Stel je persoonlijke vraag #29

Hangt er van af, soms heeft iedereen al duidelijk genoeg en dan pak ik het gewoon. Als anderen nog bezig zijn of misschien iemand nog wil vraag ik wel of het oké is als ik het neem

1 like

Ik heb dus mensen in mijn omgeving die altijd ‘ja’ zeggen. Maar ik ben beleefd. Dus ik vraag altijd ‘is er nog iemand die de laatste wil?’ En dan zit ik enorm te hopen dat niemand ja zegt maar dat is bijna nooit zo. Dus m’n eigen beleefdheid is m’n vijand :rofl:

@Molotov ik ken dus wel mensen die zeggen ‘O lekker!’ En m dan pakken.

1 like

Ik zou het gewoon pakken met de mededeling ‘nou neem aan dat jullie deze niet willen hè want hij ligt er nog’, en voor iemand kan reageren het koekje in m’n mond steken :stuck_out_tongue:

16 likes

Ligt eraan waar maar op mijn werk heb ik schijt hoor haha. Er is bijna nooit genoeg voor iedereen dus je moet er gewoon op tijd bij zijn, dat is algemeen bekend.

True, echt nog nooit over nagedacht :rofl: ik ga een andere regel inprenten! :rofl:

1 like

Vragen of mensen de laatste willen delen.

Ik snap allebei. 3,5-4 uur is lang genoeg, maar ik begrijp ook de teleurstelling van jouw vader. Hij had zich er misschien op verheugd om de zaterdagavond ook met jullie door te brengen.

5 likes

Ja maar ik heb dus al meteen gezegd dat ik niet de hele dag blijf.

1 like

Met vriendinnen delen we vaak. Als ik hem echt wil en verwacht dat iemand ja gaat zeggen, vraag ik het trouwens niet :sweat_smile:
Als ik het al vraag is het trouwens “ik neem dit laatste koekje, goed?”. Meer mededelen :sweat_smile:

1 like

Ik vind duur van verblijf niet lang, maar 19:30 vind ik wel vroeg om te vertrekken. Dan zit ik nog niet eens aan tafel. Bedoelt je pa dat niet? Anders stel je uurtje later voor in de middag en blijf je tot 20:30.

17 likes

Haha kan niet want we moeten dan echt weer terug.

ik denk dat het komt door de activiteit fonduen, wat vaak lang tafelen is. Dan voelt ‘ik blijf maar tot half 8’ wel een beetje als een beperking. Ik snap beide kanten wel, vanuit jou had je het misschien iets anders kunnen verwoorden om het ‘positiever’ te laten klinken of het meer meenemen in het voorstel.
Je voldoet nu niet aan de verwachtingen van jouw vader = een teleurstelling voor hem, waardoor hij wss te snel en te bot reageert (dit herken ik van mezelf, als ik een kleine teleurstelling te verwerken krijg, escaleert het vaak snel als ik direct reageer omdat ik me dan afgewezen voel en vanuit die emotie reageer)

Het beste wat je denk ik kunt doen is over een paar uur (als het weer wat gekalmeerd is) er op terugkomen met iets positiefs: dat je er veel zin in hebt, dat jullie gewoon wat eerder kunnen beginnen/samen de fondue maken om toch lang bij te kunnen kletsen. Of eerst een spelletje doen vooraf. Zo laat je blijken dat je het heel leuk vindt om langs te komen en neem je de afwijzing misschien een beetje weg.

10 likes

Haha spelletjes doet hij niet. Hij baalt denk ik vooral dat hij niet aan de zuip kan met mijn vriend maar ja ik zie dat alleen maar als iets positiefs haha.

Als ik kijk hoe het bij ons gaat is het meestal eerst uitgebreid borrelen en bijpraten, tegen 6en de keuken in/helpen in de keuken, rond half 7 op het gemakkie aan tafel en rustig eten, daarna nog even koffie.
Een fondue is toch wel een beetje een avondvullend programma, dat stouw je niet ff weg.
Voor “gewoon” tussendoor even een stampotje mee eten vind ik het wat anders, maar dit klinkt wel echt als een etentje.

3 likes

Vind wel een groot verschil tussen ´de hele dag blijven hangen´ en om half 8 weggaan. Weet niet hoe laat jullie gewend zijn om te eten, maar ik zou me wel heel gehaast voelen als het bezoek wat ik krijg aangeeft om half 8 weer weg te willen zijn: zeker met fonduen! Dus kan me wel voorstellen dat je vader daar teleurgesteld over is, maar zijn reactie vind ik dan ook weer wat bot.

Misschien zoals iemand al zei een middenweg: misschien kun je net ietsje langer blijven hangen, of kunnen jullie afspreken vroeg te beginnen met fondue zodat jullie in ieder geval tijd genoeg hebben?

12 likes

Ik probeer het maar hij zei al meteen ja laat maar. Hij zegt ook niks meer. :’)! Probeer later nog wel keertje en anders maar niet, denk dat het dan gewoon beter is om het maar te laten en geen ruzie te maken met elkaar haha (beide koppig namelijk).

1 like

Misschien kun je hem even bellen om verdere miscommunicatie te voorkomen? Dit lijkt me voor jullie beiden niet heel chill!

1 like

Na als hij niks zegt wil hij ook echt niet dat ik nu ga bellen haha, ik ken hem.

Nou het is ineens wel goed haha. Oke chill.

3 likes

Ik vind vooral dat Hollandse grijze weer vaak vervelend. Toen ik een tijd in het buitenland was en het daar ook heel koud was, maar wel met een zon was dat zo goed te doen. Dat grauwe Nederlandse niks weer nekt mij gewoon

9 likes