Stel je persoonlijke vraag #29

Favoriete landen: Frankrijk, Portugal en Tsjechië en UK. Minst favo: Spanje en Italië. Maar die laatste wil ik nog wel een kans geven want het eten :drooling_face: Maar is stiekem ook wel omdat ze altijd Frankrijk aftroeven.

@KipTokTok Dit ook inderdaad, normaal zou Hongarije namelijk ook tussen mijn favorieten staan maar die heeft het flink verpest bij me met de anti-homowet.

1 like

Frankrijk. Vies eten en omdat Frankrijk bestaat is Spanje verder weg

29 likes

Frankrijk. Maar vanwege Disney maak ik toch soms een uitzondering :joy:

2 likes

Ik vind Italië wel het meest paradoxale land van Europa. Het eten is heerlijk, de oudheden, de landschappen, allemaal mooi… maar de mensen zijn gemiddeld echt heel onaardig, de manier waarop dat land bestuurd wordt helemaal kut en de maffia zit overal achter.

9 likes

Nooit gedacht dat zoveel mensen Frankrijk zouden haten

Ik vind t juist n leuk land

7 likes

Niet echt een favoland maar ik heb wel een heel aan polen

Nederland is eigenlijk ook geen leuk land. Eten vies, mensen luid en racistisch en we hebben geen bergen.

27 likes

Ik las te snel en dacht even dat er stond dat Flevoland je favoriete land is :sob:

10 likes

Ierland is mijn favo omdat ik half Iers ben. En Frankrijk mijn minst favo.

2 likes

In welk land zijn mensen niet racistisch

Nederland is best mild op de schaal

8 likes

Welke mensen vind je aardiger?

• Fransen
  • Flevolanders
  • Flevianen
  • Flevoniërs

0 stemmers

Staat Flevoland er denk je beter voor qua aantal coronabesmettingen dan Utrecht, Groningen, Noord-Holland?

• ja
  • nee
  • misschien

0 stemmers

Had jij vroeger een fiets met zijwiel en vlaggetje?

• allebei
  • alleen vlag
  • alleen zijwilen
  • geen (fiets)
  • anders

0 stemmers

1 like

Ik vind Franse mensen altijd best leuk ook.

Het zijn Franstalige Zwitsers die echt niet te harden zijn qua arrogantie. Duitstalige Zwitsers zijn ook echt een slag apart, soort van alle vooroordelen over Duitsers came true in hun.

De enige leuke Zwitsers zijn Zwitsers die uit de Balkan komen en de Italiaans sprekende zijn ook wel oke.

1 like

Wat heb je tegen Servië?

Ik vond Belgrado wel leuk eigenlijk. Kan de Balkan sowieso wel waarderen. Slowakije en Luxemburg vind ik de meest niksige Europese landen.

3 likes

Haha ja weet ik ook niet. Is in het echt ook een stopwoord, dus denk dat ik dat gewoon daarom ook heel vaak typ.

2 likes

Vind het zo grappig dat een toverstaf “ baguette magique” is word genoemd in Frankrijk haha

23 likes

Maar waarom niet ofzo :slightly_frowning_face:

7 likes

Oh beetje per ongeluk mezelf aangeleerd denk ik? Eigenlijk nooit over nagedacht.

Maar ofzo is ook niet goed toch? Officieel is het of zo dacht ik.

1 like

Extreem nationalisme

Nou is dat natuurlijk Sowieso een Balkan ding maar imo merk je in Servië het meest. Misschien ook omdat Albanie/Kosovo pro Europa/VS zijn en Servië nog steeds boos is op de VN bombardementen dat hun haat meer richting het westen is. En het Calimero complex terwijl ze eigenlijk de biggest baddy waren tijdens de Bosnië oorlog en de Kosovo oorlog. Altijd doorgaan over dit is oneerlijk, dat is oneerlijk.

Love de Balkan, maar miste in Servië echt een beetje die vibes die ik in alle andere andere landen daar wel voelde. Belgrado is wel een leuke stad trouwens, maar vind de mensen gewoon niet zo leuk als in de omringende landen.

4 likes

:hushed:

Ik ging als kind altijd op vakantie naar Italië maar één zomer maakte m’n ouders een misstap naar Frankrijk, was echt stom. Gelukkig was ‘t eenmalig

2 likes