Stel je persoonlijke vraag #29

Ik ben het juist gaan drinken omdat gefermenteerde dingen goed zijn voor je! Ik vond het niet vies maar ik moest wel wennen aan de smaak. Nu vind ik het heel lekker. En het leukste vind ik eigenlijk dat er zoveel smaken zijn, ik kies elke week een andere. Heb nu “alpine lavender” zo lekker en ik houd niet eens van lavendel :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik ben het as we speak aan het maken. Ik mag hem komende week gaan bottelen, ik ben heel benieuwd of het is gelukt!

5 likes

Op de middelbare school een keer en toen vond ik het zoo goor dat ik een trauma heb

1 like

Ik heb de trui versie nog :two_hearts:

1 like

Omg ik hou van lavendelsmaak haha. Erg jammer dat dit niet in NL verkrijgbaar is.

Hier staat dat het nog zuurder is dan appelazijn en dat is heel zuur. Wow, ik heb het nog nooit gedronken maar zo zuur kan toch niet chill zijn? :neutral_face: nu ben ik benieuwd.

Welke dag van de week vind je doorgaans het meest kut?

• Maandag
  • Dinsdag
  • Woensdag
  • Donderdag
  • Vrijdag
  • Zaterdag
  • Zondag

0 stemmers

Dinsdag, want op maandag heb ik vaak nog wel wat van die yeah-let’s-go-energie en op dinsdag is dat verdampt en dan moet je nog de hele week

22 likes

Ja ik heb ook al jaren een hekel aan dinsdag om die reden. Ik krijg dan echt zo’n dip en op maandag kan ik nog nagenieten van het weekend of denken van oke let’s go.

2 likes

Hoeveel zin heb je in vandaag op een schaal van 1 t/m 10. 1 = ik ga nog liever dood, 10 = omg zoooveel zin

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Dat heb ik niet eerder gehoord. Het smaakt ook niet zuur zoals acv.

Ik baseer het hier op: A fermented-food diet increases microbiome diversity and lowers inflammation, Stanford study finds | News Center | Stanford Medicine

Één keer in de week kombucha zal geen wonderen verrichten maar ik probeer gefermenteerde producten in mijn dieet te verwerken (heb ook standaard kimchi in de koelkast). Sidenote is wel dat ik maagproblemen heb, vandaar.

2 likes

Ik heb vrij vandaag dus best wel zin :blush:

1 like

Ja ik ook wel maar die zijn echt zo duur, jeetje!
Hoor daar wel altijd positieve dingen over.

Never forget toen ik in groep 8 met mijn moeder naar de Hünkemoller ging voor mijn eerste BH. Ik vond het best spannend maar ik dacht, ze denken vast dat we voor mijn moeder komen. 1 sec nadat we binnen lopen roept mijn moeder door de hele winkel naar de verkoopster “Heeft u ook maatje AA??” Kon wel door de grond zakken :joy:

3 likes

Ik ben als corona hobby kombucha gaan brouwen, maar was er (zoals met veel hobby’s) na een paar maanden wel weer klaar mee.

Ik weet wel dat als je het te lang laat staan dat het dan idd steeds zuurder wordt (en steeds meer koolzuur!). Vond het wel een koel proces en heb mijn SCOBY (dat is dat ding van gist/bacteriën) ook vaak gesplitst en weer aan vrienden gegeven

3 likes

Heb jij iets met de uitspraak ’ positive vibes only’?

Hier nog even een leuk plaatje

• Ja ik ben pro positive only vibes
  • Ah nee ga weg
  • Neutraal/ geen mening/ whatever/anders

0 stemmers

1 like

Ik vind alles hieromheen verschrikkelijk, toxic, irritant en kut. Mensen die dit roepen zijn vaak ook verschrikkelijk, toxic, irritant en kut.

14 likes

Ik drink al aantal jaren Captain Kombucha, haha, is ook opeens verkrijgbaar bij AH en Jumbo (voorheen alleen Ekoplaza en online) maar komt dus omdat het opkomende trend is? Haha

Negative vibes only :new_moon_with_face:

33 likes

Maar hoezo is 't toxic?