Stel je persoonlijke vraag #29

Ik zou het zoveel mogelijk gelijk willen trekken met de regels die gelden voor kinderen die meewerken aan een televisieprogramma etc. Dus strenge regels over leeftijd, maximale werktijd (per dag, per jaar), over contracten en beloning, en over ontheffingingen van kinderarbeid die moeten worden aangevraagd bij de inspectie. Dan zal het wel snel over zijn met dit verdienmodel.

1 like

Vooral vanwege hoe de situatie nu is. Op social media kun je alles lezen van een kind en zijn of haar leven volgen. Er worden ook fan-accounts voor ze aangemaakt. In de Hema-folder zie je misschien vaker hetzelfde kind maar dan heb je daar geen idee van omdat het maar zo eenmalig is. En die kinderen ken je verder niet.

Ik vind dat het plaatsen van je kinderen op social media niet verboden moet worden maar er zitten wel veel grenzen aan voor mij.

1 like

Social media gaat altijd door en dat vind ik er zo schadelijk aan. Niemand zal over een kind in de zeeman folder denken “wow wat een raar kind” maar op social media ben je een persoon met een bepaald imago etc. Dat vind ik schadelijk voor kinderen. De ouders moeten daar ook wel een grote rol in spelen en dat (een beetje) forceren dus dat kind staat dan altijd “aan”. Lijkt me echt niet wenselijk.
Vind het voor volwassenen ook niet zo goed eigenlijk om te vloggen en zo veel bezig te zijn met jezelf en je eigen leven maar dat is een andere discussie

Edit: geldt trouwens voor kinderen die het professioneel doen. Een incidentele foto op een normaal account lijkt me niet schadelijk ofzo maar zou dat zelf niet doen.

2 likes

Nou als een bedrijf bijvoorbeeld zegt wil je deze foto op je insta plaatsen waarin je kind een shirtje van dit merk aan heeft en je krijgt €10K zou ik het zo doen.

Gelukkig heb ik geen kind :grimacing:

2 likes

Hoe denken jullie dan eigenlijk over profielfoto’s met (alleen) kinderen op WhatsApp? Ik werd laatst toegevoegd aan een quasi-besloten appgroep met allemaal vrouwen. Althans, dat denk ik, want ik zag dus alleen maar peuters en babies in beeld. Vond het ergens toch een beetje gek, ook omdat ik de bijbehorende moeders in de meeste gevallen helemaal niet ken. Zelfde gebeurde laatst ook bij het checken van een onbekend nummer; verschijnen er twee vrolijke kleuters in beeld. Erg praktisch is het dus sowieso niet.

Tegen die mensen wil ik sowieso zeggen dat ze een identiteit moeten zoeken

48 likes

Ik wilde zeggen triest
Maar ik heb zelf al 5 jaar m’n kat als foto op whatsapp

Gewoon geen zin in mn lelijke kop uitzenden naar iedereen

6 likes

Die missen vaak ook wel een eigen bakkes ja. Zijn vaak dan alleen nog jongens- of meisjesmoeder en verder weinig.

Eigenlijk een combinatie van 2 en 6. Eerst de randjes en dan daarna zo door het midden. Helemaal vol met lijm ongeveer.

74 likes

Ik zou wel liever gebeld worden door een kat dan door twee kleuters.

2 likes

Ik ook en nu ben ik eigenlijk benieuwd of dit verschilt per land (net zoals dat wij als enige zowat krullen zetten o.i.d.).

1 like

Gatver 5 is echt de enige juiste optie hoor, probeer me ook niet te overtuigen van je barbaarse methoden als je het anders doet.

3 met toegevoegde stip in het midden zou ook nog oke zijn.

2 likes

Met een pritstift zou ik 6 doen maar met vloeibare lijm 4 omdat het papier gaat bobbelen als je daar te veel van gebruikt.

Ik slaap altijd rechts maar bij mijn beste vriendin thuis links. Maar als we samen weggaan ofzo wel weer rechts. Zo gek

1 like

Als je niet kunt slapen
 Sta je dan wel eens op om bijvoorbeeld iets te eten, op de bank te chillen oid?

• Ja
  • Nee ik blijf in bed liggen totdat ik in slaap val
  • Ik kan altijd slapen

0 stemmers

Ik ben dit nu aan het doen en mijn vriend vind dat dus heel raar dat ik nu op de bank lig ipv in bed.

Ik doe inderdaad ook zoiets alleen dan meestal met ask a mortician op yt maar dat heb ik nu al 2 uur gedaan :sob:

3 likes

Ja, ik ook wel eigenlijk. Mijn schoonmoeder heeft een foto van mijn vriend als whatsapp-foto en ik raak daar altijd zo van in de war. Ik heb die foto ook nog eens zelf gemaakt.

1 like

Feliciteer jij kennissen (dus mensen die je kent maar geen vriend of familie zou noemen) met hun verjaardag?

• Nee (vrijwel) nooit
  • Soms, alleen als ze mij ook feliciteren/gefeliciteerd hebben
  • Soms, ligt aan de persoon
  • Soms, als ik er erg in heb/het toevallig zie op social oid
  • Soms, andere reden
  • Ja doe ik over het algemeen

0 stemmers

Bij slapeloosheid raden ze dit juist aan. Als je na 20min niet slaapt, moet je dan uit je bed gaan en in een andere kamer gaan zitten met gedimd licht totdat je weer slaperig wordt.

2 likes

Ik heb een periode gehad dat ik door stress niet kon slapen. Mijn huisarts adviseerde toen juist om uit bed te gaan, even op de bank te gaan zitten (liefst zonder telefoon) en het dan weer opnieuw te proberen. Dat doe ik nog steeds als ik een keer niet kan slapen en werkt elke keer.

4 likes