Oh over mijn manipulatieve vader rondom uitgaan.
Ik dacht een keer heel slick te zijn rondom een feest en had met een vriendinnetje eerst braaf toestemming gevraagd of we erheen mochten. Mocht niet om een goede reden (we waren 14, het was 18+ en direct onder de duinen waardoor we een heel afgelegen stuk door moesten fietsen). Dus toen zei ik dat we dan maar gewoon bij haar thuis gingen logeren (in de hoop dat haar ouders wel ja zouden zeggen). Mijn ouders hadden intussen al gebeld met haar ouders terwijl we daarheen liepen. Haar ouders zeiden uiteraard ook nee. Toen zei mān vader tijdens het eten opeens dat ze zelf uit zouden gaan (deden ze altijd in Amsterdam, uurtje rijden) en wilden we OPEENS weer bij mij thuis slapen en ik vroeg heel nonchalant, wat ik normaal nooit vroeg als ze uitgingen: āen hoe laat zijn jullie ongeveer weer thuis dan?ā
Uur of 12.
Dan wist ie in elk geval dat als we weg gingen we om 12 uur echt weer in bed zouden liggen. We waren uiteindelijk zelf om half 12 terug en hadden onze kleding op het dak gelegd uit het raam om te luchten, gedoucht en ons haar gefohnt zodat ze niets zouden ruiken.
Ze kwamen uiteindelijk om een uur of 4 weer thuis en aan het ontbijt vroegen ze of we het leuk hadden gehad op het feest.