Stel je persoonlijke vraag #29

Besloten crematie van m’n opa :disappointed_relieved:

1 like

Als we allebei fulltime zouden werken zouden we hetzelfde verdienen, en op die basis leggen we evenveel in. Ik heb ervoor gekozen om parttime te werken en vind het niet eerlijk als hij vanwege mijn keuze meer zou moeten betalen, dus betalen we alsnog evenveel.

1 like

Shakira - hips don’t lie

• Love it
  • Kutlied
  • Ken ik niet
  • Neutraal

0 stemmers

Kygo - stole the show is eerder een … liedje

• Vrolijk
  • Verdrietig

0 stemmers

Zou jouw dochter van 15/16 een weekend lang naar lowlands mogen met een vriendin van haar? Gewoon een gemiddeld karakter (mbt bv experimenteren alcohol/drugs/seks) voor zover jij als ouder weet. Oh en daar op de camping slapen ook!

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ja, mocht ik ook toen ik 15 was en ik was vet verstandig vond ik. Niks geks uitgehaald iig.

Ik ook toen ik 15 was en daarom zou ik het mijn dochter denk ik niet laten doen hahaha

Niet per se vanwege mezelf want heb niet veel ergers gedaan dan stiekem een paar alcoholische drankjes gefixt, maar werd toch bv lastig gevallen door een man van 30+ die achter me aan naar mijn tent toe liep enz zulke dingen

Wat is de vraag? Ik zie 5 verschillende variabelen.

19 likes

Ik zag dit korte filmpje net op tiktok, gaat erover dat je van mensen kunt houden die je niet leuk vindt. Het zette me aan het denken of ik zulke personen in mijn omgeving heb (gehad).

Dus do you love somebody that you don’t like?

• Ja momenteel
  • Ja eerder
  • Nee herken ik niet

0 stemmers

Hierop voortbordurend:

Vind je vaak mensen leuk die je ook lichtelijk irritant vindt? Of zoals deze gast het verwoordt:

• Ja vaak
  • Echt sporadisch
  • Nooit

0 stemmers

Ha had het hier vandaag nog met m’n broer over. Onze moeder valt precies in deze omschrijving :joy: hou van haar omdat het m’n moeder is maar vind haar echt geen leuk persoon.

6 likes

Sorry maar ik snap weinig van deze poll :joy:

8 likes

Opvoedvraagstukken, love it. Denk dat mijn toekomstige kinderen mij gaan haten, maar absoluut niet. Makkelijk gezegd nu, zien of ik dat dan ook nog kan. Vind het echt peak hollands opvoeden (‘als je drugs doet, dan hier thuis’ of ‘mama koopt wel even een kratje voor de zestienjarige’) om een plek als lowlands als geschikte plek te zien voor een 15-jarige. Je wordt eerst maar achttien, dan kijken we verder. Tot die tijd hooguit een eendagsfestival. Dan halen we je aan het eind van de avond wel op. Of een kind gemiddeld is in experimenteren (voor zover je dat ook weet) zegt denk ik te weinig over of een kind onder groepsdruk, weinig slaap, invloed van alcohol ook verstandige beslissingen maakt. Invloed op de omgeving heb je daarnaast niet, hoe verstandig je kind ook is. Je mag een tiener in mijn ogen best nog iets langer behoeden.

23 likes

Nee dat zou ze niet mogen. Ze zou als compromis wel 1 dagje mogen waarbij ik haar dan zelf ook op haal ‘s avonds. Mocht dat goed gaan dat eerste jaar, dan mag ze misschien het jaar daar op wel langer.

Zelfde zou overigens ook voor m’n zoon gelden.

6 likes

In de regen fietsen en dan What gives you hell luisteren is echt een vibe

8 likes

Zo klote dat we onze dochters (en onszelf) moeten beperken omdat mannen hun tengels niet thuis kunnen houden.

9 likes

Ik moest echt lachen om dat eerste stukje, want dat was precies mijn eerste lowlands op mijn 16e. Onze tent stond mega schuin naast een greppel en op dag 3 waren we op droge noodles aan het knagen :joy:

9 likes

Ik was 18 bij mijn eerste festival ( Pinkpop, daarna altijd lowlands)
Ik vind 18 voor zoiets wel een mooie leeftijd.
Ik was 16 toen ik voor het eerste met een vriendin naar Amsterdam mocht :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Voor mensen met een draadloze muis, zet je deze na elk gebruik weer uit?

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

Ik vergeet dat dus steeds dus nu zit ik te wachten tot ik weer aan het werk kan :yawning_face:

Ik gebruik eigenlijk altijd dat touchpad/mousepad ding behalve als ik met illustrator of iets dergelijks moet werken en daarna zet ik de muis altijd meteen uit. Kan er niet tegen dat ie nog nutteloos aan zou staan en batterij verbruikt :sweat_smile:

In het thema van de eerdere vraag: zou jij je 15/16-jarige kind een jaar op uitwisseling laten gaan naar Zuid-Amerika?
Ze wonen bij een gastgezin en gaan naar school. Je hebt ongeveer 1x in de twee weken contact.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like