De kwaaltjes
Ja de altijd legitieme reden om dingen te kopen is wel echt heerlijk.
Geïnspireerd door een vorige forummer in dit topic. Situatie: Mijn moeder vroeg of ik vandaag kwam eten. Dat leek me wel leuk. Het punt is alleen dat mijn ouders altijd stipt vijf uur eten. Ik ben dan nog niet klaar met werken, en door de drukte kan ik helaas ook niet eerder wegrijden. Ik vroeg of een uurtje later ook goed was. Omdat ik ook nog een halfuurtje moest rijden. Dat kon toch écht niet en nu is ze boos. Vraag ik nu iets onredelijks?
- Nee, ik vind het geen raar verzoek/vraag
- Ja, hoe durf je?!
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Huh, als je om 5 uur nog werkt hoe kan ze dan boos zijn? Wilt ze dan dat je vrij neemt van je werk om daar te eten?
Nou ja zeg, wat rigide. Wil ze nou dat je komt eten of niet?
@Echo dat heeft ze me niet expliciet gevraagd, maar wel: 5 uur is 5 uur en niet later. Dus indirect misschien wel.
Ik zou echt woest worden. Dus ze vindt dat haar gewoonte van SMIDDAGS avondeten voor gaat op jouw werk? Wat zijn ouders soms toch insane entiteld. Ze denkt dat ze met haar kleine kind afspreekt in plaats van met haar volwassen dochter of wat?
De eerste schopjes
@Kauai haha, je beschrijft exact wat ik voelde. Nu moet ik zeggen dat mijn ouders een gebruiksaanwijzing hebben hoor. Boos ben ik zelf niet, maar ik vond het wel even lastig. Vooral omdat ik dan het idee krijgt dat ik me continue moet aanpassen en dat doet soms wel verdriet. Aan de andere kant zijn ze ook weer heel lief soms
Heel herkenbaar. Mijn ouders hebben ook heel strikte routines. Bijvoorbeeld om 3 uur 's middags theedrinken. Als ik er dan om half 3 ben moet ik eerst een halfuur wachten voordat ik wat te drinken krijg maar goed, heb standaard flesje water mee dus geen probeem al staat wel haaks op mijn eigen leven soms
Lastig! Soms blijven ouders zo in zo’n ouder-kindverhouding hangen en dat werkt gewoon niet meer als je volwassen bent met verplichtingen. Denk je dat een open gesprek zou helpen?
Wanneer zet jij op je laatste dag voor je vakantie je afwezigheidsmelder in de mail aan?
- ‘S ochtends
- Halverwege de dag
- Aan het einde van de dag
- Doe ik niet/anders
0 stemmers
Ben bang van niet, ik vermoed dat het tot conflicten leidt
Maar je bent bij je ouders. Pak je dan niet zelf een glas drinken dan? Ik pak daar altijd zelf wat ik wil. Ga echt niet wachten tot mijn moeder vraagt of ik iets te drinken wil.
Ja mijn ouders zijn ook wel van die vaste eet- en drink tijdstippen, maar als ik daar ben is het eerste wat ik doe drinken pakken en als ik bijv op verjaardag kom, vraag ik ook gewoon of we al taart gaan eten als ik daar zin in heb, maar het is nog niet ‘hun tijdstip’
Gaat dit om jouw huis Dan ben ik wel heeel benieuwd maar ik zou het toch niet kunnen kopen :’)
Vroeger vond ik Funda echt eeeeeenig om op rond te kijken en als ik bij een mooi huis een bord met Te Koop zie staan zoek ik het nog altijd op op internet, maar tegenwoordig raak ik alleen maar opgefokt van Funda omdat de huizenmarkt zo #$(^$&#^$&# is.
@anon50301661 ja, maar vooral door naar huizen te kijken die ver boven budget zijn of iets heel unieks/bijzonders hebben. Ben niet op zoek naar een huis gelukkig maar vind het altijd heel leuk om te zien hoe anderen dingen inrichten enz
Alleen als de anderen de bestuurder aanmoedigen om harder te rijden zou ik het nog enigszins logisch vinden dat je bijdraagt. Verder is het gewoon de verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Love huizen kijken! Als ik door de buurt wandel dan sla ik ook vaak het adres op van huizen die er bijzonder uitzien aan de buitenkant omdat ik dan wil kijken hoe ze er vanbinnen uitzien. Ook huizen die nu niet te koop staan kan ik meestal nog wel foto’s van vinden.
Soms wel echt een teleurstelling, ik woon tegenover een heel leuk lichtblauw huis en ik fantaseerde dat ik daar zou wonen maar het is echt lelijk van binnen.
Het kan mij echt geen klap interesseren wat mensen van m’n huis vinden ? Ik heb een zwarte keuken: vind je dat lelijk? Nou prima neem jij lekker een witte
… Dat ding kostte genoeg (€’s en tranen en stress en ellende
) om me daar niet meer druk om te maken!