Stel je persoonlijke vraag #29

Ik ben vega maar ik maak wel eens gerechten met kip als er vrienden komen eten etc. (Voor hun niet voor mij) Dus vandaar heb ik op ik was geen kip gestemd want dat doe ik niet :laughing:

2 likes

Kip is geen vlees toch?

:clown_face:

9 likes

Ik snap echt nog steeds niet dat mensen kip iets anders vinden dan vlees of zo. M’n vriend laatst ook tegen z’n ouders aan de telefoon ‘ja zorgen jullie wel dat lisaanna ook iets kan eten want ze is vegetarisch hè. Ze eet ook geen kip’. Hoezo is kip een soort andere categorie :woman_shrugging:t2:

9 likes

Ohh interessant. Waarom maak je dat voor hen dan? Bij mij is het mijn huis, mijn keuken. (@kali let je op, geen broodje haring meenemen dus!!)

Ik ging googlen en kwam bij een startpaginavraag van iemand die vroeg waarom sommige mensen kip geen vlees vinden en ik ga stuk.

Het zijn de VEGETARIËRS die zich verschuilen!!!

TRAP ER NIET IN

Max denkt dat kippen misschien niet groot genoeg zijn om tot de categorie vlees te behoren.

9 likes

Max als je het dan zo nodig in een andere catagorie wilt stoppen noem het dan gevogelte ofzo

3 likes

Deze Max is echt fan van z’n spatiebalk, het doet me pijn.

5 likes

Ik was al mijn vlees voor ik het kook.

1 like

Mensen delen dierlijke producten vaak in onder vlees, vis, en gevogelte, ik denk dat het daar vandaan komt? Vroeger had je natuurlijk ook de slager en de poelier echt als aparte beroepen (nu vast ook nog maar de meeste mensen kopen hun eten gewoon bij de supermarkt haha).

1 like

Haha nou ik heb op mijn werk wel vaak genoeg dieetwensen binnen gekregen als ‘‘Vega, eet wel bitterballen’’.

16 likes

Ik was de kip niet, maar vanwege een ziekte (haha dit klinkt heftiger dan het is) heb ik slechte doorbloeding naar mijn handen en zijn mijn handen standaard koud. En als ik kip snij dan verstijven mijn handen van de pijn van hoe koud het filetje is, dus dan spoel ik even met warm water.

Omdat zij wel vlees eten en ik niet. Ik ben de enige in mijn vriendengroepen die vega is, dus als ik een etentje of een feestje geef dan serveer ik gewoon vlees.

Met een op een etentje met vrienden dan maak ik niet een aparte maaltijd voor ze, maar is het meestal iets van vis (dat eet ik wel) of iets vega.

Ik heb er ook geen moeite mee om het te maken of in huis te halen, zolang ik het maar niet hoef te eten.

1 like

In de tijd voor vegafrikandellen miste ik echt heel erg een frikandel.

1 like

Dat waren waarschijnlijk Oma Bob’s Thai green currybites! Die zijn echt zo lekker, omg ik wil ze nu

Ik zag op Facebook een advertentie van camping El delfin verde. Toen ik op de basisschool zat(jaren 90 🥲) gingen zoveel kinderen daarheen op vakantie.
Dus ben jij daar zelf geweest of ken je mensen die daarheen gingen?

• Ja ik ben er zelf geweest
  • Ik ben er zelf niet geweest maar ik ken wel mensen die daarheen gingen
  • Ik heb wel van de camping gehoord, maar ik ken niemand die daar is geweest
  • Ik heb er nog nooit van gehoord

0 stemmers

Dat was met dat zwembad in de vorm van een dolfijn in Spanje toch?

1 like

Ik heb weer een bericht terug van Made met dat het een decoratieve klok is :joy: dus voor de sier

Lol alle commotie voor niets

36 likes

Waarom zou je een decoratieve klok ophangen? Wat is dan het nut van het een klok noemen als die toch niet werkt?!

17 likes

Mijn ouders hebben het er 30 jaar later nog over

Even zo dan @Kauai

Ben je…

• vleeseter
  • flexitariër
  • pescotariër
  • vegetariër
  • vegan

0 stemmers

Ik heb trouwens een foutje gemaakt, je kunt meerdere opties kiezen. Niet doen, je kunt niet op maandag het ene zijn en op dinsdag het andere, dat is té flexitarisch.

2 likes

haha wow das lang geleden! bij mij op de basisschool was het of El Delfin Verde of Las Dunas.

1 like