Ik lust heel veel typische vega gerechten niet. Dus vond het met buiten de deur eten of op vakantie zo vervelend en lastig om wel nog lekker te kunnen eten.
Maar slap egoïstisch excuus natuurlijk.
Ik lust heel veel typische vega gerechten niet. Dus vond het met buiten de deur eten of op vakantie zo vervelend en lastig om wel nog lekker te kunnen eten.
Maar slap egoïstisch excuus natuurlijk.
Ja precies dit inderdaad! Ik wil gewoon graag zelf bepalen of ik het ‘het waard vindt’ of niet.
Ja tuurlijk ben je dan een vleeseter maar vind er wel echt verschil in zitten, eigenlijk. Ik ben echt dol op vlees en zou nooit helemaal vegetarisch kunnen eten maar ben wel echt heel bewust bezig met zo vaak mogelijk vegetarische opties te kiezen en vlees te laten staan (vis eet ik sowieso eigenlijk niet). Denk dat het nu ong 50/50 is en nog steeds minder vlees wordt. Vind dat eigenlijk wel degelijk anders dan maar ‘gewoon’ vleeseter zijn maar misschien voel ik me gewoon lichtelijk op m’n pik getrapt hahaha
Ik deed dat omdat ik een hele slechte eter ben en er anders echt niks over bleef. Ik lust ook geen sla (ja, stom) dus een salade bestellen is al geen optie
Gelukkig zeg je t zelf 
Precies dit of mensen denken je dan alsnog dingen aan te kunnen smeren. Mijn tante die het heel vreemd vond dat ik geen geit wilde (zelfs toen ik nog vlees at nog nooit geit gegeten) Oooh je eet wel vis kijk we hebben leguanen soep lekker neem maar
offff mensen die zeggen dan haal je het er toch gewoon uit?!
Dan is ik ben vega 9 van de 10 x makkelijker om te zeggen.
Ik heb echt ongeveer elke week weer een discussie met m’n vriend omdat hij mijn eten op heeft. Nu heeft hij opeens weer tig boterhammen meegenomen en trek ik de vriezer open en zie 2 kapjes?? HOE DAN
Ik vind een vleeseter meer iemand die zo vaak mogelijk vlees wil eten en dat als hoofd ding doet. Zoals een vegetariër groente ziet en geen vlees eet en een vegan geen dierlijke producten eet/gebruikt. bij een flexitarier denk ik meer aan iemand die gewoon vlees eet maar ook regelmatig vega dingen als uitgangspunt neemt.
Zoiets dat verschil bij omnivoor enzo zeg maar.
Dat is wel echt een doodzonde, alleen oneetbare restjes overlaten.
Ik zal nooit de huisgenoot vergeten die een bak druiven op het aanrecht terugzette met alleen de steeltjes er nog in en dan 3 van die prutdruiven met plekjes. “Heb niet de druiven opgegeten hoor”
Flexitarier met zelfkennis ja toch
Ik noem mezelf flexitariër in de poll. Maar in real life zeg ik gewoon dat ik geen vlees eet want ik eet het misschien een keer per jaar en heel soms een klein stukje grillworst. En dat is lastig te begrijpen voor mensen. Maar ik noem mezelf dan weer geen vegetariër want dat ben ik niet.
Heel eerlijk wou ik het mezelf gewoon niet te moeilijk maken toen ik stopte met vlees eten, omdat ik bang was dat ik anders toch weer vlees zou gaan eten uit gemak. Vooral met uit eten hebben ze toch vaak maar één vega optie, heel stom eigenlijk. Ik heb ook veel voedselallergieen en vaak krijg je juist die dingen in een restaurant als vega optie, maar ik vind garnalen en zalm ook gewoon heel lekker en ik hou van sushi. Ik probeer er wel naar toe te werken om ook steeds minder vis en zuivelproducten te eten, dus ik hoop ooit volwaardig vegetariër te worden
Ik heb ingevuld dat ik vegetariër ben maar ik gebruik nog wel af en toe vissaus, Worcestersaus en zo, en ik slik een multivitamine waar gelatine in zit (ga ik nog wel vervangen). Ben ik dan een nepperd?
Ik eet bewust minder vlees, van 3/4 keer per week naar 1 of soms 2 dagen. Is daar een woord voor?
Nee, gein. Denk dat er wel steeds meer mensen zijn die echt wel veel minder vlees zijn gaan eten maar nog geen vegetariër zijn.
GA PATAT HALEN!!!
Dit is juist m’n redding geweest. Eindelijk een soort van kipvervanger waar ik altijd maar in stukjes gesneden vegahamburger moest eten of inderdaad van die balletjes met hele erwten erin die precies smaakten naar wat ze waren: half gepureerde groente in bolvorm. Ik was echt dolblij met quorn
(en eet nog steeds graag die in “satesaus”)
Heb je weleens bij een pannenkoekenboerderij gegeten?
0 stemmers
Ik ga morgen voor het eerst ooit volgens mij? Met kind dus dat is mijn excuus. Hoop vooral dat er niet al te veel schreeuwende terror kinderen zijn. Wel echt trek in pannenkoeken!
Er zijn imo maar 3 leuke opties voor pannenkoeken:
Pannenkoeken zelf vind ik echt het saaiste eten wat je kunt bedenken ugggh gore hap beslag.
En Theehuis Rhijnauwen met wandeling vind ik ook leuk.
Ik houd echt van pannenkoekenrestaurants en ga graag icm een boswandeling of op vakantie in NL. Lekker kneuteriggg