Stel je persoonlijke vraag #29

Maar wat als je vegetariër bent maar wel bitterballen eet?

4 likes

:joy::joy:

@anon50301661 kijk eens bij Hanos, ik heb daar ook een keer bitterballen geprobeerd met iets van kokos erin. Die verkopen ze daar ook, volgens mij een doosje met een aantal verschillende erin

1 like

Dan ben je een doodgewone valsspeler.

Ik ging even googlen wat er onder “flexitarier” wordt verstaan en de eerste hit zei dit:

Je bent een flexitariër als je minstens 1 dag per week geen vlees, vis, vleeswaren of vleessnacks eet.

Ben je het hiermee eens?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Is vleeseter dat je elke dag vlees eet? Want dat is ook niet het geval.

Nee, meer dat je jezelf hierin niet beperkt.

Irritatie: mensen die claimen vegetariër te zijn, maar wel vis eten. Dan ben je gewoon pescotarier, punt.

27 likes

Ik vind flexitariër meer dat wanneer je een keer uit eten of op bezoek bent, of op een speciale gelegenheid, wel vlees eet maar verder niet ofzo

25 likes

Ik vind flexitarier eigenlijk gewoon een vleeseter. Misschien was het 15 jaar geleden vernieuwend om op maandag bij het diner geen vlees te eten, maar ik vind het nu abnormaal als je elke dag vlees eet.

Ik eet denk ik 1x per week nog iets dierlijks, maar ik noem mezelf ook geen flexiveganist ofzo. Ik eet dierlijke dingen dus ik ben een vegetariër. Ik vind de term flexitarier jezelf onnodig op de borst kloppen.

22 likes

Ja alleen is dat een term die minder bekend is en vind het altijd zo debiel klinken om dat te zeggen. Zo van kijk mij eens cool zijn.

6 likes

Best veel pescotariërs. wat is jullie reden daarvoor?

1 like

Nee ik verkijk me niet hoor, maar ik vind het wel absurd.

Ja precies, ik vind flexitariër meer als je juist maar 1 keer per week vlees eet. Maar ik snap ook niet helemaal waarom dit een naam moet hebben. Ik eet zelden vlees, zo heel af en toe als ik bv een Turkse pizza eet (niet eens met doner ofzo), maar dat hoeft toch geen specifieke naam te hebben?

2 likes

Oh jemig ik bedenk me nu pas dat dat gekke vleesdieet een poosje geleden in zwang was. Deed Jordan Peterson dat nou ook? Er waren van die mafkezen op youtube mee iig. Dat bedoel ik dus niet, bij ‘vleeseter’. Ik geef toe dat het wat onduidelijk was.

2 likes

Ik doe dit dus ook regelmatig :sweat_smile: maar vooral omdat mensen pescotariër niet helemaal lijken te snappen of zo en dan denken dat je ook soms wel een uitzondering wil maken voor vlees.

@Nysmn ik eet alleen heel soms vis als ik sushi eet. Daar geniet ik dan ook echt heel erg van. Vlees heb ik eigenlijk nooit heel lekker gevonden dus daar maak geen uitzondering voor.

1 like

Ik zei heel lang toen ik nog wel vis at “ik eet geen vlees”.

1 like

Ik eet geen vlees maar heel soms bij gelegenheden (bijvoorbeeld uit eten) vind ik het lekker om vis te eten.

Ik vind flexitariër trouwens ook een suffe term, als je vlees eet, ook al is het een keer per week, ben je toch een vleeseter.

1 like

Ja voor mij hetzelfde, ook wel geminderd met vis maar vind dat toch net iets moeilijker, ook omdat (heel hypocriet) bij een kalfje kan ik makkelijker denken van wow echt zielig dan bij een zalm ofzo.

2 likes

Als je samenwoont en jij of je huisgenoot/partner haalt wat lekkers in huis voor jullie beiden. Ben je dan beschermend over jouw deel?

• VAN MIJN ETEN AFBLIJVEN
  • Ik verwacht wel dat iemand ongeveer de helft over laat ja
  • Nee hoor, dan koop ik wel wat nieuws
  • Ik vreet zelf gewoon alles op

0 stemmers

Ja dit, heb net in de poll toch maar pescotariër in gevuld, maar meestal zeg ik dat ik vegetarisch eet. Mensen zijn anders toch geneigd te denken dat je dan wel uitzonderingen wilt maken, maar ik eet alleen vis als ik het echt graag wil/specifieke soorten. Zou ook niet graag zomaar vis voorgeschoteld krijgen ‘omdat je dat toch wel eet’.

6 likes