gevoerd maar goed haha.
- Degene die rijdt betaalt de boete sowieso
- De kosten worden gesplit en iedereen betaalt hetzelfde bedrag
- Degene die rijdt betaalt in principe, maar de rest hoort wel voor te stellen om mee te betalen
- Anders, namelijk
0 stemmers
Ik heb deze situatie nu en één vriend zegt gelijk dat hij sowieso niet bij gaat dragen omdat hij niet degene is die reed, vind het echt stom van hem. Het had hem net zo goed kunnen overkomen als hij op de verkeerde plek net iets te hard reed (ik ben niet degene die reed trouwens).
Ik vond die optie van rijder betaalt maar rest moet het wel voorstellen hetzelfde als dat je het laatste koekje wilt pakken, vraagt of een ander hem wilt en dan gaat zitten balen of verbaasd zijn als iemand daadwerkelijk ja zegt. Zo’n beleefdheidsding waarbij je liever wilt dat diegene zegt “nee hoor hoeft niet”. Zinloos dus
Oh ben ik het niet mee eens! Ik vind het ook stom om mee te betalen aan iets wat niet mijn schuld is, maar ik ga het sowieso doen en hoopte niet dat de rijder nee zou zeggen ofzo. Ik had er niet eens bij stilgestaan dat hij mijn bijdrage ook kon weigeren. Als het een beleefdheidsding is slaat het inderdaad nergens op, dan kun je het net zo goed niet vragen haha.
Ik vind het ook nog wel verschil maken of het echt om luttele kilometers te hard gaat of iemand die bewust aan het racen is, bij een klein beetje te hard zou ik eerder mee betalen (maar eigenlijk liever niet ook).
Oh wat is het verschil dan met die ander waar je ook betaalt? Of bedoel je dat jij nu gewoon geeft wat je zelf wilt ipv dat het precies gedeeld wordt over het aantal aanwezigen?
Het zou eerlijk gezegd niet in me opkomen om te betalen, tenzij het echt zo’n vage situatie was waarbij je gewoon niet wist of makkelijk kon weten hoe hard je mocht rijden. Anders is het gewoon de verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Nou ik wacht eerst even af tot de rest reageert. Als zij allemaal voorstellen om mee te betalen dan gaan we het delen denk ik, en anders gewoon wat overmaken. Maar de opties lijken inderdaad wel wat op elkaar.
En idd @vitaminwater dat vind ik ook een verschil, als hij 20 km te hard had gereden had ik ook niet voorgesteld om mee te betalen denk ik.
Ik vind het echt een prut zomer, niet zozeer de temperatuur maar al die regen echt niet leuk, ik verwacht namelijk dat we in de herfst ook weer regen krijgen dus dan is het echt teveel regen
Hoe vaak ik achteloos bij het optrekken of überhaupt gewoon op allerlei plekken net 8km te hard rijd… (5+3 kmcorrectie). Daar zit je zo snel aan.
Bij zo weinig kms te hard zou ik dan echt gewoon willen splitten, als chauffeur en als bijrijder. Hetzelfde geldt als het onduidelijk is hoe hard je ergens mag. Kan gewoon gebeuren en ik zou het dan raar vinden voelen wel te profiteren van het rijden van die ander, maar niet mee te helpen als diegene een super kleine fout maakt.
En al helemaal op een vakantie waarbij meerdere mensen stukken rijden.
De situatie zou anders zijn als iemand 150 rijdt op een 100 weg waar dat ook gewoon duidelijk aangegeven staat, dan is het wel echt eigen keuze om het gas in te drukken. Dan is de rekening gewoon voor de bestuurder.
Geïnspireerd door de vergelijking van @ellegirltalk : als er ergens nog één koekje oid ligt, wat vind je dan de beste aanpak?
- Degene die het laatste koekje wil, moet eerst aan de anderen vragen of iemand anders het koekje ook wil
- Gewoon pakken en niet rondvragen of er andere geïnteresseerden zijn
0 stemmers
Ik had het er toevallig laatst met vrienden over en ik was de enige die gewoon zou pakken zonder te vragen, zij vonden dat heeel onbeleefd lol.
Mijn vader wil(de) zaterdag met mij en mijn vriend gaan fonduen. Nu app ik hem net dat we tegen half 8 wel weer gaan, ik was van plan om tegen 4 uur daar sowieso te zijn. Nu zegt hij ja laat maar op deze manier heb ik geen zin meer. Is toch niet heel raar als ik 3,5/4 uur daar blijf? Ik geef het tenminste van te voren aan i.p.v. op het laatste moment. Begin me bijna schuldig te voelen.
- Ik snap je vader
- Ik snap jou
0 stemmers
Oh en ik heb dinsdag al meteen gezegd dat ik niet de hele dag daar blijf hangen.
Ik heb dit 1x gehad voor zover ik weet. Alleen toen was het zo dat we naar het vliegveld in Duitsland reden en moesten racen om de vlucht te halen. Dus dat de chauffeur toen de boete wilde delen begreep ik wel.
Verder vind ik het de verantwoording van de chauffeur dat diegene op de snelheid let. Ik ga als passagier niet constant op die km teller zitten kijken of je je wel aan de snelheid houdt